Hej! Jag har en fundering över hur blöjutslagen ser ut. Min son har nyligen fått små röda prickar runtomkring könsorganet och har även en längre tid varit lite röd bak i ändan. Han verkar däremot inte besvärad av det tack o lov... Jag har provat att smörja honom med idominsalva men det verkar inte hjälpa...
Lufta lufta lufta... naken så mycket som möjligt är mitt bästa recept.
När jag var liten... (sent 70-tal) så blev man ordinerad (osäker på stavningen) Genziana Violett som smordes in över hela blöjområdet... Stiligt värre... har ett kort när jag och kusinen ligger bredvid varandra som två nakenfisar, man såg direkt vilken som var jag... den med mörklila rumpa
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Hej! har haft samma problem med min lilla Bianca.
Jag blev rekommenderad inotyolsalva, (receptfri på apoteket).
Läker kanon och snabbt.
Prova den är mitt råd, och lufta är också bra som föregående talare skrev
Hejsan!!
Håller med om att inotyol är super!!
Men går ej det röd-prickiga bort så kan det vara svamp..
Köp Daktar 2% på apoteket o stryck på tills det är hudfint igen + 2-3 dag. efter det!
(Salvan är mot fotsvamp men kan anv i dette syfte oxå!!)
När Leonard var röd i stjärten luftade vi mycket. Men vi tyckte att potatismjöl var bättre än salva - och superbilligt!
Jag antar att det beror på hur illa det är. Potatismjöl används som talk, men är bättre tycker jag! /Mvh Morsan
Nu har jag provat inotyolsalvan några dagar men det rödprickiga finns fortfarande kvar...
Det kanske kan vara svamp ändå
Vi ska även prova och lufta mycket och se om det blir nån förbättring.
Har även provat med potatismjöl som föregående talare men det hjälpte inte heller tyvärr...
Mvh Åsa o Tim