Hur många timmar sömn rekommenderas till 11 månaders?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Yosa

Inlägg av Yosa »

Idag sover han 19-ca 7.30 och sen 1 timme efter lunch. blir totalt 13,5timme/dygn
Mamma till Elin 050309 :heart:
och Albin 080125 född på BF+4 :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Hej!

Hela andra levnadsåret brukar man rekommendera 13,5 timme. De flesta byter från 14 till 13,5 runt året, men det är så klart lite olika. Med Allis gick vi ner till 13,5 vid 11 månader medan Isak sov 14 timmar länge, ibland fortfarande faktiskt!

Länge sedan du var här eller är det jag som är ouppmärksam :wink: :?: Hur går allt?

Kram Lua. :heart:
Yosa

Inlägg av Yosa »

Tack för ditt svar! :-) Kul att du känner igen mig :-)

Okey då låter ja våra 13,5timme vara kvar! :-) han mår ju bra som det är.

Nej du har helt rätt, jag har inte visat mig här på länge. Men tjuvläst har jag gjort mycket :-). Läst min pärm (med utsrifter från AW forum) och läst BB. Samt suttit en del på familjeliv.com. Men mest har nog allt rullar på lite "känn" :lol: :D

Kort o gott så va sonen sjuk, SM havererade lite, jag fattade inte varför, flaskan fungerade inte heller, han åt ca 25ml/timme, skrek av hunger, skrek när det gjorde ont så han åt, han gick ner i vikt, BVC o barnmedicin var underbara, zantac mot sur mage sattes in och sonen åt som folk. Sov som folk och mådde bra \:D/ . Gastroskopi gjordes under medicinuppehåll (som va de värst 10 dagarna i mitt liv) och gastroskopin visade att han behövde sin medicin. (som om vi inte redan visste det #-o ). Nu äter sonen som en häst o mår toppen och börjar sakta mulla till sig :lol: :lol: Ja det va lite kort om vad jag ´har "sysslat" med sista året :lol:

kram på er!
Mamma till Elin 050309 :heart:
och Albin 080125 född på BF+4 :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Oj, vilken resa ni har gjort :shock: :!: SKÖNT att höra att lilleman mår bra nu!

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"