Gossen fixade magläget själv!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Kit

Gossen fixade magläget själv!

Inlägg av Kit »

Han låg i mammas famn och diade sin lunch. Rund och trind smackade han, stånkade lite, hummade och hade det gott och njöt av sitt nästan sexmånadersliv.
När han visade sig vara mätt lade mamman ner honom på filten i gräset - på rygg... :cry:
Den lille gjorde en grimas. Började fäkta med armarna. Så kom det ännu en grimas och nu kunde man se att han var nära gråten. Eller kanske ett skrik?
Jag satt bredvid och kände fjärilar börja fladdra i magtrakten. Inte skulle väl den lille behöva arbeta sig upp i trist och frustrerande gråt? Och DÅ! Då ser jag hur den lille lägger ena benet över det andra, samtidigt som han sträcker ena armen över sig själv - allt i samma riktning och VIPS, hade han vänt sig själv till magläge! :shock: :thumbsup:

Inte för att jag någonsin betvivlat vad som skrivs här på detta forum, men det var första gången jag såg detta ske i verkligheten och det var underbart att se!
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Se där :D Så skönt att han slapp bryta samman och kunde lösa saken själv :lol: Som sagt, de små barnen är våra bästa pedagoger :wink: Men i dessa dagar av idog skrämselpropaganda störtar många föräldrar fram förskräckta och vänder tillbaks barnet på rygg. Det är så sorgligt :cry:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"