15 månaders sova hos farmor, oroar mig lite

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Marianne77

15 månaders sova hos farmor, oroar mig lite

Inlägg av Marianne77 »

Hej!
Tack Anna för en så bra metod, vi har kört den sen vår dotter
var ca 4 månader och är så tacksamma för det!!! Vi kan knappt minnas någon natt sen dess då vi inte fått sova.
Min fråga: Vid nyår vill farmor så gärna att dottern ska sova över där och
det är ju jättebra men jag oroar mig så för att hon inte kommer att följa rutinen som vi gör. Tex så är hon van att sova i eget rum och om vi har delat rum när vi varit bortresta så har vi skärmat av så hon inte sett oss. Vad händer ifall farmor nu ändå kommer att ha spjällsängen bredvid sig och vår dotter ser henne? Vet att jag kanske oroar mig i onödan men man vill ju att det ska fortsätta funka så bra. Dessutom så snarkar farmor hur högt som helst så det orar jag mig också för...hmmm. Hon har ju ett extrarum så jag borde ju försöka få henne att förstå att det är bättre att använda.
Tack för lite stöttande råd så att jag istället kan se fram emot en barnfri nyårsafton :)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jag är helt övertygad om att du oroar dig helt i onödan :) vilket vi ömma föräldrar oftast gör.

Ge Farmor instruktioner om hur ni brukar göra, sen överlåter ni det hela till henne. Att dela rum med en snarkande Farmor för en natt kan ju vara ett härligt äventyr.
Hemma gör man som man alltid gör och när man sover över hos Farmor kan det vara lite annorlunda rutiner utan att det för den sakens skull skadar den goda sömnen. När tösabiten kommer hem igen faller hon in i sina vanliga rutiner och ingen skada är skedd.

Så överlåt barnet i Farmors ömma vård, koppla av och njut av nyårsafton och lita på att dottern njuter i fulla drag på sitt håll.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Marianne77

Inlägg av Marianne77 »

Hej!
Å tack så jättemyckt för snabbt svar och det är ju kanon att höra och
nu kommer jag kunna njuta av nyårsafton och såklart även vår dotter
kommer ju att älska att vara hos farmor och nu ser vi alla fram emot att det!
Tänk hur lugn man kan känna sig att få lite tips,
Kram Marianne :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "