Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Varför ska det behöva vara så krångligt ibland :evil:

Lovar att affirmera så mycket jag orkar :heart:

Har du provat pergotime :?:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

Min cykel är exakt 23 dagar och mensen varar i 2,5 dagar :lol: jag har en funkgerande äggledare och jag har lyckats 2 ggr :lol:

Tipset från TorsMamma är "umgänge" var 3 dag och käka folsyra, här har vi
"umgänget" 1 ggr/cykel och då fäster det inte :oops:

Jag ser dig framför mig med en hel hög diskodansande ungar :lol: med långt vackert mörkt hår och rätt så korta i rocken :shock:

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Ja, här ska TorsMammas tips praktiseras. Min cykel påminner mycket om din Kiki. Pregotime behövdes inte, jag har superstabil ägglossning, det är bland annat det vi har kollat upp. Nästa steg är att prata med doktorn i länken om han tror att det finns något sätt att förlänga cykeln. Jag vet ett, någon med lååång cykel som vill flytta in här? :roll:

Jag har ju drömt om en sån dotter, Kiki, så det är henne jag väntar på... Bland annat. :wink:

Folsyra, ökar chansen för tvillingar också va? Bra med två flugor på en gång, kanske?
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej raringen! :heart:

Klart de är tänkt massor av syrror till Edward. De väntar i pajpen. :wink: Jag kanske ska flytta in hos er ett tag? Jag har världens läääängsta cykel. Typ efter nyår kan jag ha en lucka. :lol: Fast jag tror man måste vara tätt inpå om det ska funka. Får jag plats i eran säng? O:)

Jag affirmerar heavy och nu struntar vi unisont i tråkiga forskningsresultat. Jag tror du är undantaget som bekräftar regeln, vettu. :heart:

:heart: Torpan har en finfin bebe i magen.

Kram Jannika
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: När vi planerade Mio så köpte maken såna där ägglossningsstickor och jag kissade och kissade, men det visade bara lite lite ägglossning. Maken jobbar i närheten så han kom hem VARJE lunch i många månader. Eftersom jag (och maken för den delen) är lite "gamla" så tog vi kontakt med sofia hemmet för att få hjälp. Vi var där på ett första besök i december -05 och vi fick då remisser för alla möjliga provtagningar. Jag blev också undersökt och berättade att jag borde nog ha mens nu, men det var ingen på väg sa doktorn. Sen på lucia skulle maken åka till stockholm och lämna sitt prov och jag tyckte det var lite onödigt om han åkte i onödan (jag hade ju fortfarande inte fått mens) så vi testade och vips så stod det GRAVID i displayen :lol: Vi mailade snabbt doktor Mats och meddelade att han kunde skriva ut oss.

Kram Kristina

Social delaktighet
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag tänker nästan jämt på dig Torpan! Bara så du vet! Jag vet att det kommer en bebis, men ni väntar bara på den rätta :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Jag känner dig inte, men ska också tänka på dig TorpSara! Eftersom jag själv varit i samma sits att vänta och vänta på att det ska "ta", så har jag ofta i tankarna och bönerna (jag kallar det inte affirmationer, nej...) alla som väntar och väntar... Tack för påminnelsen.
:heart: Kram Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tack ni kära. Jag får rysningar, så bra tar det! Fortsätt nu så har jag en till chans om en vecka eller två.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jannika, sängen är inte jättebred, men den är barnlös. Har du nått emot katter? :lol:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Ja..och om det hjälper...eller bara förvirrar... :roll:
så är nog inga cykler huggna i sten.

Jag hade en cykel på EXAKT 24 dagar i 10 år. Sen blev jag med K och numera är min cykel 32 dagar lång.
Lite weird.
Jag har till och med misstänkt för tidigt klimakterium. :D
Men så är jag också hypokondriker på låtsats. :lol:

Och jag skulle sexxa minst varannan dag jag!
Anledningen att sexxa var 3e dag är att bygga upp mannens sats :oops: och det behövs bara om han har klena simmare.

Jag blundar och tänker mig dig rörandes i grötgrytan med fyra ungar rännandes runt benen.

KRAM!
kiki

Inlägg av kiki »

kattklo skrev:Och jag skulle sexxa minst varannan dag jag!
Anledningen att sexxa var 3e dag är att bygga upp mannens sats :oops: och det behövs bara om han har klena simmare.
:lol: :lol: :lol:

varannan dag låter toppen :lol:

Social delaktighet
Nancy

Inlägg av Nancy »

TorpSara skrev:Jannika, sängen är inte jättebred, men den är barnlös.
Ja och så hoppas vi att den förblir även när barnaskaran anländer. Är inte du diplomerad kurare :roll: :wink: :?:

Ville bara smyga in och skicka en jättestor kram till dig TorpSara :heart: Äta mycket fett och göra kontraströntgen är mina tips.

Nancy
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Kontrastvarfördå? :shock: :lol: Det har jag gjort på magsäcken, men äggledarna?

Jag ska försöka hålla sängen ren. Det räcker med katterna... 8)

Ska sikta på varannan dag!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Om man klarar varannan dag ska det vara lika bra eller bättre än ÄL-stickor.
Förutsatt då att man med ÄL-stickor INTE gör det ofta utan förlitar sig på strecken.
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Sa till en väninna idag att jag gärna skulle dela med mig av min fertiltet till folk som behövde den 8) ÄL-test och annat är heeelt onödigt mitt fall, två av mina barn har blivit till trots akut p-piller :roll:

Så jag ska "affirmera" över ca 25 % av min fertilitet till dig TorpSara (och till andra som skriver upp sig på önskelistan :lol: )...

Kram :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"