Hej alla goda vänner
Hittade receptet på "Viggos risifrutti" sist på sidan ett på denna länk:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=6677
Supergod...
Hoppas att det finns ett lättare sätt att länka in en tråd än vad jag gjorde för det var ett evigt planerande och kopierande för att få hit länken till denna tråden
Vet ni om det finns ett smidigt sätt att göra det på

För så fort jag ska leta reda på en länk till en tråd så måste jag lämna denna tråd för att hitta till nästa och då kommer jag inte tillbaka hit och kan fortsätta där jag var och allt jag hade skrivit

.
Ja, ja - vilket i-landsproblem 8) .
LaQ:
Det är bara jag som har svårt för att det känns som att jag låter honom ligga och gapa i sin ensamhet. Tycker dessutom det skulle vara oerhört pinsamt om man hade gäster hemma. Folk undrar ju varför man inte tar upp ungen. Ännu värre om man är borta nånstans. Då har man ju ett knippe vargar med sig i bilen dit också på nåt vis. Men vi är mest hemma, såå...
Vad jag känner igen mig
Vi har alltid haft problem med lurarna på dagen och ibörjan var det otroligt jobbigt att ha folk hemma under tiden man ramsade och jag var skitnervös inför varje "skarv" för det var en pina att få henne att somna om när hon vaknade för tidigt och en massa ögon och öron på sig som hade synpunkter...

. Och vi fick hålla på i närmare 2 månader innan det började ge resultat

Usch vad jobbigt det var

Flera gånger ifrågasatte jag kuren och mig själv varför vi gjorde detta

(släppte in många vargar - säkert därför det tog sådan tid...

) och insåg sen att vi hamnade i både rams-träsk och överkoncentrations-träsk, men fick underbar hjälp och vägledning från "kurarna".
Vet att jag tänkte många gånger att jag önskade att det var på natten hon inte sov

. Just av den anledningen att man då hade en hel natt att förankra ramsa och verktyg och verkligen lära sig att läsa av och kommunicera på

På dagen har man knappt en timme på sig...
Ett bra tag fick vi låta henne sova 3*45 min för att hon ö h t skulle få i sig rätt mängd "sömn" och det fungerade prima, men vändningen kom när jag började jobba och i samma veva slutade amma på morgonen några veckor därpå. Hon bara bet mig och blev otålig för att det inte rann till tillräckligt fort och varken hon eller jag hade någon mysig morgonstund
Äntligen tog hon vällingen i nappflaska och helt plötsligt så sov hon på dagarna också
Hon skarvar fortfarande men inte alls lika mycket som förr

. Vällingen gav och ger henne säkert den sista, lilla, långa mättnaden hon behöver.
Ni kanske skulle vara riktigt hårda med schemat de första dagarna och inte kompensera så. Samt hålla vääldigt aktivitetsfritt och lugnt (förutom de vanliga sakerna i hemmet) några dagar för att få nya schemat att sätta sig?
Självklart ska vi vara det
Är lite svårt att påverka sambon som är den som måste ta ansvaret nu när jag jobbar. Han är tyvärr inte lika "strikt" som jag och ibland känner jag att han måste få göra på sitt sätt också
Igår blev det ju som bekant för mycket sömn men vi beslutade oss för "en gång är ingen gång..."
Idag blev jag riktigt irriterad på honom när jag ringde hem, när jag sett att han försökt nå mig på mobilen, så frågade jag hur det var

:
-Jo, vi är på väg hem och ska snart äta mellanmål
-Men klockan är ju snart 3 och hon äter ju mellis halv 2, svarade jag
-Jo, men hon åt ju middag halv 12, kontrade sambon.
-Nej, halv 11 ska hon äta, svarade jag irriterat. Har hon inte ätit något mellan halv sju och halv 12

frågade jag smått nervöst 8-[ .
-Nej, men hon har varit på ett strålande humör ändå

Inte mycket att göra något åt i dagsläget, men nu MÅSTE det vara enligt schemat resten av veckan - har jag bestämt [-X .
Ha det gott allesammans
Kramkram