Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Brudvals i gummistövlar - snacka om dansshow!!! 8)
Hälsningar från en brudvalsvägrare 8) (är man inte så dansant själv och dessutom gifter sig med en man som är smidig som ett kassaskåp, så... :roll: )
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Regn och rusk, men julstämning har vi här ändå.

Barnen har full sjå med att pyssla med lilla minijulkrubban som någon gammal släkting lämnat efter sig här i huset. Och att stora raringar vet hur bebisar trivs är ju uppenbart:
"Mamma, jag har lagt Jesusbarnet på magen i krubban, för bebisar sover ju bättre då!"
Inte alls indoktrinerad :wink: - bara slutsats dragen efter egen erfarenhet, så kämpelig barnvakt åt små skräp, som han är.

När det inte sjungs julsånger och övas in för lucia (sonen ska vara lucia på dagis), så rabblas repliker från Saltkråkan. Och leks Stina, Pelle och Tjorven dagarna i ända. Lilltufsan är lite kär i Pelle. Och inte i smyg, precis. "Di-ha äska Pelle". Häromdagen kom de båda ärtorna och skulle sjunga för mig. Och satte igång i kör med de mest allvarsamma miner:
"Världen är en sorgeö, bäst man lever skall man dö och bli mull tillbaka"
Jag måste erkänna att jag verkligen inte kunde hålla mig, hur gärna jag än försökte. Oförlåtligt, tyckte storfisen. "Det här är en SORGLIG sång om DÖDEN och BEGRAVNINGAR och sådant. Då ska man INTE skratta. Mamma höll med. Men hade rätt svårt för att se klädsamt sorglig ut när kören ånyo satte igång.

Som Jannika brukar skriva, barn är humor :lol: :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart:

jag bju'r på en till då:
Fjällfolket skrev::santa:

Vid årets pepparkaksbak brister barna ut i sång. (och mamman fick "skräp" i ögonen :roll: :wink: )

Dagen efter skuttar Lillprins Lo 3,5 år i köket:

- Mamma! Jag vill sunga nääärru krissmuss!

:heart: :D

(bilder från baket på hemsidan)

/Fjällmor
här har vi -10 och underbart pimpelväder idag!

8)

Adventskram på er!

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Pepparkakor ja... :shock:

Hur gör man det GF/CF.. :?: :roll:

:-k
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Päivi!

Kan detta vara något..?

:arrow: http://www.tasteline.com/recept/glutenfria_pepparkakor

/Fjällmor (som nu ska servera chokladbollar doppade i smält 70% choklad =P~ )
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det kan det! :D Tack, fjällan! :heart:

Mitt problem - min fundering - gäller socker och sirap. :? Fast jag kanske inte behöver baka så MÅNGA pepparkakor - så att han slipper bli hög på socker... :roll:

Och så lägger vi till KRYDDPEPPAR till pepparkakorna, annars vet jag inte vad de är... :P
blomman

Inlägg av blomman »

Ewa skrev:Häromdagen kom de båda ärtorna och skulle sjunga för mig. Och satte igång i kör med de mest allvarsamma miner:
"Världen är en sorgeö, bäst man lever skall man dö och bli mull tillbaka"
Jag måste erkänna att jag verkligen inte kunde hålla mig, hur gärna jag än försökte. Oförlåtligt, tyckte storfisen. "Det här är en SORGLIG sång om DÖDEN och BEGRAVNINGAR och sådant. Då ska man INTE skratta. Mamma höll med. Men hade rätt svårt för att se klädsamt sorglig ut när kören ånyo satte igång.
:lol: Ja, de är så underbara di små! :lol:

Här har också bakats både i går och idag. Pepparkakor och lussebullar. Imorgon ska vi åka till en kompis som bor ganska långt bort och julpyssla.

Jag har nya laster. Kronärtskocka med smör...
Och rödbetar gratinerade med chevre. Men mest kronärtskocka. Det är hela familjens favorit. Barnen tjuter av glädje när vi har det som fredagsmys.
Jannika skrev: Måste man brudvalsa?
Du känns inte som typen som följer måsten, Jannika! :wink: Man gör som man vill, ju!

Jag är gräsänka jag.. och nu har ju barnen gått och lagt sig, så det är lite tyst och tråkigt.. :roll:

Kramar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Oförlåtligt, tyckte storfisen. "Det här är en SORGLIG sång om DÖDEN och BEGRAVNINGAR och sådant. Då ska man INTE skratta. Mamma höll med. Men hade rätt svårt för att se klädsamt sorglig ut när kören ånyo satte igång.
:lol: Underbart!

Miss bloom! Kokta kronärtskockor och rödbetor (utan äcklig getost) med salt och smör är barndomsminnen för mig. Det hade vi som fredagsmys redan innan begreppet fanns, i mitten av 70-talet. Mums! Äkta delikatesser.

Näe, jag vet att man inte måste nåt men jag undrar hur pass valsandet räknas till det som krävs av ett brudpar. Stilla som ändå är "kyrkans representant" här i tråden hoppade sin. :shock: :wink:

Igår hade darlingen spelning och kom hem missinassen. Då hade Nella den goda smaken att kräkas ner sängen, mig och sig själv totti en halvtimme innan darlingen behagade komma hem igen. Jag är lätt kräkfobisk ska tilläggas. Det var tända lampor, totalrensning av sängprylar, dusch och totalsanering av mycket höggljutt och kinkigt barn på nedervåningen, upp igen och försöka skrapa ihop nya sovkläder (Nella sover ju i en fleeceoverall och tofflor) och sänggrejer tyst och diskret, hehe...not. Det lilla barnet var så glad att få gå och lägga sig efter den behandlingen att hon somnade på stört. De övriga tre fattade ingenting när jag frågade dem vid frukosten om de hade blivit störda. Va? Man får vara tacksam för de SS man har. :lol: :heart:

-10! Vilket fusk. Jander sa imorse:

-Det känns nästan som vår idag.

Puss på er! Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika!

Skorna!

Specificera önskemålen....

:wink:

/Skotokan som ränner barfota över fjället, men inte nu på vintern
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

blomman...gräsänka...?

Jag startar msn 8)

:wink:
blomman

Inlägg av blomman »

Jamen såklart! :!:
Jag med! Ses där! :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

MSN :?:

Jag vill också lära mig... :?

Hur gör man?

Vad krävs?

Idag har vi sovit till tjugo i åtta hela bunten. 8) Härliga tider, strålande tider... :P Jag vaknade av att Hugo snackade för sig själv inne på sitt rum. Lillasyster sade inte kvastborste. Däremot har hon nu här på morgonen sprungit omkring och sjungit en egen påhittad sång till melodin "lille katt" fast texten går "lille söte Johan..."

URSÄKTA :?: :shock:

VEM DÅ :?:

VARFÖR HAR INGEN SAGT NÅT TILL MIG :?:

Menar hon Idol-Johan eller :?:

Vad vet HON om HONOM :?: (Hon SOVER när han sjunger, så det så!)

Fattar inget. :shock: Ska det börja redan nu? Och vi har ABSOLUT INTE nämnt några namn när vi diskuterat idol i det här huset.

Mysteriet tätnar. Vem är Johan och varför är han så söt? :?
Lua

Inlägg av Lua »

Päivi: Jag sätter en femma på Bollibompa-Johan!

Jannika: vi sjöng en duett istället för att dansa brudvals - inget öga torrt!

Kram :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Duett som brudparssolo låter ju jättefint! :D

Näe, Lua det är INTE Bolimbompa - inspirerat, då våra barn inte tittar på nämnda program... 8) Än i alla fall. :P

Sååå...? Dagis går hon inte heller på. :? VEM är "lille söte Joo-hannn"...? :lol:

Man kan också läsa en vacker dikt om kärlek tillsammans förstås - som brudparssolo. Jag tänker genast Khalil Gibran, jag... :)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"