Hej på er!
Nu var det längesedan jag skrev. Vilket ju är ett toppenbetyg till alla er här på forumet =D>. Jag har ju så bra verktyg för att hjälpa lilla Hanna att sova

\:D/ .
Nätterna fungerar perfekt :thumbsup: . Lilla älsklingen somnar kl. 19:00 och jag går in och hämtar henne 07:00 efter att klockan ringt in morgon. Hon har verkligen anammat det med klockan och ganska ofta hör jag att hon vaknar redan vid sex-tiden, men då ligger hon kvar eller sitter där inne i mörkret och leker. Hon säger inte ett pip utan väntar tills klockan har ringt. Gullunge

. Någon enstaka gång har hon vaknat under vargtimmen och behövt en ramsa, men de gångerna är lätträknade. Underbart! :thumbsup:
Förmiddagsluren är mellan 09:00-09:45 och då tror jag att hon sover

. Jag står ju inte utanför hennes dörr och hänger utan mjölkar kossor för fullt

, Men ibland undrar jag om hon inte är vaken mesta tiden... för ofta sitter hon i sängen, i mörkret, och leker med sin lilla sovkanin när jag kommer in för att väcka henne. Hon skriker aldrig, är inte ledsen eller så men hon sover inte :-k ! Hon är ofta vääääldigt trött innan lunch och det är anledningen till att jag tror att hon är vaken

.
Tyvärr så är det fortfarande superstruligt med efermiddagsluren

. Hanna har sovtid mellan 13:00-15:00 och det fungerar i princip aldrig!!! Och definitivt inte i vagnen

vilket gör att jag är helt låst till att vara hemma så att hon kan sova i sin säng istället. Ett fåtal gånger har hon sovit 2 timmar, men oftast vaknar hon efter 1½ timme och jag lyckas verkligen inte att få henne att somna om. Om hon mot all förmodan sover i vagnen (när vi hälsar på hos min sjuka mamma) vaknar hon alltid efter 45 minuter

och då skriker hon i högan sky, hon är absolut inte mottaglig för några ramsor

. Problemen med lunchlurarna har lett till att jag låtit henne kompensationssova

en stund på eftermiddagen. Ibland bara en 5 minutare ibland 20 minuter beroende på hur länge hon sov vid lunch ](*,) #-o . Jag fattar självklart att detta beteende är helt uppåt väggarna och inte alls i enlighet med SHN. Jag har varit inkonsekvent och inser att det är det som stökat till allt, men nu behöver jag era handfasta råd för att komma till rätta med även eftermiddagsluren. Nu till min fråga:
Jag har tänkt köra en "minikur" som ni kallar det. Hur gör jag då??? Jag vill att Hanna sover i sin vagn mellan 13:00-15:00. UTAN att jag behöver promenera omkring med henne...

.
//Cilla