Tack Bea.
Första natten avklarad.
Gått jättebra.
Två pip vid 10.30 och 11.50. Somnade om på 1 min.
Vaknade 1.50 Somnade om på 10 min med tillrättaläggning, buff och ramsa. Fick ramsa några gånger innan det gick att bekräfta.
Vaknade 4.35 och pratade och bökade och sparkade. Fick gå in och lägga tillrätta och buffa eller solfjädra 4 ggr och ramsade däremellan. Somnade 5.20. Då hade jag bekräftat flera gånger och fått backa till påminnelse. Han var aldrig speciellt ledsen.
Vaknade prick 7 när jag satt utanför och funderade på om jag skulle väcka honom. Så jag skyndade in och gjorde glad morgon i stor stil. Han såg lite chockad ut men log ganska snart.
Morgonen med pappa har gått bra. Han blev ledsen när pappa klädde på honom för fm-lur ute och var då så trött så det inte gick att få honom på bra humör igen. Tog 10 min att få honom och somna. Fick vagna ganska mycket.
Men inte illa för förstagångskurare.
När han vaknar på nätterna så vänder han sig och har svårt att somna på rygg. Nu ska jag ju backa med verktygen i natt. Hur ska jag göra med vändningen i natt. Ska jag framhärda med ramsan och vända honom när han somnat, eller ska jag snabbt vända honom och solfjädra någon sekund och sen ramsa ut?
Fortsättning följer....