Schema för 6-mån med matvargar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Jag skulle heldre korta ned emluren eftersom det är den som faller bort först kring 8-9 månader. :wink: Man kan ju givetvis göra som amn vill, men det klassiska brukar följa så. :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
arnaia

Inlägg av arnaia »

Ah! OK, då hade jag missförstått det jag läst i någon tråd!

Vi ska försöka eget rum och eventuellt en kur nu nästa vecka då mannen inte jobbar. Jag känner mig dock tveksam till hur ramsandet fungerar och eftersom det är nyckeln så... Jag tycker inte jag får tillräcklig känsla för det när jag läser.

Ramsa alltid lugnt barn och sömnigt barn för då blir det en bekräftelse på rätt beteende. Det är jag helt med på. Dock, hur jag ska bemöta alla frågor tycker jag känns lite svårt. Jag och H måste ha en dialog. Ska jag ramsa honom lugnande om han är ledsen, bestämt om han är arg???? Vad??? Går det att få svar på dessa frågor? :)
Mamma till stora H född 2008 och lilla H född 120704
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan. :D

Som du säger är ramsan nyckeln, MEN jag säger inte att det är lätt. Men jag kan lova att du ska ramsa högre än du nånsin kan tro, mycket tryck från magen, inte ett darr ska finnas på rösten, 4 taktfasta och förmedlande verser, eller mer från början kan man få jobba med.

Javisst du lyssnar av för försöker bemöta med lämpligt svar, är han arg får han vara utan och du väntar tills reaktionen börjar lägga sigoch då jobbar du med ramsan, är ha ledsen , ja då ska du in, är han ifrågasättande så ska han ha en bestmd ramsa, jag grunden är att lyssna, och tänk att om han frågar 100 gånger ska han ha 101 svar, så ge dig inte förän du har sista ordet, mamma vet bäst! :wink:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"