Heeeej!
Öschötta-schlätten bjuder på tristare än tristast adventsväder, men humöret är på topp. Jag är leeeeeeedig! Världens bästa beslut (för oss

) att jag ska vara tjänstledig ett halvår med start igår. Jag är visst den enda i mitt område som ansökt om vårdnasbidrag så dagispersonal och rektor fick lite bryderier om min 5-årings dagisplats. Men jodå, han får vara kvar sina 3x5 timmar som vi är så nöjda med.
Nu sover Lill-söt en timma till och sen hämtar vi storebror. DÅ blir det baka av! Saffransbullar ska det bli. Lussekatter är ett måste tycker sonen, men själv är jag löjligt icke-förtjust i russin, så jag kommer göra en brioch-liknande bulle av degen och fylla en grop med smör/socker/kanel i mitten. MUMS! Sen kommer det åka med diverse kakor av bara farten, för jag kan inte med att sätta igång ugn och stora stökeriet utan att baka minst två olika sorter.
Men jag säger bara: FY för julhandel! Jag tycker det är så energidödande med allt köpande och hetsande. Jag vill helst låta bli allt vad klappar heter, men ungarna är ju så hjärtskärande förväntansfulla och verkligen glada över klapparna, så vad jag gör man inte... Men sansat får det bli!
Kram alla julstökare!