Vargtimmen -Hjälp!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Grynet

Inlägg av Grynet »

Ja, jag tror faktiskt att jag börjar fatta vad det hela går ut på. Det är JAG som ska visa, hjälpa och lära honom hur man sover. Inte hålla på och fråga honom hur han vill ha det, han är ju en bebis. Man är inte alltid snabb.. Jag är ju lärare till yrket för bövelen. Man måste ju fatta vad det är man lär ut annars blir det ju pinsamt! :oops:

Nu ligger han och snusar med sin snoriga näsa, den lilla gullungen. Känner mig för tillfället inte särskillt oroad över att han är sjuk. Sova måste man ju göra i allafall. Ska dock bli intressant att se hur natten fortlöper då han fått några extra kvartar idag pga sjukdomen.

Hmmm Känns som att jag är något på spåren. Kan det vara SHN i sin rätta bemärkelse som jag fått vittring på... :?:
duggan

Inlägg av duggan »

Vilket härligt morgonskratt jag fick, klart för sjuttsingen att du är shn på spåret, DÄR har du det! :lol: :shock: :wink:

Nu har du hittat rätt! :lol:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Nancy

Inlägg av Nancy »

Grynet skrev:Ja, jag tror faktiskt att jag börjar fatta vad det hela går ut på. Det är JAG som ska visa, hjälpa och lära honom hur man sover. Inte hålla på och fråga honom hur han vill ha det, han är ju en bebis.
Har inte skrivit i din tråd innan men snubblade över dessa kloka rader och blev helt lycklig i hela kroppen :heart:

Heja :thumbsup:
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Grynet skrev: Nu ligger han och snusar med sin snoriga näsa, den lilla gullungen. Känner mig för tillfället inte särskillt oroad över att han är sjuk. Sova måste man ju göra i allafall. Ska dock bli intressant att se hur natten fortlöper då han fått några extra kvartar idag pga sjukdomen.
Min upplevelse är att nattsömen håller även igenom en förkylning (med lite hjälp av alvedon o näsdroppar) och att andningen, tack vare magläget, inte varit något problem. Jag upplever ju själv att det är lättare att andas vid förkylning om jag ligger på mage än om jag somnar på rygg.

HEJA, heja! Attityden tar sig starkt! :thumbsup:
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
080612

Inlägg av 080612 »

Åh jag blir galen! Speciellt när jag inte evt om det är JAG som gör något fel!

Natt 1-3 gick ju super!
Natt 4-5 Dåligt! Långa uppvak. 1,5tim ena natten och 2tim andra natten.
Natt 6 BRA! Vart lycklig igen ;)
Natt 7 (inatt) Dåligt IGEN! Exakt samma uppvaktider som natt 5. 02:20-04:30.

Jag vet inte vad jag gör för fel... om man nu gör något fel?
Inatt väntade jag länge innan jag började ramsa, meen, inte hjälpte det. Hon somnade ju av och till i några minuter mellan 02:20-04:30, och varje gång det hade vart tyst några minuter så blir man så glad och tänker äntligen! Men nejnej, klart hon ska dra igång igen, igen och igen! :evil:
Grynet

Inlägg av Grynet »

Precis så där kändes det för mig för några dagar sedan. Jag kände mig kass (ja du har ju läst tråden :wink: ) För mig var problemet att jag funderade för mycket. Ska jag buffa nu? Varför funkar det inte? Ska jag bekräfta nu?.. Jag hamnade i en negativ tamkespiral där jag började tvivla på mig själv... Och det kände han direkt. Det kände han innan jag kände det själv.

Jag läste på i boken och här på forumet och plötsligt vid läggningen så rasslade det till, det gick upp ett liljeholmens, polletten trillade ner. Jag har börjat lita på mig själv och min förmåga att hjälpa mitt barn till ro så att han får sova.

Jag är inte i land ännu (är man någonsin det?), men jag känner en större tilltro till att jag kommer att kunna lösa de problem som dyker upp. Jag känner mig lugnare och säkrare.

ATTITYDEN is the shit :wink: När du hittat den kommer du inte att känna som du gör nu. Kom igen!!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"