Kul med bästaste vänner på besök, Jannika. Då får man verkligen passa på att njuta. Saknar verkligen min bästaste vän på andra sidan kanalen. Blir så oändligt sällan man ses när man bor i annat land. Härligt ska det bli med bröllopsrapport när det än blir!
Jo, kål kan påverka jodomsättningen i sköldkörteln, så det är därför kålfamiljen ska undvikas. Övrigt som just jag ska undvika är kaffe (gör jag redan), juice (har jag numera skippat), margarin (äter jag ju inte heller), choklad (min enda last och det enda godis jag annars unnat mig ett par gånger i månaden - klart svåraste eftergiften) och inte äta för mycket frukt.Susanne* skrev:Varför satte homeopaten stopp för familjen kål och hur gick det då med julens grönkålssoppa![]()
Nu i jul har jag dock ätit både det ena och det andra. Bland annat grönkålsoppa och stuvad grönkål. Vad vore julbordet utan. Jag har ju också ätit både choklad och laktosfri grädde för Janson blir verkligen INTE bra på iMat. Så fuskfusk alltså. Och magen har varit i totaluppror och huden likaså. Men nu är det tillbaka till ordningen igen. Jag älskar julbord. Och jag var lika hopplös när jag var vegetarian. Försökte uppskatta nötbiffar och annat, men mitt julbord gör sig inte utan köttbullar, grönkål och janson, så är det bara.
Och nog har du helt rätt om årstiden. Vad är charmen med blåst och kyla om vartannat, om det inte har vett att samtidigt bjuda på några centimeter snö
Och tackar som frågar - helgen var super. Även om den gick väldigt snabbt förbi. Men Båstad är ljuvligt och hotellet så underbart vackert och trevligt. Och maten tokgod och spa-ade gjorde vi också. Så allt var super.
Snart börjar jag ju plugga också, precis som du, Susanne*. Förstår inte riktigt hur tiden ska räcka till, när en arbetsbörda till ska in i schemat, utan att någonting annat egentligen försvinner... Men det återstår att se - försöka ska jag iaf.