Hej
Jag vet inte vad jag ska göra längre. Min son på 10 månader har börjat stå upp själv och gör det i sin säng nu. Han ställer sig upp direkt när han ska sova och hoppar och skriker. När jag gå ur rummet börjar han gap skrika och gråta. Om jag stannar i rummet bredvid honom och sjunger blir han bara glad och hoppar och skriker av glädje. Samma om jag ligger bredvid tyst och stryker han på magen och säger sssch.
Han har alltid haft problem med sömnen sen spädbarn. Det började gå bra efter ungefär 6 månader tills nu. Vi kämpade hårt och var helt slut med min man. Nu känns det som att allt börjar igen. Den metoden fungerar inte längre som han är så ivrig av att kunna stå upp och hoppa. Sen har han ju lärt sig krypa med. Hans är som ett duracell batteri, energin tar inte slut! måste han få på något sätt få ur sig energin före sov dags eller ska han "lugan ner sig" på något sätt. Det enda sättet han lugnar ner sig på är amning. Känner mig så maktlös för han är helt slut men somnar inte. Han vill bara hoppa i sängen och göra läten. Hemskt att se hur urtrött han är. På dagen är det likadant och nu sover han inte alls. Bara om jag ger han bröstet men ibland fungerar det inte heller. Så kan jag ju inte heller vänja han att somna. Vad ska jag göra?några tips?
Stort tack
Mia
står upp i sängen vägrar sova
-
skandinaven
-
skandinaven