Lilla Klara envisas med att vakna 05:20-05:40! Dessutom sover hon så oregelbundet på sin dagslur. Ibland en timme, oftast en timme och en kvart eller en och en halv timme. En del gånger sover hon två härliga timmar.
Hon är femton månader och det är inte så ofta hon sover sina 13,5 timmar. Skulle tippa på att hon sover ca 11,5-12 timmar per dygn...
Just nu ligger hon och tokvrålar, hon är riktigt fly förbannad och har så varit i 30 min, hon har bara sovit en futtig timme... Tänkte envisas med att få till ett omsomnande. Har ramsat, bullrat i köket och har på musik...attityden är dock bara på till hälften då det känns så OMÖJLIGT jädrans! Stackars storebror ligger så snällt inne i oväsendet och är tyst som en liten mus, han får aldrig sova klart för att hon tutar som den värsta lilla trumpet.
Är det så att jag kanske ska inse att vi får ta mer sömn en del dagar och minder andra? Det känns så just nu för jag lyckas baske mig inte. Bara gå in och ta upp henne för att slippa gråt och TVÅ griniga barn, så storebror får sova. Kvällar och nätter funkar bra oftast men denna kamp på morgonen och mitt på dagen tar på hela familjens krafter.
Om jag lägger henne vid 18:00 på kvällen, räknas sovtiden från då? För i så fall "sover" hon 11,5 på natten och det är inte så tokigt, hon brukar dock inte SOMNA förrens vid18:30.
/Lilla Klara