Han vaknar hela tiden!!!!!!!!!!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anna30

Han vaknar hela tiden!!!!!!!!!!!!

Inlägg av Anna30 »

:x
Jag blir tokig snart,jag har jämt kört med buffning på min son som nu är 2 månader,det har alltid funkat bra,somnar fort med den.
Men han vaknar upp efter 30 minuter jämt och då buffar jag igen,då han somnar på en gång,men sen vaknar han igen inom några minuter,sen får jag göra så här säkert 5-6 gånger innan han väl somnar in djupt!
Vad gör jag för fel?????

Anna
har en pojke f?dd okt-04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Du buffar honom till sömns och det kan man ju göra med en sådan liten några gånger. Men därefter ska du sluta buffa innan han somnar så att han lugnas av buffandet men somnar själv! LÄS PÅ så får du rätt på det. Som det är nu så tror han att du ska buffa honom tills han somnar varje gång han råkar vakna till - då du vant honom vid det.

:D Lycka till!
mammamy

Inlägg av mammamy »

Spontan tanke, den gamla vanliga: Är han helt mätt? Din gosse är 2 månader skriver du, dvs typ 8 veckor eller? Vid den tiden har de en ökningsperiod och kanske har inte dina bröst hunnit svara ännu? Dessutom uppfattar jag att du hittills har buffat bebisen till sömns, eller har jag missuppfattat? I så fall är det kanske dags att börja låta den lille somna på egen hand, dvs buffa tills han är lugn och sen sluta med solfjäder och helt sonika bara gå därifrån och göra annat (som låter).
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Anna30

Inlägg av Anna30 »

Jag ammar ej,utan ger bara ersättning.
Ja,jag tycker att han borde vara mätt,ger så mycket mat att han spyr upp ibland(han visar så dåligt när han är mätt!)

Jag misstänker att det har blivit lite fel nu när jag buffar,för jag brukar buffa han tills han börjar blunda,sen går jag ut,jag kanske ska gå tidigare,direkt efter han har blivit lugn! :oops:
Men jag har provat hela dan idag att gå ut tidigare men han börjar ändå grina :(
Och så får jag ändå gå in flera gånger,men det kanske tar ett tag för han att lära sig att somna in själv,för han sover 8 timmar varje natt och när han vaknar runt 5,så ger jag mat och lägger han sen vaken, då somnar han jämt helt själv, för han är så trött då!
Så han kan ju!!!

Ja,idag har inte varit rolig!!
Kanske ska försöka ändå att klämma i han mer mat,jag brukar ge han en liten slurk strax innan han ska sova(knockoutslurk), och det ska väl ej behövas nu misstänker jag,men då kan han äta mycket till nämligen!

Vad tror ni?????
Tacksam för svar!
har en pojke f?dd okt-04!
mammamy

Inlägg av mammamy »

Inte ska väl insomningsslurken tas bort redan, eller har jag fel? Det ska han väl ha inför varje lur, eller? Tar han mycket mat innan han ska sova så försöker han kompensera för det han inte hunnit äta under dagen, så bara mata på! Tar han 220ml bröstmjölksersättning till natten ska han ha det :D Det tror jag iallafall.
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Det blir reaktioner när du nu slutar buffa till sömns - och så ska det vara! In och ut med buffet som en skållad råtta - sedan lär han sej!

:idea: Du ska ge en sängfösare fortfarande! Och att han kräks betyder inte att han fått för mycket och inte ska ha mer.. Nej - när han har kräkts upp så puttar du i lite mer mat. Han kan inte kräkas upp exakt ml "för mycket" mat utan det kommer lite mer med ut! Så då får du pytsa i lite till (om han kräks direkt efter maten - inte om han bara "småskvätter emellan matningarna).

:D Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"