Jag tycker inte att någon sänker dina åsikter, det ÄR viktigt att lyssna och agera efter vad man hör.
Boken kan ju bara beskriva ett "normalscenarío". Började Anna ta upp alternativa reaktioner tror jag aldrig att hon hade kunnat sluta. SHN är en process mellan förälder och barn, och de kombinationerna är oändliga. Boken kan inte berätta vad KRIS är, det måste varje förälder sjäv bedömma. Annars hade vi närmat oss 5-mm metodens strikta regler. Att verkligen lyssna på sitt barn är verkligen nyckeln i SHN, och det tycker jag är tydligt nog.
Du ventilerade hennes reaktion på forumet och du har fått sakliga svar, så naturligtvis är det här du ska ventilera. När du ifrågarsätter boken försöker folk förklara hur den är tänkt att läsas. Jag tycker nog att det är konstruktivt. Vad hade du velat ha istället?
Naturligtvis ska man följa kuren, men vägen till Rom är, som vi ofta skriver här, krokig. Jag tror nog faktiskt att det är vanligare än att vi "läxar upp" någon för att ha gått in en enstaka gång för mycket natt tre.
Lycka till i natt nu, hur gick kvällens läggning?
Tvillingar - frågor inför kurstart
Oj, vet inte riktigt alls vad jag ska skriva efter den här läsningen
. Tycker att det är jättetråkigt att du /ni upplevt att ni skulle få/har fått "bannor" om ni inte följer SHN boken och råd till punkt och pricka. Har läst igenom tråden igen för att se om vi uttryckt oss galet, jag är ju en av dem som skrivit i tråden, men upplever det inte som du gjort. Men det är absolut bra att du skriver som du känner för det är ju din verklighet vi pratar om här, inte min.
Hoppas att du kan ta kuren och göra den din egen. Alla barn är som sagt tidigare olika. Och det är DINA barn det handlar om. Ingen kan avgöra bättre vad som är rätt och fel bättre än du.
Angående SHN boken så hoppas jag att du kan se den som vägledning/verktyg inte som din lag att följa.
Önskar dej fortsatt lycka till
tycker att det är jättestarkt av dej att kura båda själv.
Hoppas att du kan ta kuren och göra den din egen. Alla barn är som sagt tidigare olika. Och det är DINA barn det handlar om. Ingen kan avgöra bättre vad som är rätt och fel bättre än du.
Angående SHN boken så hoppas jag att du kan se den som vägledning/verktyg inte som din lag att följa.
Önskar dej fortsatt lycka till
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
Jag tycker absolut inte att boken är en lag, tydligen är jag otydlig med min reflektion. När jag skriver "slaviskt" menar jag att jag gör mitt yttersta att följa tillvägagångssättet boken beskriver. Min dotter reagerade på, för mig, nytt sätt när hon blev så arg, hon har fortsatt att reagera lika kraftigt därefter, både på dagen och på natten. Men hon somnar till slut och sover utan knorr. Ikväll tog det 30 min innan hon tystnade. Hon har inte vaknat sedan dess. Detta är givetvis tack vare metoden, och till min stora glädje, att det fungerar. Jag vidhåller ändock att boken inte låter en tro att man kan vara särskillt flexibel för att ändå lyckas med kuren.
Jag ber att få lägga denna diskussion åt sidan nu då den stör min entusiasm.
Imorgon ska jag kura min andra dotter med förhoppningsvis lika goda, eller ännu bättre resultat. Det ska bli mycket intressant att se hur och om jag sedan lyckas lägga dem båda samtidigt, i samma rum, och de somnar och sover sött
Tiden får utvisa. Under kuren sover de i separata rum tills de vant sig vid allt det nya.
Jag ber att få lägga denna diskussion åt sidan nu då den stör min entusiasm.
Imorgon ska jag kura min andra dotter med förhoppningsvis lika goda, eller ännu bättre resultat. Det ska bli mycket intressant att se hur och om jag sedan lyckas lägga dem båda samtidigt, i samma rum, och de somnar och sover sött
Öjja71
Tvillingmamma till S & F födda mars -08
Tvillingmamma till S & F födda mars -08
-
TorpSara
Öjja71 skrev:Det ska bli mycket intressant att se hur och om jag sedan lyckas lägga dem båda samtidigt, i samma rum, och de somnar och sover sött![]()
Du är ju kanonduktig och imorgon när det är dags för nr 2 är du ju värsta proffset
Kram
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Det här kan jag säga att jag var väldigt orolig över när jag kurade. Vi hade dem i separata rum ganska länge, en vecka minst. Och sen när jag äntligen jagade bort mina egna vargar och flyttade ihop dem så gick det naturligtvis kanonbraÖjja71 skrev: Det ska bli mycket intressant att se hur och om jag sedan lyckas lägga dem båda samtidigt, i samma rum, och de somnar och sover söttTiden får utvisa.
Lycka till med nr 2
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208