Idol 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag måste säga att jag är ovanligt oengagerad i årets dol, även om jag skrivit varje vecka. Har inte ringt en enda gång. Förra året, med Daniel och Amanda så ringde jag en hel del.

Kevin är den bästa (enda) artisten, men jag skulle troligen inte köpa en skiva. Johan är flickidol, men jag tycker att han har gjort sitt, så att han åkte igår var rätt, eller i alla fall inte fel.
Alice. Söt, duktig och sjunger bra, men inte mer.
Robin växer för varje tävling, men var så trist i början att han kommit upp i klart godkänd-nivå, men inte mer där heller.

Jag tror på Kevin i final. Vem mer spelar ingen roll. Robin får väl vara med i EMD när Idol är över. Jag skulle byta ut honom mot Dani, som har så mycket mer än de andra två...

Låter jag trist... Jo, jag är väl det. :roll:
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Cyan

Inlägg av Cyan »

Hej hej, nu känner jag mig manad att lufta mina åsikter för andra gången i denna tråd som jag följer med intresse. :D

Vadå gospeltema? Det var enligt min mening endast EN gospellåt med. Inte mig emot egentligen, för jag råkar gilla typ alla musikstilar utom gospel (och boogie woogie). Så "Joyful, Joyful" föll mig sannerligen inte i smaken, men oj vad BRA Robin gjorde den!!! I övrigt tycker jag han har lyst klart några gånger men oftast varit alldeles för blek på scen.

Alice brukar vara bra eller jättebra, men detta var mest tråkigt. Båda låtarna... Men jag vill absolut ha henne i finalen före Robin.

Kevin bevisade denna vecka vad jag misstänkt ett tag - att han är den enda riktiga idolen i tävligen. Han utklassade de andra fullständigt!

Johan åkte hem med rätta. Han kan göra vissa saker bra och fick en stackars flicka i främsta raden att nästan svimma...
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Ja, jag förstår ju varför skivbolagen inte ger sig in i Gyllene Tider eller Noice-tankar igen. Huga. :shock: Tur han åkte ut, för hans skull.

Idag ska jag nog rösta. På Kevin. Bäst av dem som är kvar, men det blir nog ingen megastar av någon av dem tre.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hallå på er.
Idag blir det inget idol. Vi ska kolla på söndag, jag och maken. Han är på fest idag.
Men jag tog 12 poäng på första resan på på spåret ;) .

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Robin är sur. Falsk alltså. :(
twins

Inlägg av twins »

Strandraggaren Kevin är fantastisk :heart: .

Kevin och Alice i finalen tack :!:

Robin ingen favvo, håller med dej Torpsara, surt :shock:.
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
Gäst

Inlägg av Gäst »

yes yes.

Vi vill ha Kevin och Alice i finalen. 8)
twins

Inlägg av twins »

Kevin är ju så söt att jag får tårar i ögonen. Man ser riktigt hur lycklig han är och tårarna kommer nästan när han inser att det var "sista" framträdandet på den scenen. SNYFT :cry:

Han kan ju oxå bevisligen sjunga vad som helst :!: Det var ju juryn klara med att påminna om. Lite favorisering där kanske :wink: .

Spänningen är olidlig.....................

:heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Att Kevin är klar för final är vi nog alla överens om, och jag kan sätta en rätt stor peng på att det blir Alice som gör honom sällskap!

Fast jag saknar ju Johan och hans energi :(
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jepp, då bidde det så, då... Nu är väl oddsen 95-5 att Kevin tar hem det, eller..?
Men jag håller med /LO - jag tror inte jag skulle köpa en skiva med honom...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jo, det är stor skillnad dem emellan tycker jag.
twins

Inlägg av twins »

Superkul :!:

Ska bli spännande med final, men som ni säger så är väl Kevin ett säkert kort. Men jag gillar Alice oxå :? . Kan inte båda få vinna :D . De kan sjunga duetter....
Cyan

Inlägg av Cyan »

Kevin tar hem det, nåt annat är inte möjligt. Med Hot in here visade han att han verkligen är bred, han fixar att sjunga allt som vi sett hittills i tävligen. Så vinner gör han. Han fullständigt äger ju scenen! Alice är duktig men har inte alls den utstrålning som gör henne till en riktig stjärna. I årets upplägg tycker jag faktiskt att bara Kevin har det. Hur stor stjärna han blir hänger helt på hur bra låtar han väljer att göra.
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
Netta

Inlägg av Netta »

Kevin är helt fantastisk. Han klarar ju alla teman med glans. Jag satte en spänn på honom första gången jag hörde honom.

Han är i en egen division. De andra har ju varit bra (vissa), men han är ju outstanding.
Casper 080603 - kurad december 08
V 940522, A960924
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

....och jag är då ganska så sur på juryn faktiskt. :x
bagge och gänget har alltid sagt att Robin är så bra när han sitter och sjunger med sin gitarr.Undrar varför dom valde en helt annan låt då?? :roll: Medvetet tror jag faktiskt att dom valde "fel" låt åt honom för att dom inte ville ha honom med i finalen.Dom som är sådanna proffs borde vetat vart det skulle barka hän,för det var INTE bra.Ett av hans absolut sämsta framträdanden.
Vem som vinner nu kvittar för mig.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"