Mormorskackel

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
blomman

Inlägg av blomman »

Mormor Eva skrev:med barvakteri hemma hos dem
Ja, alltså våra vin och whiskeyflaskor tänker nog inte rymma, men det känns skönt att ni har koll på dem.. :wink: :lol:
Eller tänker ni på baren som ska sättas upp på verandan.. den kanske behöver vaktas.. :lol:

Ni är så välkomna så och barnen kommer bli överlyckliga över att ha er här i tre dagar!
Kram!
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

Så det kan bli :oops: Lovar att ägna oss åt barnen och inte baren :lol: Kram till er :wink:
Mamma till -75, -79, -81, mormor till -99, -02 och som mest 9 dagbarn samtidigt. Alla år = lika underbara. Numer även farmor till -08 samt bonusfarmor till -08.
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

Tack för "lånet". Härliga dagar. Krama och tacka barnen från mormor. :D
Mamma till -75, -79, -81, mormor till -99, -02 och som mest 9 dagbarn samtidigt. Alla år = lika underbara. Numer även farmor till -08 samt bonusfarmor till -08.
mrs.mormor

Inlägg av mrs.mormor »

Hej ALLA!!!!
Mycket, mycket länge sedan jag skrev så nu är det dags!!!!! Är tillsammans med mina underbara barn, barnbarn och bonus barnbarn under julen. Vad kan man mer begära?
Sitter i Vagnhärad nu och här är det absolut snöfritt. I söndags åkte jag från Gagnef, där hade vi ca 40 cm av den vita varan. Snögränsen gick vid Avesta ungefär.
Det jag saknar nu är att med barnen kunna göra snölyktor och snögubbar, (men man kan väl inte få allt???!!!)
KRAM PÅ ER ALLA OCH GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!!!!!
mamma till Sophie - 73 och Anna - 74
mormor till Alexander -95, Amanda - 04, Tintin -05
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Kan informera att jag och pappan numera är ignorerade och förpassade till någon mörk vrå i hemmet... och varför är det så?
Det kan skrivas ner i tre ord - MORMOR ÄR HÄR :D :heart:
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

GOD JUL ALLA :santa: Har igår firat förjul med barn, barnbarn och bonusbarnbarn. 10 vuxna, 2 barn & 2 babiesar. En riktigt mysig dag :heart: :D Vi åkte därifrån och lämnade efter oss dessa härliga människor som ger oss så mycket trevligt :heart: Nu ska vi själva fira en lugn och mysig jul :wink: :wink:
Bibban

Inlägg av Bibban »

GOTT NYTT ÅR :!: :!: :!:

Ett riktigt gott nytt år önskar jag och mina barnbarn er alla :heart:
Jag har fått fira jul med mina fyra barnbarn. Vilken ynnest! Och jag är så in i bombens stolt över dem! De är så himla trevliga att vara tillsammans med!
Nyår ska jag fira i det allra vackraste sällskap man kan tänka sig (förlåt Anna....)Lilla barnbarnet Molly 1 år och jag ska vara tillsammans! Och vi ska ha det så himla mysigt!!!!

Hoppas ni alla får en fin nyårsafton OCH ett underbart fint nytt år :thumbsup: :thumbsup:

En alldeles speciellt varm och innerlig nyårskram får du Anna! Från mig och mina barn, barnbarn och mina föräldrar! Alla älskar vi dig :heart:
Bibban

Inlägg av Bibban »

Vi får inte låta vår mormorstråd försvinna......

Jag är dålig på att skriva. Ibland svämmar inspirationen över, ibland finns den inte! Men jag är ofta, ofta ute och kollar "vår" tråd. Nu har den varit tyst alldeles för länge!
Mitt yngsta lilla barnbarn, Molly är nu 1 år och tre månader. Hon är hittills det enda barnbarnet som någonsin velat att jag ska sjunga för henne. Är lite rädd för att de andra är musikaliska,och inte hon. Eller också är hon väldigt musikalisk, för hon somnar direkt när jag sjunger!
"Min" sjuåring har tappat båda framtänderna! Vilket vackert leende hon har! Bara en sjuåring har ett sånt leende!
Nu kan man spela "frågespel" med henne. Hon läser så fint! Tänk, nyss var hon liten bebis!
Sexåringen har födelsedag i morgon! Sex år! Födelsedagspresenten är hål i öronen. Det klarades av för ett par dagar sen. Mormor har satt in bild i Blekinge Län Tidning!
Fyraårigen är tuff och snygg! En pirat! Men ibland blir han kramig och gosig!
Mormors gosse!
Det finns inget bättre än barnbarn! Den saken är klar!
:D :D
Bibban

Inlägg av Bibban »

I lördags var första deltävlingen i melodifestivalen! :thumbsup: Jag ÄLSKAR det här jippot! Eftersom Anna inte var här så kunde jag ju inte tvinga henne att bänka sig vid TV:n. :oops: Vilket hon antagligen inte är jätteledsen för...
I stället ringde jag barnbarnen och bad dem komma. Vi bäddade ner oss runt TV:n och hade det sååå mysigt! Sixten 4, somnade efter en kvart :sleep: , men tjejerna kämpade och höll ut. Vi diskuterade, tyckte en massa och ringde och röstade.
Så skönt att vara mormor och få göra lite "konstiga" saker, som tex hålla barnen vakna på kvällen! Tror inte de tog nån skada. :oops:
Stilla

Inlägg av Stilla »

Bibban skrev:Så skönt att vara mormor och få göra lite "konstiga" saker, som tex hålla barnen vakna på kvällen! Tror inte de tog nån skada. :oops:
Den här dikten fick min mamma av en annan mormor när hon (mamma) blev mormor första gången. Gäller förstås även farmödrar! Författare är en Ingmari Dickens, Stockholm, och jag tror den varit publicerad i någon tidning. Hoppas jag inte bryter mot några upphovsrättsregler nu... Så: till alla underbara mor- och farmödrar, en

Mormors-dikt
Det finns en speciell sorts barn
som är överdådigt rikt begåvade:
De är vackrare än alla andra,
klokare, förståndigare, mognare.
De har en utstrålning och charm
som är fullständigt förtrollande.
Deras lysande intelligens och kvickhet
låter tala om sig vitt och brett,
och de foton som stolt visas upp
kan aldrig göra deras ljuvlighet rättvisa.

Vad sådana gudabenådade barn kallas?
Barnbarn, förstås.

Det finns också en speciell sorts mödrar
vilkas kärlek är starkare än alla regelböcker.
De uppfostrar skamlöst,
och tror att barn kan leva på pannkakor,
vara uppe till långt in på småtimmarna
och somna med oborstade tänder.
De vet att glass och sagor botar örsprång och magont.
Barnen lyder dem inte - de samarbetar.
Ty dessa mödrar har all tid i världen
och livet har lärt dem vad som är viktigt:
Lugn.

Vad sådana gudabenådade mödrar kallas?
Mormödrar, förstås.

Och när dessa båda möts i en kram
sluts alla cirklar
och alla klockor stannar.
(Ingmari Dickens, Stockholm)

:heart: Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:-({|= Åh, vad fin! Jättejättefin! :-({|=
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Bibban

Inlägg av Bibban »

Det var bland det vackraste jag läst! Mina ögon tåras! Tack! Ska skriva ut och spara! :heart:

De tre äldsta barnbarnen och jag har åter haft en underbar lördagskväll tillsammans! Med pannkakor :oops: och melodifestival. Samma procedur som lördagen innan. Grabben somnade fem över åtta. Totalt ointresserad. Och mitt oavbrutna pratande lyckades få tjejerna att komma över tröttheten och hamna i "andra andningen". På så vis somnade de inte förrän det var slut. Lyckliga över att Måns gick vidare...såklart! Och nöjda med att Amy gick till andra chansen.

Kl sex på morgonen kom lille gossen och kröp ner till mormor och frågade om 2 plus 4 blir 6!!! Sen låg vi och gosade och halvsov. Jag klappade honom på huvudet och han mumlade:bra att du gör så för då slipper jag håret i ögonen..
Kl sju kom tjejerna och så var dagen igång. Frukostönskemålen kom och mormor försökte göra alla till lags :oops: igen!

Vi älskar varandra så mycket! :heart:
mrs.mormor

Inlägg av mrs.mormor »

Tjena alla!!!!!
Sitter i Gagnef och längtar till de mina som finns i Vagnhärad och Västerås. Längtar till att bli pensionär (tyvärr dröjer det några år) då skall jag sälja mitt hus och dra söder ut. Tänk om arbetsmarknaden vore annorlunda då kanske en 60 åring käring vore attraktiv och jag kunde få jobb idag i Västerås eller Vagnhärad.???? Iallafall har jag haft semester och varit i Västerås en vecka. Fick det stora förtroendet att vara med två av barnbarnen när modern arbetade.
Det finns en speciell kontakt mellan generationerna, det innebär att vi kan fortsätta vår kontakt där vi senast slutat. Mormor blir accepterad direkt. Underbart.
Kramen till er alla!!!!!
Psst/ Här finns snö i massor, vet snart inte var jag skall göra av den
tove79

Inlägg av tove79 »

Jag vet att det är en mormors-tråd men ville ändå hylla mina barns morfar!
Jag har världens bästa pappa och pojkarna har världens bästa morfar.
I mitt föräldrahem leks det aldrig med barnen, det finns så mycket att göra. Pojkarna "tas i bruk" och älskar det. De skottar snö, skyfflar grus, håller påsen med klädnypor när tvätten ska hängas, matar hönsen, rensar ogräs, krattar löv, bakar bröd, snickrar och målar och meckar och grejar.
Pappa är expert på det där, att låta barnen känna sig delaktiga.
"Vad bra att ni kom!" säger han, "Jag behöver nån som räcker mig verktygen när jag ska laga balkongräcket" Eller vad det nu kan tänkas vara som är på tapeten.
Barnen jobbar och stretar och trivs och glittrar med ögonen och de blir lortiga och trötta men så himla nöjda.

Och jo, jag är ju själv Barnaboksbarn förstås. Som ni förstår.
:D
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
mrs.mormor

Inlägg av mrs.mormor »

GLAD PÅSK. ALLA!!!!!!

Jippi!!!!! Nu är barn och barnbarn på väg till Gagnef. Huset städat, Jansson i ugnen, godisäggen klara.......!!!!! m.m m.m Allt under kontroll (tror jag) Nu återstår en väntan och längtan.

Hoppas på en underbar påsk och vår till er alla

KRAMEN
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"