Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej hopp!

Kul med bästaste vänner på besök, Jannika. Då får man verkligen passa på att njuta. Saknar verkligen min bästaste vän på andra sidan kanalen. Blir så oändligt sällan man ses när man bor i annat land. Härligt ska det bli med bröllopsrapport när det än blir!
Susanne* skrev:Varför satte homeopaten stopp för familjen kål och hur gick det då med julens grönkålssoppa :?:
Jo, kål kan påverka jodomsättningen i sköldkörteln, så det är därför kålfamiljen ska undvikas. Övrigt som just jag ska undvika är kaffe (gör jag redan), juice (har jag numera skippat), margarin (äter jag ju inte heller), choklad (min enda last och det enda godis jag annars unnat mig ett par gånger i månaden - klart svåraste eftergiften) och inte äta för mycket frukt.

Nu i jul har jag dock ätit både det ena och det andra. Bland annat grönkålsoppa och stuvad grönkål. Vad vore julbordet utan. Jag har ju också ätit både choklad och laktosfri grädde för Janson blir verkligen INTE bra på iMat. Så fuskfusk alltså. Och magen har varit i totaluppror och huden likaså. Men nu är det tillbaka till ordningen igen. Jag älskar julbord. Och jag var lika hopplös när jag var vegetarian. Försökte uppskatta nötbiffar och annat, men mitt julbord gör sig inte utan köttbullar, grönkål och janson, så är det bara.

Och nog har du helt rätt om årstiden. Vad är charmen med blåst och kyla om vartannat, om det inte har vett att samtidigt bjuda på några centimeter snö :roll: . Barfrost är klart överskattat.

Och tackar som frågar - helgen var super. Även om den gick väldigt snabbt förbi. Men Båstad är ljuvligt och hotellet så underbart vackert och trevligt. Och maten tokgod och spa-ade gjorde vi också. Så allt var super.

Snart börjar jag ju plugga också, precis som du, Susanne*. Förstår inte riktigt hur tiden ska räcka till, när en arbetsbörda till ska in i schemat, utan att någonting annat egentligen försvinner... Men det återstår att se - försöka ska jag iaf.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Skickar lite snö till alla som behöver!

:heart:

/Fjällmor
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Jannika skrev:Tjata på Anna istället, hon kanske kan rapportera så länge. Nu ska jag till stallet och "överraskningsrida".
Å, heder och ära :lol: Sitter just och ska till att skriva ett TACK till fru Jannika och Maken för en fantastisk bröllops- och nyårsfest som jag fick äran att övervara. Det var helt otroligt vackert och fint och kärleksfullt och trevligt och oförglömligt och fantastiskt :lol: :heart: :heart: :lol:

Jag har gift bort alla de tre yngsta döttrarna de senaste tre somrarna och vackra var de förstås alla, otroligt vackra i sina mästerverk till brudklänningar. Men frågan är ändå om inte Jannika i sin var vackrast. Vilken dröm till klänning! Vi får faktiskt kräva ett foto, eller hur :?: Omöjlig att beskriva rättvisande. Hela denna ljuvliga, gudomliga varelse - själva Frun, alltså - var som gudasänd från en annan och bättre värld, när hon kom in i kyrkan så gnistrande vitklädd och vacker, med otroligt tjusig, både vild och flickaktig frisyr, med sitt strålande leende och sin formliga aura av kärlek och värme. Och så dessa fyra små barn i stolt och oemotståndligt släptåg, alla uppklädda och bedårande. Verkligen foton vill vi ha, eller hur :!: :!:

Fantastiskt trevlig fest sedan, efter pysselmingel och tvärbekantskaper. Störtgod mat, trevligt bordsumgänge överlag, roliga och rara tal, massor med barn i alla storlekar som med oförtruten energi inväntade tolvslaget - en remarkabel bröllopsfest av både lättsamhet och värdighet, av både stil och vänlighet, av både spontanitet och suverän planering och organisation. Skulle man varit annat än omhuldat lycklig den kvällen, vore man immun mot mänsklig kärlek :!: TACK, Jannika och Andreas och alla barn :heart: :heart: :-({|= :heart: :heart: :heart: :heart: Och det ska jag som sagt försöka uttrycka mera direkt också. Jag fick en oförglömlig upplevelse :P

Och det nya året kom, vi var alla ute då och såg fyrverkerier, och det nya livet började - så lyckligt påtagligt, så hoppfullt, så skönt bekräftande: störst av allt är kärleken O:) :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Åh, snyft, så otroligt vackert du skriver Anna :cry: ... Vilket äkta drömbröllop, och foto är väl det MINSTA vi kan begära efter den här sagolika beskrivingen :-({|=
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

snyftsnyft!

ÅH innerligt tack ANNA

:heart: :heart: :cry: :-({|= :heart:

Precis så som jag föreställt mig att det skulle bli..

Kraaam!!!
/Fjällmor
kiki

Inlägg av kiki »

Tack Anna, vilken kväll. :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Elle

Inlägg av Elle »

TACK Anna för att du delar med dig! Låter alldeles, alldeles UNDERBART :heart:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag visste väl att det var ett riktigt sagobröllop!!! :heart: :heart: :heart:
Tack för den målande beskrivningen! :heart: :heart: :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack raraste Anna för varma ord och utförlig rapport! :heart: Du satte guldkant på en redan gyllenskimrande kväll. Vad finns att tillägga? Närå, bara skoja, jag återkommer. Jag kan bara instämma även om de smickrande orden om min egen uppenbarelse kanske var något i överkant. :oops: Nämnas bör dock att min nyblivne make var vackrast på festen, spelade gitarr som en gud trots att han är basist och var lugn som en filbunke trots allt ståhej. Jag är numera också officiellt lyckligt lottad. :heart:

Anna var för övrig oerhört tjusig (som vanligt) i en grön kreation med broderier på ärmarna. Men vår Anna får inte ens vila på bröllop, efter tolvslaget var det en bebis som blivit lämnad åt sitt ledsna öde i en vagn och Anna ryckte in, mellan skålen och vickningen förmodar jag? (jag har bara fått höra om det skvallervägen), vagnade några tag och sen var det tyst i den vagnen, haha! :lol: Skvallertanten var mäkta imponerad.

Vi gjorde också hämningslös reklam för BB och SHN i olika fora under kvällen, haha! Förutom barnen själva då. :heart:

Men back to reality... Här är det nu sjukstuga och jag som inte (ännu) drabbats leker sjuksyster hela dagarna. Tack och lov har man ungar som sover på nätterna trots sjukdom annars hade jag varit en trasa.

Puss Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

Härlig rapportering Anna! Låter precis så underbart som jag trodde det skulle bli! Och bilder vill vi ABSOLUT se :)

Kram FRU Jannika :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Ååååh - strålande härligt med dubbelrapport :thumbsup: :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

oooooh Fru Jannika som jag längtar efter din berättelse :heart: :-({|= O:)

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

i väntan på Fru Jannikas berättelse kan jag bjuda på en liten överraskning jag tog mig för idag.

Den som är nyfiken kan kolla bloggen

:wink:

/Fjällmor
Ewa

Inlägg av Ewa »

Fjällfolket skrev:Skickar lite snö till alla som behöver!

/Fjällmor
TACK :heart: :heart: :heart: Det FUNKADE :shock: \:D/ :lol: Nu har här åkts pulka i 2 dagar och i eftermiddag ska barnen få slå ihop sina julklappspengar för att få ihop till en Snowracer \:D/ Yippie, vad det är kul med snö!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Ewa skrev:
Fjällfolket skrev:Skickar lite snö till alla som behöver!

/Fjällmor
TACK :heart: :heart: :heart: Det FUNKADE :shock: \:D/ :lol: Nu har här åkts pulka i 2 dagar och i eftermiddag ska barnen få slå ihop sina julklappspengar för att få ihop till en Snowracer \:D/ Yippie, vad det är kul med snö!
8)

:wink:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"