Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sjuttsicken, tjejer! Vi behöver en kackelträff! Jag är svårt avis på Norrlänningarna... :shock: :lol:

Jag är hemma i vår och har stort hus. Linköping kanske????

Eller gör du ett nytt försök, Krümel? :heart:

Vill träffas!

Kram Tinis
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Håller med dig Tinis! Träff vore väl förträffligt!
:D :D
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Jag åker gärna till Linköping. Behöver få kackla. Skulle vara så roligt.

kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gotlandsmamma

Ska halvlägga mig och min kropp (ha ha) i soffan med en kopp grönt te, för omväxlings skull...och andas för mig själv efter en tuff dag.

Under en period har det känts så himla bra, och hjärtat var lyckligt värre...för det är ju så härligt när det känns gott. Men så rycktes jag undan, och föll liksom ner, o känner väl att jag inte kan ta nåt för givet, med mig själv, att självkänslan bla verkligen är en färskvara, som jag måste jobba med HELA tiden.
Har lärt mig att jag måste lära mig (min läxa) att säga ifrån om nåt inte känns bra. Skulle hålla i ett föredrag om kursen jag gått, på jobbet idag, då vi hade en kompetensutv.dag, men vad sjutton, egentligen vill jag inte, varför säger jag då till chefen - jo, det kan jag göra...o så får jag ångest, blir irriterad och allt går ut över familjen, i stället för att jag lyssnar på mitt hjärta o magkänslan. Förvisso är det bra att utmana sig själv, men viljan och rätt läge måste infinna sig...

På återseende om jag inte somnar i soffan. Funderar över min tråd i Barnafostran...om solrosfröna, kommer väl drömma om frön...

Glad är jag över givmilda vänner här! :wink:
Gotlandsmamma

Fredagkväll...igen...det var ju inte länge sen...hm

Känner mig sliten o ska bege mig neråt till källaren och glo på Idol en stund. Maken är hos sina föräldrar, pappan fyller år. Barnen sover, fick somna lite tidigare idag för de var supertrötta, efter dagis...nästa vecka blir det bara en dag på dagis...skönt. De tar stryk av det och jag önskar att jag inte varit så snabb med att börja jobba, men nu sitter jag här...fasen.
Man är alltid efterklok. Små barn behöver sannerligen en liten värld och dagisvärlden är allt annat än liten...

Hoppas att ni får en himla skön helg!
Gotlandsmamma

Intensiv dag, positivt sett...men i morse fick jag o C en stund för oss själva, på Ica maxi, där vi bla köpte modellera, han ÄLSKAR det. Det var mysigt att vara med honom själv. Och pappan var med J. När jag o C kom hem sa han att han saknade J. Så rart!

Nu laddar jag inför
-ringa elevs förälder
-STÄDA
-skriva i min nya bok, om tankar o funderingar, för jag får lätt sån huvudbry, då jag har SÅNA krav på mig själv...när det gäller ALLT

Sköt om er!
Linda

Är det bara jag som skriver här, he he...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hello Gottis!

Härligt att du håller igång tråden! :lol: :wink:

Nu tänkte ag skriva ett långt inlägg här men vet ni... ag kan inte skriva j (o om ag trycker riktigt hårt och länge....)

Återkommer när maken fixat.... 8) :lol:
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis skrev:Hello Gottis!

Härligt att du håller igång tråden! :lol: :wink:

Nu tänkte ag skriva ett långt inlägg här men vet ni... ag kan inte skriva j (o om ag trycker riktigt hårt och länge....)

Återkommer när maken fixat.... 8) :lol:
:lol: Jag hade inget "e" under en lång period och det var inte kul, det går inte att skriva utan "e" jag lovar så jag satt och klistrade in alla "e" haha vilken tid det tog. Jag är rätt snabb att skriva men det där eviga inklistrandet drog ju ner tempot en del. Min make fixade INTE jag fick köpa ny dator :shock: (det var Mios små små fingrar som lyckats pilla loss knappen och sen på nåt underligt sätt också fått själva flärpen att sluta funka)

Kramis
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Har det helt slutats kackla här eller är alla fullt upptagna med julstöket?!

I går fick jag förresten höra av dottern, när jag frågade henne om hon skulle titta på Bolibompa eller sagan jag läste (hon hade fått en pixibok i julkalendern vi har och ville att jag skulle läsa på en gång), att:
Jag kan titta på tv'n och sagan för jag har faktiskt två ögon. Ett här och ett där (och så pekade hon på ögonen) :lol: :heart:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Smart dotter, ms Sophie!

Jag har varit utan fungerande internet hemma ett tag nu så jag har varit frånvarnade härifrån ett tag. De enda sidor som funkat att öppna var "små" sidor som google och .blogspot-sidor. Så det blev en del bloggande! Och Gotlandsmamma, du är ju som sagt (på bloggen) jättesöt. Inte vara så självkritisk. Tycker mig märka att du är alldeles för mycket duktig flicka. Gör det som du verkligen vill, tycker jag, inte det du känner att du borde. Vissa saker måste man förstås göra, men städning är inte alltid ett måste...

Jag är klart på för träff någon gång i vår. Var spelar inte så stor roll, men inbjudan hit till Borlänge kvarstår! Vi får återkomma lite senare till det. Känns som om alla har lite fullt upp just nu!

Vi brukar fira jul vartannat år i Sverige och vartannat år i Tyskland. I år är det ett "Sverige-år". SKönt, även om jag absolut gillar att åka till Tyskland också. Julafton kommer min syster med familj och mina föräldrar att vara här hos oss. Jag har storslagna planer på fin dukning osv, men har inte kommit så långt med planerandet än. Men det är ju några dagar kvar. Jag ligger iallafall bra till med julklappsshoppandet. HAr beställt en del på nätet från jobbet och det sista hemifrån sen vi fick internet igen. Åååh, vad det är skönt med fungerande internet. :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Kacklisar! :heart: :D

Det är den förlupna trådstartaren som är här. :oops: 8)

Jag har haft och har det lite smått hysteriskt. Nu börjar dock julefriden smyga på mig och jag väntar Den Stora Invasionen. Hela min familj på 15 personer kommer till mig för att fira jul så det har blivit en hel del bakat och fixat och sytt. Och så lite kurser och grejs på det...

Jag vill önskar er alla en härlig jul! Ta vara på varandra och njut! Vi kacklar mer nästa år, eller hur!?

Julekramar, er Tinis
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tinis här... OCH KajsaIE! :D Vi har hela härliga familjen på besök i ett kyligt och vintrigt Linköping. Och vet ni? Ikväll ska vi rycka ut på akuthjälp till en familj som började kura igår men som körde käpprätt i diket. "Gör det något om vi kommer två kurare, undrade jag... 8) :lol: "

Så, håll tummarna för oss!

Kramar från oss
kvacke

Inlägg av kvacke »

Herrejösses vilken lyx att få TVÅ proffskurare till sig :D . Lyllos den bebisen :D .
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Två proffskurare skulle jag behöva nu. Jag alltså...inte Elsa. :lol: Mörkret är sååå jobbigt på morgonen, men ändå sitter jag uppe länge istället för att lägga mig i tid. :roll:

På onsdag börjar jag jobba, känns så konstigt...jag har vant mig vid att vara hemma ju. Men det blir på halvtid så lite mjukstart blir skönt. 8) ca 100 nya ungar att lära känna och lära sig namnet på. :shock:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Bluna :heart: (vilken kurare DU börjar bli förresten. Supersvar på kurforum sen länge nu. Har tänkt säga det länge...) Det är så kluvet det där med att jobba. Själv är jag överlycklig över att jag ska vara hemma i vår och "bara" jobba vissa kvällar och helger med kurser och kurning. Men jag kan också redan sakna att få gå iväg på dagen och träffa kolleger. Både och är bra, liksom.... :D

Visst ÄR det svårt att gå och lägga sig. KajsaIE och jag var helt höga igår när vi kom hem efter 3 timmars kurhjälp. Gudars vad roligt vi hade och vilket team vi var! :heart:
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:44, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"