Julstökskackel!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vi har också alltid haft gran! Och den har aldrig vält, trots att den vissa år varit skevare och vindare än tornet i Pisa 8) ...
Klart ni ska ha gran :D och idén med fiskelina var väl inte dum! Och mycket Visa Leda Lära Hjälpa innan första nyfikenheten lagt sig :wink:

I morgon är det julkonsert, då ska min skrutta Paula sjunga solo :shock: och mamma är förmodligen mer nervös än vad Paula är... Och stolt, såklart - jag hade nog hellre genomborrats av tusen pilar än sjungit solo när jag var fjorton :lol: ...
Och så är det Lucia på fredagmorgon på dagis, Alice och Oline provade linnen och kronor igår, sen var det luciasånger heeela kvällen lång!

:santa: Idag är det precis två veckor kvar till julafton :santa:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
blomman

Inlägg av blomman »

miar70 skrev:Och mycket Visa Leda Lära Hjälpa innan första nyfikenheten lagt sig :wink:
Precis. Och får de då hänga lite julgrankulor och sånt, så är det mesta som händer att de hänger om dem på olika grenar :lol: .
Har man då säkrat granen med lina, så behöver man inte hänga som en hök över de små barnen, utan de kan få flytta runt pyntet om och om igen, tills det hänger som det ska. Dvs, alla grejer på samma gren :roll: :wink: !

Glömde: Vi var på julkonsert i Vara konserthus i lördags, och lyssnade på Nils Landgren, Rigmor Gustafsson and Bohuslän Big Band. Jättebra! Jazzen har visst landat i mitt hjärta på gamla da´r :roll: ..

Ja, två veckor kvar.. och inte många julklappar klara. Varför blir det alltid såhär?? Varje år tänker man ju att man ska börja i tid.. men det händer aldrig..
K-ina

Inlägg av K-ina »

ÅH! Jag har lyssnat på Nisse Landgren i flera veckor. Det finns visst två jazz-jul-skivor med honom och hans vänner och jag har lånat den ena! :heart: Jazz är liksom bäst ibland! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Här är det inte så mycket till julstämning just nu. Elsa har magsjuka. :( Men julmusiken går varm ändå. :)
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jazz är liksom bäst jämt :heart: Funkar kanon att föda barn till Ella F :wink:

Vi har alltid gran. Men det kloka har redan skrivits:
blomman skrev:
miar70 skrev:Och mycket Visa Leda Lära Hjälpa innan första nyfikenheten lagt sig :wink:
Precis. Och får de då hänga lite julgrankulor och sånt, så är det mesta som händer att de hänger om dem på olika grenar :lol: .
Har man då säkrat granen med lina, så behöver man inte hänga som en hök över de små barnen, utan de kan få flytta runt pyntet om och om igen, tills .

För övrigt så är det retrojul i köket mitt.
Kolla här:

:arrow: http://web.mac.com/fjallmor/iWeb/Webbpl ... 402FC.html

:santa:

På torsdag är det julfest i skolan. Båda storbarna ska uppträda... näsdukar någon...?

:roll:

/Fjällmor
twins

Inlägg av twins »

blomman skrev: Vi spände fast vår gran med en tunn fiskelina och en krok i väggen
JAAAA :D . Visste väl att jag skulle få bra tips här :heart:. Sambon är ju fiskare oxå så lina finns. Ska lägga fram det på något bra sätt när han kommer hem, klart att vi oxå ska ha julgran! Det får bli Visa Leda Lära Hjälpa i massor miar70 :wink:.

Krya på dej kram till lilla Elsa :heart:.

Fjällmor, superfint och hemtrevlig kök :thumbsup: . Blev genast sugen på kaffe, gör en kopp till dej oxå :wink:. Kram till Mejagos, och alla andra med :heart:

Granen står så grön och grann i stugan......
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

twins skrev: Granen står så grön och grann i stugan......
:D
:thumbsup:
:santa:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
K-ina

Inlägg av K-ina »

Om inte fiskelina finns:

Vi ställde granen på en pall i ett hörn och satte soffan framför på snedden. Man ser det mesta av granen och när man sitter i soffan så doftar det ljuvligt!!!

Fjällmor: Jazz är bäst jämt men jag är inte alltid jazz-sugen. :D
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

K-ina skrev: Fjällmor: Jazz är bäst jämt men jag är inte alltid jazz-sugen. :D
klok som en bok, as always :heart:

/Fjällmor
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Fjällmor: Det ser jättemysigt ut hos er. :D

twins: Tack, tur man har en säker sovare som gillar sin säng. :wink:
twins

Inlägg av twins »

Nu ska jag ut i julruschen och shoppa lite. Sambon drog sig ut den fegisen :x. Ska till Ikea så kaos lär råda! Blir matt bara jag tänker på det, men ska bli skönt att få undan lite. Blir många ramar för far- och morföräldrar har önskat sig förstoringar på prinsessorna. Har beställt i svartvitt, superfint.

Fjällmor, hur gick det med barnas uppträdande? Stolt som en tupp :D ?

Det har kommit JÄTTEMYCKET snö här :santa:
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

twins skrev: Det har kommit JÄTTEMYCKET snö här :santa:
:D

Ja, det är verkligen UR-mycket snö :shock: och kallt! Det är mellan 15-20 minus varje dag, igår var det lite mildare men idag är det lika bitande igen...

Lycka till ute i Birsta, jag är glad att jag har mitt gjort :wink:

Idag har vi köttbullstillverkning à la grande - eftersom ingen gör så goda bullar som min mamma har jag hyrt in henne idag till hjälp! Mums, vad goda de blir :D :!:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Ingen snö alls här. :( Men nu är vi friska och kan få upp julkänslorna igen. Lusse lelle! 8)
Stilla

Inlägg av Stilla »

Bluna skrev: Lusse lelle! 8)
Eller "Lusse Lindgren" som Lilla s sjungit hela dagen! Vem är Lindgren? :lol:
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Stilla skrev: