Julstökskackel!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:santa: Idag åker vi iväg till närmsta staden och ska julshoppa HEELA dagen, och ikväll blir det julbord och övernattning på hotell :D !

Ha det gott alla i helgen!

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Även jag beger mig ut på julklappsjakt! Barnen tillbringar dagen hos en faster medan jag och maken gör stan :santa:

Kram
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:santa:

adventshälsning i form av bilder från årets pepparkaksbak finns nu på hemsidan

:heart:

Nu ska här pimplas röding!

:P

/Fjällmor
K-ina

Inlägg av K-ina »

Saffransbrödet är klart! Det blev längder med mandelmassa i, lussekatter och några bullar eftersom att jag inte orkade längre. Köket är ganska kaotiskt trots att jag städat bort det mesta... Jösses vad deg det blev!!! Hur kunde jag bara tänka tanken: jag bakar småkakor också... :roll:

Nu ska jag stoppa i frysen, öva altstämmor inför julkonsert nästa helg och ge mig ut med nyinköpta ljusslingan till busken framför huset. Sen får det vara nog för idag!

I morgon blir det kyrka och julmarknad. Bästa dagen under hela adventtiden/julen om nån frågar mig!

Trevlig första advent!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
twins

Inlägg av twins »

Det har regnat hela natten så all underbar snö är nästan borta, och kvar är slaskig massa :cry: .

Idag är det skyltsöndag nere på stan så lite julstämmning kommer att infinna sig ändå. Vi ska ner och strosa runt bland stånd som säljer knäck, ischocklad och glögg, brukar dofta ljuvligt. Oftast skolklasser som säljer för att spara ihop till resa, så måste ju sponsra lite...

Kram på er alla, och trevlig första advent :santa:
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
Grodan

Inlägg av Grodan »

Nu har ja gjort en sats pepparkaksdeg till - gjorde dubbel sats den har gangen sa far vi se om det blir nat over att baka med ocksa... :D

Hann :roll: (satt och laste pa forumet....) inte satta upp nagra adventsljusstakar igar sa det far val bli ikvall istallet.

Ska in till Malmo idag for de har inte bara julskyltning och julmarknad men ocksa olika aktiviteter for barn vid slottet. T.ex. sa kommer tomtefar :santa: med hundspann och oppnar julverkstan - later skoj!

Ha en bra dag!
Mamma till
Lille Elliott :heart: född 3/7 2006. Kurad vid 6 månader.
Lille Liam :heart: född 15/2 2008. Standardmodellad.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Nu har vi adventspyntat. Stjärnor, slingor, ljusstakar och utebelysning. Blommor, lite dukar och dörrkransar. Så fint, så fint! :D

Edvard hade bakat lussekatter hos sin dagmamma, väldigt fula och väldigt goda. :heart:
blomman

Inlägg av blomman »

Har avsmakat årets Blossaglögg, med blåbär. Sådär.. :?
Förra årets med havtorn var MYCKET godare!
Tyckte jag då.. vad tyckte ni?

Igår julpysslade jag och Mira hos en kompis, gjorde massor av kort och fikade adventfika med dem. Jättemysigt!

Lua, hur gick det med med ostkakan med saffran?
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

..och vi har haft fullt upp med skottande 8)

Väntar på besked om saffranskakan dock =P~ ska själv prova med pepparkakskryddor när jag får tillgång till keso igen. Pepparkakskryddor och vanilj, vad tror ni om det..?

Lua...? :heart: Hur smakade kakan?

På torsdag bygger byns skolbarn snöskulpturer och till helgen är det julmarknad i byn med renar och allt. Det är den enda gång på året jag med gott samvete säger:

pilutta er :P

:wink: :heart:

/Fjällmor
blomman

Inlägg av blomman »

Fjällfolket skrev: pilutta er :P

Det kan du absolut säga! :lol:

Vår kompis är på väg upp till er by IGEN (Du vet han som är kusin med S).. och jag är mäkta avundsjuk!
Nästa gång SKA vi åka med! :!:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

blomman skrev: Nästa gång SKA vi åka med! :!:
Jaaaaa! \:D/ :-({|=

:D
Lua

Inlägg av Lua »

Ostkakan med saffran blev god =P~ , tackar som frågar :P Med iskall lättvispad grädde kändes det som ett "riktigt" fika.

Kram Lua. :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

blomman skrev:Har avsmakat årets Blossaglögg, med blåbär. Sådär.. :?
Måste testa! Ska in och köpa glögg idag, så då blir det en sån. Rapport kommer sen!

När vi var i Sundsvall i helgen snöade det så fint på lördagen och på natten kom regnet och svepte bort alltihopa :shock: så de fick ingen julstämning till advent... men härhemma (det skiljer bara tio mil) storsnöade det när vi kom hem, så det var bara till att ta fram traktorn och skotta!
Barna har fått en sån härlig pulkabacke att åka i!
Tyvärr är de tokförkylda hela högen, så vi får njuta av snön inifrån :^o ...

Det är så SKÖNT att ha alla klappar handlade, ni kan inte ANA hur mycket folk det var i Birsta city i lördags :shock: ojojoj... här snackar vi inte finanskris [-(
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Heeeej! :D

Öschötta-schlätten bjuder på tristare än tristast adventsväder, men humöret är på topp. Jag är leeeeeeedig! Världens bästa beslut (för oss :wink: ) att jag ska vara tjänstledig ett halvår med start igår. Jag är visst den enda i mitt område som ansökt om vårdnasbidrag så dagispersonal och rektor fick lite bryderier om min 5-årings dagisplats. Men jodå, han får vara kvar sina 3x5 timmar som vi är så nöjda med.

Nu sover Lill-söt en timma till och sen hämtar vi storebror. DÅ blir det baka av! Saffransbullar ska det bli. Lussekatter är ett måste tycker sonen, men själv är jag löjligt icke-förtjust i russin, så jag kommer göra en brioch-liknande bulle av degen och fylla en grop med smör/socker/kanel i mitten. MUMS! Sen kommer det åka med diverse kakor av bara farten, för jag kan inte med att sätta igång ugn och stora stökeriet utan att baka minst två olika sorter.

Men jag säger bara: FY för julhandel! Jag tycker det är så energidödande med allt köpande och hetsande. Jag vill helst låta bli allt vad klappar heter, men ungarna är ju så hjärtskärande förväntansfulla och verkligen glada över klapparna, så vad jag gör man inte... Men sansat får det bli! :roll:

Kram alla julstökare! :D
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Fy bubblan för regnväder i juletid. :(

Tyckte också att blåbärsglöggen var en liten besvikelse. Jag älskar ju blåbär annars! 8)
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"