Vattenskalle

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
tallo

Vattenskalle

Inlägg av tallo »

Hej! Min dotter fick diagnosen vattenskalle (fick veta det att det heter så i förra veckan, tidigare sa de att ventriklarna i huvudet var förstorade av för mkt vätska) när hon var 4,5 månad gammal.
Huvudet slutade att växa onormalt någon månad senare. Hon blev magnetröntgad då vid 4,5 mån. Sen har hon gått på regelbundna kontroller dock har tiden mellan läkarbesöken blivit längre, men det är ju ett bevis på att allt är mkt bättre. Just nu är det ca 4 månader emellan.

Jag undrar om det är någon som har ett barn med vattenskalle (heter egentligen något annat latinskt men men det kallas vattenskalle på ren svenska!) Skriv gärna i så fall och breätta om era erfarenheter!

Ha det toppen/tallo :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Hydrocephalus är det latinska namnet. Kanske ser sign. mammamy detta och kan säga några ord.

Jag vill bara spontant försöka lugna dig och be dig utgå från att vad-det-nu-än-var eller inte var, så är det ingen fara :D Vore det det, eller skulle det bli det, så kommer din inre larmsignal att slå till med tjutande sirener. Då behöver du inte fråga. Då vet du. Glöm hela saken till dess :!: :!: :!:

Om inte en liten unge är dokumenterat sjuk och verkligen lider, måste man enligt min mening utgå från att allting är alldeles strålande bra :!: För barnets skull :idea:

Oron - ens egen - är den värsta skurken i all barnavård.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
tallo

Inlägg av tallo »

Hej Anna! jag är inte orolig längre, jag ville bara höra om andras erfarenheter om detta! Känns bra att veta att det finns andra med samma erfarenheter, dock inte av oro :D

Ha det toppen/tallo
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag kurade en gång en liten pojke med vattenskalle. Det blev många operationer men han är helt bra nu. Och sovit har han gjort hela tiden. Och behövt :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"