HÄR ÄR VI!!!! + halvbra resultat

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Bustrollets Mamma

HÄR ÄR VI!!!! + halvbra resultat

Inlägg av Bustrollets Mamma »

Heeeeeeej alla! Vilken enorm frustration när allt bara stängde!!!
Jag inbillade ju mig att jag skulle spara och skriva ut alla mina inlägg + svar under kuren men nähä, borta!
Vill bara berätta att vi kämpat i två månader nu och fortfarande har det inte klickat HELT.
Oftast sover hon hela natten men så fort jag ramsat ut på kvällen har skriket satt i gång. Fortfarande har det känts som att just ramsan fått extremt negativ klang i hennes öron.
Så häromnatten när hon bara vrålade gjorde jag så som man inte skall göra och gick in och pratade med henne. Jag förklarade att när mamma säger ramsan är allt bra.
Efter det var allt hur bra som helst både den natten och en vecka efteråt. Plötsligt var hon glad när jag ramsade ut och somnade utan ett pip, sov hela natten utan ett pip och jag väckte henne på morgonen!!! Jaha. Så LITE kanske man kan få modifiera denna kur när flickan är så stor och dessutom van vid att få ingående förklaringar på allt...
Det var som om hon behövde förstå vad jag egentligen MENAR när jag ramsar. Och att det var DET som var 25 öringen som behövde trilla ned. Trodde jag. För i går kväll efter en lyckad läggning började hon skrika efter kanske fem, tio minuters tystnad. Hon var snorig skrek hon. Nässpray fick hon, men hon skrek om och om igen i nära en timme. Varje gång jag ramsade eller när jag gick ut, satte hon igång igen. När hon väl somnade sov hon hela natten men vaknade tjugo minuter innan jag brukar väcka. Då skrek hon och accelererade så jag fick gå in och överraska med lucia och pepparkakor så hon skulle komma av sig. Annars vet jag inte var det hade slutat för inget funkar när hon sätter igång sådär på morgonen. Antagligen är det att hon är hängig. Så kanske skall jag bara se mellan fingrarna med det.
Men annars tycker jag det är rätt intressant att just det man INTE skall göra, prata med dem, funkade som sista pricken över i....
Jag är så trött på skriket vid läggningen och att inte veta att hon är glad när hon vaknar utan att hon gråter om jag inte hinner först. Men det är fantastiskt att hon sover på natten i alla fall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ensamst?ende mamma till flicka f?dd 021114.
Startade kuren 14/10-04.
TV? TUFFA M?NADER tog det att n? fram till m?let...
br

Inlägg av br »

hEJ
Har egentligen inga tips att komma med :( vill bara säga att det är kul att du hittat tillbaka!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Heeej! Vad vi har undrat... Kul att du har hittat hit! :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!!! :D :D :D

Jag trodde aldrig jag skulle få se dig här igen! Vad glad jag blir!!! :D :D :D

HUR hittade du äntligen hit?

Det verkar som du kört fast lite...Eftersom det funkade ett bra tag ändå, och hon faktiskt ÄR lite sjuk nu, så hoppas vi på att det är därför det krånglar!

Hoppas på Mammuts visdomsord! :wink: Eller AW, men hon skriver bara lite på helgerna nu, eftersom hon är utomlands.

VÄLKOMMEN HEM IGEN!!! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Bustrollets Mamma

tackar!

Tackar tackar för svaren och för underbara ord!
Särskilt "välkommen hem" kändes härligt att höra!!! :D
Ja, jag antar att vi körde fast lite. Men sen vart det ju bra när hon fick förklarat för sig. Jag tror att hon bara trilskas för att hon är hängig. Och hon sov ju faktiskt hela natten mellan åtta och tjugo i sju utan ett knyst, det var läggningen mellan sju och åtta, samt de sista tjugo minutrarna innan jag skulle ha väckt henne klockan sju som strulade.
Jag räknar med att kunna återställa ordningen snart.
Kram på er alla goa föräldrar!!! :D
Startade kuren 14/10-04.
Bustrollets Mamma

och

..glömde ju....anna, jag hittade hit för att jag då och då kollat på gamla sidan för att se vad som händer. Nu såg jag tipset om denna. Läste krönikan och efter ett tags förvirring började jag koppla.
Men nu är jag äntligen här!
Startade kuren 14/10-04.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Hej hallå där!

Jag skulle vilja tro att förklaringen var bra - kanske inte just för att det var en förklaring utan ett sätt att visa självklarhet! Man kan visst deklarera att "nu är det si och så för att si och så är det". Men man ska inte övertolka och tro att de "förstår" utan det handlar om att man per automatik ger ett intryck av självklarhet och lite "basta" när man "förklarar". Gör det som fungerar helt enkelt! Du sköter detta superbra - som vanligt!

Om hon retar sej på ramsan så kan du ju säga något annat när du går ut! Något lagom käckt! Ramsan kan du använda som verktyg då den behövs.

Välkommen tillbaka!
father of sons

Inlägg av father of sons »

Välkommen tillbaka - Vi har tänkt på er! :D
Jennie

Inlägg av Jennie »

HEEEEEJ :!:

Vad roligt att "se" dig igen. Jag har undrat sååå hur ni har det du och din lilla tjej. Vad kul att du hittade hit. Nu har nog de flesta snart hittat till den nya sidan.

*kram*
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
Love

Inlägg av Love »

Hej Bustrollets mamma! Kul att du hittat till den nya hemsidan. Vi är många som följt din kamp. Vill bara peppa dig med att du faktiskt nått enastående resultat. Hon sover ju hela natten!!! Tänk hur det var innan.....stor eloge till dig!

Nu är det strulet vid själva läggningen kvar och det har ju också gått massa framåt. Betänk att hon har flera års sömnproblem med sig i babaget- då tar det nog lite längre tid att åtgärda! Du är i princip i mål. Fortsätt med din berömda attityd som tagit dig ända hit så ska du se att den sista milimetern faller på plats! Sedan får du inte glömma att lite 2-årstrots även slinker med i shn så helt smärtfritt i denna åldern blir det nog aldrig!

Välkommen tillbaka! :D
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
AnnaK

Inlägg av AnnaK »

Hej svejs!
Kul och skönt att ha er tillbaka!
Mamma till Ivar, född 5 mars-04 och kurad vid 5 månaders ålder samt Wilma, född 13 augusti-06 och vänd från nattsuddare till nattsovare med hjälp av Standardmodellen
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Fler välkommen-kramar!!!

Skönt att höra att det går bra.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
J och Å

Inlägg av J och Å »

Här kommer några fler kramar. Har oxå undrat var ni tagit vägen. Skönt att vi blir mer och mer fulltaliga.

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Bustrollets Mamma

Hej alla och tack! + Mammut Maria

Tack snälla för alla välkommen hälsningar!!!
Jag blir så varm i hjärtat och det känns så skönt att äntligen ha hittat er igen. Hu så kallt och ensamt det var i kurandets värld när inte ni fanns med mig :lol:
Mammut Maria: Ramsan har hon ju lärt sig att stå ut med när jag går ut tack vare förklarandet. Nu är hon glad eller åtminståne lugn och trygg när jag går. Det är som påminnelse, eller som verktyg alltså, som ramsan ALDRIG har fungerat. Hon blir mycket ledsnare och argare av den och inte så att hon reagerar och sedan lugnar sig utan snarare så, att om jag måste ramsa blir det allt som oftast totalkris tillslut....
Detta bekräftar lite det jag kände på ett tidigt stadium, att ramsandet inte har den verkan på henne som jag menar när jag använder den, om du fattar hur jag menar nu? :lol:
Ramsan är för henne mest en påminnelse om att hon inte får som hon vill och en påminnelse om mammas "dumma" beteende, att hon inte tänker komma. Betryggande har den aldrig verkat på henne.
Men i natt somnade hon utan skrik och var lugn när jag ramsade ut på kvällen.
Tio på kvällen skrek hon och var helgalen och jag var tvungen att gå in tillslut. Hon stod upp och var helt utom sig. Jag lade ned henne, tryckte till, ramsade ut och hon var tyst och lugn och somnade genast. Sedan sov hon hela natten till kvart över sju då jag hade FÖRSOVIT mig, varpå hon såklart skrek i högan sky när hon vaknade.
Dumma mig.
Startade kuren 14/10-04.
Linda

Inlägg av Linda »

Hej!!!
Jag tycker också att det är VÄLDIGT roligt att du hittat tillbaka!
Du må tro att det har letats, eftersökts och frågats om dig!!!
Och jag är precis som alla andra mycket intresserade av och veta hur det går för er- framgång som bakslag...
Bara en liten fråga: Vad har du som ramsa?!
Kanske ska prova en ny om den nu förknippas med så mycket elände?
Linda
Mamma till :
Miranda f?dd Okt -00, Melina Dec -02 och Malva f?dd Maj - 05!
Jobbar natt inom v?rden samt hemifr?n med Aloe Vera h?lso och sk?nhetsprodukter med 90 dagars garanti!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"