Ja, alltså, inte så strålande men inte så tokigt ändå. Gustav vaknade vid 1.30 och var ganska ledsen. Somnade om efter några skak men lät rätt sur. Inte alls som natten innan. Vaknade igen strax före halv fyra (precis innan klockan alarmet skulle ringa). Jag ställde fram alarmet 3 minuter så att det inte skulle bli kris... men han hade lugnat ner sig precis innan alarmet ljöd så jag hade nog inte behövt göra det. Sedan somnade han så gott igen och väckte mamma åter igen kl 06.30. Även nu var han surare än han brukar vara på natten och jag fick skaka ett antal gånger men han somnade inte om mer än någon minut innan jag "väckte" honom kl 7.
Det är strul med amningen så det inverkar säkert... får nog fundera en extra gång på det där med smakisar. Gustav har börjat rata mitt ena bröst och fast det är fullt så vill han bara ha det som är tomt. Gör säkert lite olika när jag lägger till på de olika sidorna och så tycker han inte om det. Funkar ibland om jag lägger mig ner när jag ammar fast inte alltid.
I morse smakade Gustav fil och ost från frukostbordet