Finns det någon vänlig, kunnig själ som kan vägleda mig?
Har ikväll startat en kur på mitt lilla hjärta som är 19 månader. Hon har sovit dåligt hela sitt korta liv vilket nu har gjort att vi känner oss totalt desperata. Hennes problem är inte att hon har svårt att somna på kvällen utan snarare att fortsätta sova. Hon kan vakna 10-15 ggr per natt -pust!
Har provat en hel del annat men nu beslutat mig för att kura henne enligt AW. Jag har läst och läst, både boken och här på forumet och VAR riktigt laddad.
Nu känns det som om det blev totalt pannkaka av allt. Hjärtat las i sängen kl. 19 efter 15 minuters skoj och skratt. Buffade inte utan solfjädrade och sedan lämnade jag henne med ramsan. Ramsade sedan både x4 och x6, vissa gånger även x8. Hon började gallskrika varje gång jag lämnade rummet. Verkligen gallskrek. Jag ramsade och lyssnade och gick sedan in. La tillrätta och solfjädrade, väntade ett tag så att hon skulle slappna av och börja bli sömnig. Varpå jag lämnade henne med en ramsa. Det hela upprepade sig nog runt 20 gånger. Hon blev bara ledsnare hela tiden och efter ett tag började hon dunka sitt lilla huvud i spjälsängen så fort jag lämnade rummet
Usch! ÄR det verkligen meningen att det ska vara såhär? Jag har läst att barnen inte ska vara ledsna och att det är det som är skillnaden med 5 minuters metoden. Men hon blir ju hysterisk så fort jag lämnar rummet (hon har alltid varit och är ff väldigt mammig).
Det jag tills slut gjorde, efter att ha försökt få henne att somna i 2timmar och 20 minuter, var att stanna där tills hon somnade. Jag vet att det inte var bra men jag kände mig verkligen desperat. Varför blir det så här och vad gör jag för fel?? Sitter här och mår inge vidare, bävar inför att hon vaknar snart -kanske blir det ett 2 timmars race igen?
Vore verkligen tacksam över lite feedback.