Höstbarnen -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag har inte testat tygblöjor, så det kan säkert vara en idé.
Sedan olivolja i badvattnet och på tvättlappen. Inga våtservetter, ingen tvål! Naket så mycket det går, vilket ju är sådär när man har en kiss-slang ;)
Fet salva utan syntetisk olja eller vatten! Eller ren olivolja att smörja med (vanlig från Ica).

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej vänner!

Här är det lite bättre nu. Eller faktiskt väldigt mycket bättre. :D Har lyckats få några klockrena 1,5+2,5-intervaller, men också naturligtvis en hel del strul. Jag baserar matning på flaska och jobbar sedan på vakenhet och så blir det amning andra passet och, om det behövs, extra igen på flaska. Ofta funkar det jättebra, men precis just nu, när han borde vara hur vaken och hungrig som helst får jag inte igång honom. Men då får han väl sova då!

Min man är tillbaka på jobbet, men det är ett ömsesidigt beslut. Han lämnar Walle på dagis (där han trivs, skuttar in och är överlycklig och går och sjunger hela dagen! - Walle alltså, inte pappa!) och så hämtar jag på eftermiddagen. Då har vi precis lagom många timmar tillsammans, men jag får också lite vila när Gustav vilar. På kvällen är vi tillsammans så mycket vi bara kan.
Imorgon har jag heldag ensam med båda, men på fredag är pappa H hemma igen, för då har jag ortopedtid och badning på sjukhuset med Gustav.

Kanske låter det jobbigt att vara ensam, men jag tycker att det är lyxigt att ha det som vi har det. I och med att Waldemar är så glad i sitt dagis är det kanon att han får gå där ett par timmar några dagar i veckan. Just den här veckan har det varit lite längre än vad det skall bli framöver, men han misstycker verkligen inte. Fröknarna håller koll om han ser ut att reagera på något sätt som inte vore bra, så vi har en jättebra dialog. Sedan hinner vi umgås på kvällen, i olika kombinationer.

Igår kom mormor och det var skönt och roligt för alla parter. Annars har jag världens bästa tidsfördriv för Waldemar när jag sitter med Gustav och matning: Familjefilmer. Jag har klippt ihop en film där vi är ute och seglar och Walle hämtar fjärrkontrollen till dvdn så fort han kan och vill se båt-filmen. Jag längtar tills jag har mer tid över, för då skall jag klippa ihop en längre film åt honom, där alla får vara med, blandat med lite sopbilar, spårvagnar och sånt. Han är helt uppslukad!

Annars tänker jag så, angående amningen, att så länge det funkar alls, då är det ok. Men sedan är det familjen och att livet funkar som är viktigast. Matar jag med flaska är rutiner liksom mer om hörnet och man kan lättare planera. Och då får man mer tid för storebror också.

Walle var INTE glad i sin bror i helgen och därför gör jag så lite väsen om Gustav som möjligt. Fast igår kom lite intresse tillbaka. Walle ville ha honom i knäet, peka på näsan och sånt. Då får han det naturligtvis och så är det bra med det. Sedan finns tid för mys och gos med mamma och stundtals kan jag faktiskt ha två knytt i knäet, även om det är trångt.

Åh, nu är han vaken! Dags att lägga till, för att sedan hämta brollan! :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

ÅsaB: Måste bar hoppa in och tipsa om apotekets bröstvårtscreme. Den är faktiskt riktigt bra. Jag hade fruktansvärt ont i brösten i början med Engla, men med ett kombo av bröst-vila och idogt insmörjande efter varje amning så var besvären borta ganska snart.
jennymaria

Inlägg av jennymaria »

Åsa - det låter som om ni har det riktigt bra nu :D . Och visst är det härligt att sitta med två små pojkar i famnen :heart: :D

Idag fick Benjamin sin första smakportion när vi andra åt middag. De senaste dagarna har han dreglat ganska bra över vår mat och han var såååå lycklig över att få egen mat idag. Jag "fuskade" med köpt palsternacks-potatispuré och Benjamin sörplade glatt i sig. Men det såg för roligt ut - han är inte så bra på att sitta, så trots handdukar runt kroppen hängde han fram över matstolen och tittade upp med stora, glada ögon. Det var inte alltid så lätt att hitta munnen :D . Hänget berodde nog delvis på att han så gärna ville äta på handduken jag lagt framför honom - han är vansinnigt snuttig. Idag lyckades han få in båda :shock: tummarna i munnen samtidigt.

Hur går det för er andra?
Några fler bebisar som har anlänt? Någon som börjat sova över ett nattmål? Någon som avfyrat första bländande leendet? Eller som insett det härliga i att studera världen på mage?
En solstråle okt-05
En älskad lillebror 08-07-14
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Jag tycker allt stämmer in på det du skrev Jennymaria. Elias är en riktig känslomänniska. När han är arg så sprutar tårarna efter bara några sekunder och när han är glad - ja då ler han brett med hela lilla tandlösa munnen. Så rörande. Det har kommit mer och mer joller nu också. Tycker det går framåt för varje dag. Oftast somnar han nu vid 22 och har ett kort nattmål, går sedan upp runt halv 8. Så jag är väldigt nöjd! Känns så skönt att det helt och hållet är tack vare envist slit från vår sida. Han är likadan som sin bror i sättet så vi lärde ju oss en del förra resan. Känns fantastiskt att kunna tillämpa de kunskaperna på en ny liten pys.

Magläget tycker han mycket om, att ligga på rygg är riktigt blä hälsar Elias. Då blir man snabbt sur. Men på mage, ja då kan man studera saker från rätt håll om man säger.

/LO, du har ju givit både NAN1 och NAN2, vad är egentligen skillnaden? Läste något om att det bara är mer järn i 2:an, men det känns inte som hela sanningen. Har inte orkat läsa och jämföra på förpackningen.

Vi har använt 2 storleken på napp till flaskan och det är väldigt bra tycker jag. Sväljer en del luft men om man är noga med raparna så tycker jag det har varit fantastiskt bra att kunna truga när han är lite för trött för att suga.
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Hej på er!
Jag vet inte varför men jag har helt missat att det skrivits i tråden :( .

Kul att läsa om allas framsteg.

Jennymaria: Vad gulligt att han satt och sög på handdukarna :lol: det känns igen.

Här hemma går det åt rätt hål. Vi hamnade i ett evigt snuttade, men nu har vi styrt upp det :!:
Jag har försökt vagna bort nattmål kl 01 2ggr men det gick åt skogen, jag har kommit fram till att hon ÄR hungrig då. Gav ersättning som nattmål kl 22 och den natten sov hon över utav sig själv. Sen kom jag på att det inte var så smart att göra så eftersom jag då självfallet minskar min egen produktion (om jag inte pumpar ut såklart, vilket jag inte har tid med) och det är ju inte himla smart med tanke på att ökningsperioden står vid dörren :roll: .
Så jag har kvar mina nattmål tills efter den.

Var ute och åkte pulka med Karisma i förrigår. Hon älskade det :D och det var mysigt att få en stund bara jag och hon också :heart: .

Snart är det dax för julpynt- ska bli super kul! Första året som vi ska ha en julgran.
När har ni tänkt börja? Har ni börjat med julklappar och så än? Ska ni köa något till era små?
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

ÅsaB- Kul att ni hittat rytmen! Glömde skriva det.
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Hej hopp! :D

Här rullar det på. Amningen funkar väl ganska bra, tror jag. En aning bökigt och stökigt på eftermiddagarna och kvällarna. Vet inte om Isac blir riktigt nöjd eller om han helt enkelt är bökig i magen. Han har fått prova på flaskan några gånger men det är INTE poppis. Sover hela nätter gör han så han kan väl inte vara jättehungrig, eller :?: Får väl se nästa vecka om han gått upp som han ska. Var tvungen att inhandla lite nya kläder till honom han har växt ur i stort sett allt han har.

Någon som har koll på när de små älskilingarna brukar vilja öka mjölkproduktionen?? Hur gamla brukar de vara då?? Är det kanske det han håller på med nu?? :?

Kram på er alla!

Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nu har vi slängt napparna, MEN tagit tillbaka nattmålet kl 4, som jag försökte plocka bort. Men jag orkar inte och han sover som en stock när han väl fått mat.
Jag ger det ett tag till och ska dessutom se till att vara hemma några veckor när det är dags.

Vi har introducerat gröt. hemgjord havregryn blandat med ersättning, rejält med osaltat smör och en klick plommonpuré. Det får han som nattslurk och får på så sätt i sig mer än om jag ger flaska.

Emma - Jag kan inte se vad det är för skillnad mellan NAN! och NAN2, men jag kör med NAN1 Hyperallergen, som inte innehåller något mjölkpulver och där mjölkproteinerna är behandlade så att de ska vara lättare att bryta ner för små bebismagar.
Nu har vi kört det någon vecka igen och han har åter sin fina mjuka hy. Inga fnasor eller röda fläckar. Och jag tycker att magen är bättre.

Jennymaria - hur går det med maten? Är han intresserad? Ivar äter som en häst. Jag tycker mig märka att intresset för flaskan har minskat rejält. Men tar man då fram lite blomkål, morot eller vad vi nu har hemma, så äter han så gärna. Givetvis med en rejäl klick osaltat smör i all mat!

Johanna w. - Mysigt med pulka. Lite trist att allt tvunget skulle regna bort nu till advent, men ingen är väl förvånad.
Julstök. Vi sätter nog upp lite adventsprylar här imorgon, jag och Vera. Sedan ska nog hon och pappan baka och pyssla nästa helg, så att han kan bli lussad för på luciamorgon.
Julklappar är klara. Vi har våra barn och två kusiner att köpa till. Var i Ullared i slutet av september och fixade till dem. Sedan är vi 6 vuxna i min familj och vi brukar sedan några år tillbaka köpa till en person, som vi genom lottning vet vem det är. Jag ska köpa till min nästanbrorsa, som ska ha barn i februari. Gissa vad det blir. Barnaboken såklart! Men dedicering i :D Så den är beställd.
Sedan hos makens familj brukar vi köpa minst två paket, men får lika gärna vara 10, för totalt 50 kr. Dessa slår vi sedan tärning om. Först inslagna, sedan öppnade får vi stjäla från varandra. Men alla får minst ett paket när vi slutar. Detta har jag inte ordnat än, så jag har lite kvar ;)
Och pyssel kommer vi säkert att göra lite, men Vera går hos dagmamma och där pysslas det mycket. Och sedan är maken mer den typen, så han står för bakning, julgodis och pepparkakshus. Jag är gärna med och hjälper till, men är inte så noga med det, så han får dra igång.

Mari - ökningarna brukar väl komma efter 3 veckor och efter 7 veckor och sedan den sista runt 3 månader. Jag har tyvärr dålig koll på hur gammal din Isac är. :oops:

Nu väntar jag på maken, som skulle komma med tåget från Stockholm. Men det pajjade i Linköping och de verkade få åka buss därifrån. Hoppas bara att de är så smarta så att de fördelar personer så att inte alla behöver åka överallt. Vi har inte träffats på tre dagar.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej!

Herregud, hur trött kan man bli??? :shock: Har just genomlevt den längsta och jobbigaste veckan i mitt liv...

Förra veckan var helt ok. Gustav hade korta vakentider, men sov desto längre. Någon natt sov han riktigt bra och vi försov oss nästan till Ortopeden! Kunde inte tro att det var sant.

Det var det inte heller. I allafall inte i längden. Förra lördagen blev en kopia av lördagen innan: Killen sov för kort, somnade i maten, fick ont i kistan, kräktes kaskader och dagen var hemsk. Till råga på allt blev Waldemar som ett gnälligt monster. Vilket fick sin förklaring nästa dag, när han fick 40 graders feber! :( Stackars kille. Min glade Walle-man gick inte att känna igen och så har veckan i princip fortsatt. Inget dagis naturligtvis och vi har inte varit utanför dörren, mer än när vi, trots förkylningar, flydde fältet och spädde ut vardagen hos mormor och morfar.

Gustav har varit skitjobbig, rent ut sagt. Han har fortsatt med korta lurar och problem med att äta ordentligt. Eller så har han haft oerhört långa vakenpass, där han gärna har passat på att kräkas i mängder. Inget överskott, det kan jag lova. Hela magen bara sprutar ut. Excorsisten, typ, utan snurrande huvud.

Sedan blev jag för trött på det hela och började vagna genom lurarna, så nu har det varit lite bättre. Några lurar har han sovit helt själv, faktiskt, men 2,5 är svårt att få till. Å andra sidan kan vi OMÖJLIGT fortsätta med det där hattandet som vi har haft under veckan, även om det känns lite knasigt att vagna en två-veckors!

Fast idag har det varit skit igen, plus att natten som gick också var hemsk. Han var vaken i evigheter och kunde inte äta. Magen måste gjort ont och så har det fortsatt. Det har ju inte blivit bättre av att vi varit på Östra för ortopedbesöket med bad (allt går bra där, för övrigt, höfterna är redan bättre!) mitt i luren. Sedan har det strulat. En tvåtimmars lur, men nu ikväll har det varit väldigt snurrigt. En ny jättekaskad-kräk som sedan strular till det i timmar och nu, när killen vaknade sist, var det helt klart magproblem. Det bara mullrar där inne och lägger jag till flaskan (bröstet har han mer eller mindre nobbat för gott - han blir i allafall jättefrustrerad och det orkar vi inte med) tar han två sug och sedan skriker han i högan sky. Jag har ägnat evigheter åt att buffa i rumpan utan att få till någon rap, men jag tror ändå att det är skönt, för han lugnar sig och somnar. Att försöka sig på några tider när man har det så här funkar inte alls. Naturligtvis är han lite förkyld också, vilket kan bidra till strulet.

Nu känner jag lite att orken börjar ta slut och ni får hemskt gärna tipsa och råda. Jag matar mer eller mindre bara från flaska (Nan) och det kan ju bli tufft mot magen. När jag nu gick in i tråden såg jag direkt LO's förklaring om hyperallergen och den kanske jag skall testa? Med Waldemar testade vi Nutramigen utan framgång (samma problem där), så jag tror inte att det skulle funka nu heller. Men kom gärna med tips! Hur GÖR man bäst om man vill SM:a med ersättning??? Frustrationen är HÖG! :x

Jag matar ungefär så här: ca 60 ml NAN, umgänge och byte mm, kanske lite bröst och så en ny 60 ml-flaska, som sällan går ner. Kanske dricker han 90? Fast han har redan gått upp mer än ett halvkilo, så han får i sig vad han skall!

Jag tar gärna emot lite hjälp och tankar. Tänkte inte starta en tråd på Späda... om jag inte måste. För det här borde jag egentligen kunna. Åtminstone i teorin! :wink:

Själv är jag också lite förkyld, men det bryter inte riktigt ut. Har ju inte tid att bli sjuk! Annars har jag faktiskt sytt lite, man måste ju i allafall inbilla sig att livet går vidare och inte bara handlar om barn...

Undrar om jag vågar gå och lägga mig supertidigt. Fast då vaknar han väl igen.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej Åsa!
För det första! har ni fått kolla att magmunnen funkar som den ska? Det verkar som att ganska många små har en sent utvecklad sådan. Den sluter alltså inte riktigt tätt med kaskader som följd.

Visst kan du vagna en 2-veckors. Han mår ju inte heller väl av allt hattande. För kommer han inte till ro efter ett tag, så behöver han ju mer mat. Eller snarare tvärt om. Behöver han mer mat så kommer han inte till ro. Men somnar han om igen, så behövde han hjälp över skarven. Ivar har sovit mycket, men har svårt med 45-minutersskarvarna. Men jag har (numer) lärt mig att han bäst kommer igenom dem om man låter honom vara.

Och det sista - gå och lägg dig tidigt. Även de första timmarna på kvällen gör nytta. Ibland försökte jag lägga mig runt 8. Det gjorde jättestor skillnad mot om jag kom isäng runt 10-11, som det brukar bli.

Kan säga att maken har tagit matning två nätter nu. Jag har sovit (om än vaknat till) ända till 7. Oj, vilken skillnad. Jag känner mig trevlig igen :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Hej hopp! :D

Isac har hunnit bli 5 veckor. :shock: Vart tog tiden vägen kan man undra :?: Man kan i alla fall börja ana ett litet mönster i vardagen nu och det känns skönt. Lillemans dag brukar börja runt 7.00, äter och somnar ganska omgående igen. Kl 11.00 är det hungrigt igen och då brukar jag få till 1,5 timme vaken. Sover igen men inte så länge. Eftermiddagen och kvällen är han oftast vaken mer eller mindre hela tiden, då sover han bara korta stunder. Efter sista kvällsmålet vid 23.00 somnar han gott utan nappen och sover till nästa morgon. Peppar peppar ta i trä får man väl säga, men än så länge funkar detta hur bra som helst för oss. :D Jag trodde ett tag att han inte fick i sig tillräckligt eftersom han varit ganska knölig på kvällarna. Men vad säger man om en viktökning på 770 g på en dryg vecka :?: :shock: Man skulle kunna tro att jag göder honom med vispgrädde. :lol: Det går nog ingen nöd på honom.

ÅsaB: Oj vad struligt ni verkar ha det. Förstår att du är trött och dessa kaskad-kräkningar är inte heller kul. En av min söner (15 år nu) hade sådana när han var bebis. En outvecklad övre magmun fick jag höra, han kräktes länge även om det inte kom i kaskader när han blev lite äldre. Men man kunde se fartränderna på golvet där han hade krupit fram. :lol: Kan tänka mig att förkylningen inte gör struligheten bättre heller. Hoppas verkligen att det blir bättre snart. Kram!

Ha en mysig första advent! :heart:

Kram/Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej!

Aningen bättre idag, efter skitstrulig natt. Gustav hamnade i 45-minuterstäsket och jag orkade inte vagna över, särskilt inte då han hördes över hela östra Göteborg... Jag matade, buffade, matade, buffade och ville bara gråta. Så småningom somnade knyttet - i 45 minuter. Fast till slut fick vi till en tvåtimmes och sedan, på morgonen, bortemot tre timmar. Då blir man nästan religiös.

Har handlat NAN hyper-hejsanhoppsan, men kan inte säga något ännu. Tror egentligen inte att vi har överkänslighet, utan snarare stor hunger och när han suger får han i sig mängder med luft. Så jag har ammat mer, direkt när han vaknar, trots att han småsover sig igenom måltiden. Jag pillar och petar, byter ställning och håller på och har hittills haft en bättre dag. Efter en evighetslång amning (som verkar funka bättre på ena sidan än andra) fyller jag på med flaska och har jag tur kan jag lägga honom ifrån mig en stund! För sedan är det dags igen. En strulmåltid har vi haft, då magen knep igen och det var svårt med tiden, för jag visste inte om han hade sovit vid bröstet eller varit vaken. Men nu sover han och har sovit i snart två timmar, så jag klagar inte. Jag skall nog fortsätta så, att amningsträna och tvinga honom att äta lugnare, för att sedan ta flaskan på ett lugnare sätt. Så får jag jobba på min egen inställning, att inte bli alltför frustrerad. Att våga envisas med bröstet, även när han inte vill ta. Jag som egentligen älskar flaskmatning...

Hur tänker ni under första tiden? Jobbar ni medvetet på 1,5 + 2,5 fram till ca 3 veckors ålder? Gustav vaknar gärna efter två timmar och när jag ser honom "hacka" ner i madrassen ser jag ju att det är mat som gäller. Sedan är det ju som sagt lite svårt med amningen, då jag inte vet om jag skall anse honom som vaken eller sovande. Jag studerar verkligen om han sväljer eller inte, men ibland är det riktigt svårt att säga. Det gör att tiderna är svåra att hålla, även om jag försöker.

Bytte ni sedan när era småkottar blev tre veckor - till 2 + 2? Det här är ju nytt för mig, så jag tar gärna del av era tips och råd.

Dagens bästa: Waldemars hemska gnäll-och förkylningstvilling har flyttat! Idag har vi känt igen vår kille, som har varit sprudlande glad mest hela dagen. Vi har varit ute hela familjen och jag passade på att filma bussar och spårvagnar för att göra en Walle-film. Sedan har Walle buffat sin bror, gett honom nappen när han är ledsen och pussat honom i omgångar. Min lille kille börjar bli stor! Han har också sagt nej till bus för läggning, utan vill bara ner i sängen, där han grytar ner sig bland alla nallar och filtar och skrattar när vi pussar honom och ramsar ut. Jösses, det var ju igår som jag var i Gastsjön för att få hjälp! :shock: Han är helt enkelt underbar! :heart:
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Hej på er :!:
Hoppas ni har en mysig första advent :D .
Själv har jag haft en dels hektisk och dels underbar dag!

Lilltjejen är ju sjuk igen :( i både maginfluensa och luftvägs infektion. En vecka var hon frisk i. Nåja, nu är hon på bättringsvägen.

Idag var jag ensam med båda mina töser och det var hur mysigt som helst under tiden Havana sov men sen...

Karisma skulle rita, kastar kritorna på golvet ritar sig i munnen :roll: . Jag tar ner henne så att hon kan plocka upp sina kritor, ritar då på tv:n och sen blir lillasyster vackert målad.
Ok, kritorna blev hemskt trötta och måste vila lite...
Vi sitter och läser saga ist. Då försöker hon sätta sig i mitt knä på lillasyster som ligger och ammar ojdå, det går ju inte du kan sitta här brevid så du kan bläddra, för vem ska annars göra det :?:
Då sitter hon och smyg sparkar på Havana och sen på mig.
Jag blir ju skit förbannad men lyckas ändå behålla lugnet, sätter på Molly som blir vår räddning en stund.
Jag ammar en hel timme och denna hela timme är svår att tillfredställa Karisma under. Dessutom är hon i sin förtrots så allt som erbjuds följs av
NEJ :evil:
Är det någon som har tips? Tycker att hon börjar visa svartsjuka vilket jag verkligen försöker motverka med verktyget delaktighet. Det är VÅR bebis som måste tas hand om liksom...

När H har ammat klart är K riktigt duktig och visar henne leksaker, trycker under hennes fotsulor (ålnings träning) osv men amningen är svår som sagt. Då har vi det underbart igen, jag kan bli tårögd av att sitta och se mina tjejer och kan inte riktigt förstå att de är mina :heart:
(om inte annat så på lån ialla fall)

ÅsaB:
Havana var en riktig tröttis i början och det var inte 1.5-2.5 snarare 45-3h men målet var ju 1.5-2.5h. Jag trattade i så mycket mat jag bara kunde under så lång tid jag kunde och sen fick hon sova. Ju äldre hon har blivit desto närmare kommer vi 2-2.
Hon blev 7v igår och nu är det mer 1.5-2h på fm och 2-2 på em.
Stirra inte dig blind på tiden utan tänka bara mat mat mat och sen sömn, det funkade för oss iaf

Kram på er
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Ökningsperiod... Antar jag, för det äts mest hela tiden och sovs inte mycket alls. Max 1,5 idag i ett svep. Samma sak igår. Kan sedan mata konstant i två timmar och mer, för att sedan kanske få en timmes paus och så på't igen. Försöker vagna lite då och då för att få till längre lurar, men det har inte funkat.

Trött... Och nu knorras det i vagnen, så det är snart dags igen. Suck.

Annars har vi sluppit kräk idag. Jag är restriktiv med ersättningen, men har också känt idag att amningen inte har räckt till och då måste flaskan fram. Och då är det lätt att det blir kräkningar i släptåg, men jag försöker mata lugnt och lite i taget. Önskar att jag kunde proppa i honom helt hysteriskt, men då får jag bada i kräk, så det är inte lönt.

Att njuta just nu är svårt. Jag är trött som en gnu och har svårt att få ordentlig vila. Imorgon åker pappa H på tjänsteresa i två dagar, men då kommer jour-mormor och avlastar. Jag peppar mig själv med att varje dag är en dag närmare schema och rutiner. Men i ärlighetens namn känns det väldigt långt borta!

Nu skall jag slappa fem minuter - mer får jag nog inte... Kram// Åsa
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"