Jag har aldrig varit i Norrbotten.. så det borde väl vara dags nu?
Barnaboksföreläsningar!
Och till Norrtäljekvacke skrev:Om allt går som det ska kommer underbara Blomman till Borås!![]()
Avis någon?!![]()
Borås
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Vi får väl se om det finns fler orter norröver som vill lyssna på mig så blir det inte bara en lång resa för ETT ställe.
Jag ska försöka göra så, lista och passa ihop orter som ligger nära varandra.
Jag lägger med Sundsvall på listan, och så kan du väl kolla av lite lätt hur intresset är däruppe? Hur många som rent spontant säger att de vill komma..
Jag ska försöka göra så, lista och passa ihop orter som ligger nära varandra.
Jag lägger med Sundsvall på listan, och så kan du väl kolla av lite lätt hur intresset är däruppe? Hur många som rent spontant säger att de vill komma..
Här är artikeln om mig i Alingsås tidningen:
http://www.alingsastidning.se/nyhet_vis ... ÅRA%20BARN
Jag är väldigt nöjd. Tycker inte "handen-om-handen" går fram riktigt, hur jag menade, men det får jag väl förklara på föreläsningen
.
Sen är jag väl inte "en av de flitigaste" att svara på trådar, men iallafall inte den lataste heller, hoppas jag..
Men bortsett från det, och att det förmodligen är den sämsta bilden på mig någonsin (ja, jag är fåfäng och nej, jag HADE inte såna utslag i ansiktet när jag såg mig i spegeln den dagen
) så tycker jag journalisten har sammanfattat det hela enormt bra!
Kattklo påpekade nyligen "du kan ju inte skriva om den, om man säger så" när jag funderade på om allt skulle bli "rätt" i artikeln, dvs, på mitt sätt då
. Ibland får man kanske överlåta åt andra att göra det de är utbildade för.. och uppenbarligen kan.
Vad tycker ni?
Är väldigt glad över kommentaren till artikeln som "Barnamamma" postat!
Undrar såklart vem hon är på forumet eftersom hon skrev att hon fått råd här...
http://www.alingsastidning.se/nyhet_vis ... ÅRA%20BARN
Jag är väldigt nöjd. Tycker inte "handen-om-handen" går fram riktigt, hur jag menade, men det får jag väl förklara på föreläsningen
Sen är jag väl inte "en av de flitigaste" att svara på trådar, men iallafall inte den lataste heller, hoppas jag..
Men bortsett från det, och att det förmodligen är den sämsta bilden på mig någonsin (ja, jag är fåfäng och nej, jag HADE inte såna utslag i ansiktet när jag såg mig i spegeln den dagen
Kattklo påpekade nyligen "du kan ju inte skriva om den, om man säger så" när jag funderade på om allt skulle bli "rätt" i artikeln, dvs, på mitt sätt då
Vad tycker ni?
Är väldigt glad över kommentaren till artikeln som "Barnamamma" postat!
Undrar såklart vem hon är på forumet eftersom hon skrev att hon fått råd här...
-
Lua
Jättefint skrivet i tidningen, ett mycket bra reportage!
Jag blir så nyfiken, hur fick du idén med föreläsningar?
Hur gör du upplägget? Är det en halvdag? Heldag? Några timmar? Ett tillfälle? Flera tillfällen? Hur många åhörare ska du ha per gång? Kör du i egen regi, eller tillsammans med något studieförbund? Hur gör du med lokaler, och praktiska bitar som fika m.m? Vad kostar det?
Förlåt för alla frågor, men jag blir så nyfiken, det låter så himla roligt för dig detta!!
Vilken fin hemsida du gjort! Och lite photoshopsarbete också
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Ideén är ju så enkel som att jag vill sprida Barnaboken och Annas filosofi för BARNENS skull! Jag vill att så många barn som möjligt ska få mötas av respekt, förståelse och ett JA istället för ett NEJ.. och då vill jag försöka bidra till det.
Som upplägget ser ut nu blir det 2 timmar inklusive pause.
Helt i min regi (inga studieförbund eller så), men jag hoppas på hjälp från vänliga själar (och har redan fått fin hjälp från flera) när det gäller att fixa lokaler, eftersom jag inte har koll på orternas utbud. Här hemma vet jag ju att det finns lokaler att låna gratis, ofta ställer ju skolor, kyrkan, öppna förskolan etc. upp om man frågar. Och det verkar det finnas runtom i landet.
Antalet åhörare har jag ingen gräns för, i början blir man glad för varje människa som vill komma och lyssna! Och finns det bara plats där man ska vara får det gärna välla in folk
.
Jag kan förklara ännu mer i detalj via mail om du vill?
Tack alla för uppmuntran och glada tillrop!
Som upplägget ser ut nu blir det 2 timmar inklusive pause.
Helt i min regi (inga studieförbund eller så), men jag hoppas på hjälp från vänliga själar (och har redan fått fin hjälp från flera) när det gäller att fixa lokaler, eftersom jag inte har koll på orternas utbud. Här hemma vet jag ju att det finns lokaler att låna gratis, ofta ställer ju skolor, kyrkan, öppna förskolan etc. upp om man frågar. Och det verkar det finnas runtom i landet.
Antalet åhörare har jag ingen gräns för, i början blir man glad för varje människa som vill komma och lyssna! Och finns det bara plats där man ska vara får det gärna välla in folk
Jag kan förklara ännu mer i detalj via mail om du vill?
Tack alla för uppmuntran och glada tillrop!