Hej,
jag har en liten madame, Ebba som har sovit bra på dagarna sedan kuren började 8 sep, ett mirakel alltså :P
Nu har ungen börjat tycka det är kul att sitta upp själv...och gör det precis hela tiden, får nog gå in 20-30 ggr och lägga henne ner tills jag ger mig. Försöker busa lite med henne och få henne på gott hömör...Lalalalalaaala sitter hon i sin säng, plockar med det ena än det andra. Hon har en vilja av stål min lilla madame, men det har jag ockskå.
Sover natt 19.00-07.00
Lur I 9.00-09.45
Lur II 12.30-14.00
Gick så himla bra innan, hela tiden, men nu helt kört. Hur har ni andra gjort, tycker det här är så jobbigt. Hon sover HELA nätterna så där ska jag absolut inte klaga
/Anna
Ebba-10.5 månader och hennes lurar (allt annat är roligare)
Hej!
Grattis till sömnen!
Låter som om du har hamnat lite i överkoncentrationsträsket... hur vet du att hon sitter upp? Du har ju fullt upp med att mjölka 14 kor och ta hand om 20 andra ungar
Låt henne sitta och spar verktygen till de verkligen behövs. Du kan inte sova åt henne, bara ge henne förutsättningarna.... 
Grattis till sömnen!
Låter som om du har hamnat lite i överkoncentrationsträsket... hur vet du att hon sitter upp? Du har ju fullt upp med att mjölka 14 kor och ta hand om 20 andra ungar
Hej!
Det kan även vara så att lilla Ebba signalerar att hon är en piggis och behöver lite mindre sömn på schemat. Vid ca 10 mån hade jag en 20 min-lur istället för 45 på fm. Något som kanske passar även den här unga damen? 8)
Och så lite mindre koncentration på henne, du kan bara ge förutsättningarna som du så fint redan fått som svar.
Kram Bea
Det kan även vara så att lilla Ebba signalerar att hon är en piggis och behöver lite mindre sömn på schemat. Vid ca 10 mån hade jag en 20 min-lur istället för 45 på fm. Något som kanske passar även den här unga damen? 8)
Och så lite mindre koncentration på henne, du kan bara ge förutsättningarna som du så fint redan fått som svar.
Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa
född okt -07
och livsnjutaren Ellen
född april -11
och livsnjutaren Ellen