Nu ska Oliver lära sig att sova...
ATTANS..., nu ville det sig inte alls... em luren blev helt misslyckad, oliver skrek och tjoade, jag ramsade och avvaktade, ramsade igen mer bestämt, avvaktade, mer skrik - la tillrätta och solfjädrade och han skrek mer och mer.. jag avvaktade, påminde högt och bestämt, skrik som blev mer panik, in och lägga tillrätta, buffa (sorry....) solfjäder, ramsa, ut... och så höll det på i 45 min när det var dags att vakna...
hm, känns minst sagt misslyckat... Oliver är en mycket bestämd liten herre som inte låter sig bestämmas över så lätt med ett temperament som kommer ta kålet på oss - hur tänka??????
hm, känns minst sagt misslyckat... Oliver är en mycket bestämd liten herre som inte låter sig bestämmas över så lätt med ett temperament som kommer ta kålet på oss - hur tänka??????
Oliver 080505
-
ilindstrom
-
TorpSara
Och den här fällan vill jag varna för... Om ni inte kan leda honom som halvårsbäbis, hur ska ni då ro i land ett föräldraskap som ska igenom trotsperioder, tonår och allmänt trassel? Er plikt som föräldrar är attOliver är en mycket bestämd liten herre som inte låter sig bestämmas över så lätt med ett temperament som kommer ta kålet på oss - hur tänka??????
och stå fast vid det ni gör när ni vet att ni gör det som är bäst för er alla. Att överhuvudtaget inbilla sig att en 6-månaders har en vilja starkare än er är ingen bra utgångspunkt. Barn gör som vi lär dem, men de är ovilliga att acceptera förändringar, därför är Attityden av självklarhet barnafostrarens bästa vän, hela föräldraskapet.
tack för pepp, Ida, och jovisst har du rätt TorpSara..., så måste vi ju tänka! det mentala är kanske den största utmaningen här, mycket trötthet hos både bebis och föräldrar!!!!!
och nu lite FRAMGÅNG..!!!!!! oliver somnade med mindre protester än tidigare och lyckades också somna om ALLDELES själv när han vaknade efter en halvtimma!! vi hörde lite gnöl men sen vände han sig bara lite och slumrade om igen - solo!!! utan ramsa, utan fjäder - ALLENA ALLENA! Vilken stjärna!!!!
nu ro i söndags-soffan 8)
så skönt med detta forumet, läste lite gamla trådar och underbart att på slutet läsa hur bra det blir, trots lite upp och ner på vägen!!!!!!
kramar
och nu lite FRAMGÅNG..!!!!!! oliver somnade med mindre protester än tidigare och lyckades också somna om ALLDELES själv när han vaknade efter en halvtimma!! vi hörde lite gnöl men sen vände han sig bara lite och slumrade om igen - solo!!! utan ramsa, utan fjäder - ALLENA ALLENA! Vilken stjärna!!!!
nu ro i söndags-soffan 8)
så skönt med detta forumet, läste lite gamla trådar och underbart att på slutet läsa hur bra det blir, trots lite upp och ner på vägen!!!!!!
kramar
Oliver 080505
GOOOOD MORGON kära forum-läsare/ stöttare/ proffs - vi går snart in i dag 3 och här en uppdatering!
oliver somnade 19.40, alltså på 10 min !!!!!
han vaknade upp två eller tre gånger under de tidiga kvällstimmarna, lät lite, och somnade om själv! Han vaknade vidare ca kl 01.00, fick en ramsa, somnade om, 03.30, tillrättaläggande, solfjäder, bekräftelse 03.35.., och nu sover han ff!!! (detta har jag läst i pappans logg som tar även denna natt då jag jobbar idag!!!) -finns det någon risk om inte jag tar läggning och natt nu i början, det står att det är bra att alternera från natt 3..., kanske att jag ska ta läggningen ikväll??
jag tog hela dagarna och alla lurar på dagarna hittills och är ju helt med på hur kuren funkar...
MAGISKT !! Fantastiskt! Underbart! Det känns ju så bra..., tänk att han snart, med lite nötning, kan sova en hel natt... sista två månaderna fram tom torsdag den 19 november har kantats av strul vid läggning, amning varje timma och och och.....
Själv känner jag mig halvt-död, fått sova två välbehövliga hela nätter och jo..., zombie-stadiet närmar sig, ut i blåsten nu så vaknar jag nog till!!!!!!
(kan det vara att man slutar amma så tvärt också? jag har hört att man får hjälp med "pigg-hormon" sålänge man ammar... och oliver sög ju hela nätterna även om jag i princip slutat amma....)
uppdaterar igen,
kramar
"trötta-mamman-som-får-sova"
oliver somnade 19.40, alltså på 10 min !!!!!
han vaknade upp två eller tre gånger under de tidiga kvällstimmarna, lät lite, och somnade om själv! Han vaknade vidare ca kl 01.00, fick en ramsa, somnade om, 03.30, tillrättaläggande, solfjäder, bekräftelse 03.35.., och nu sover han ff!!! (detta har jag läst i pappans logg som tar även denna natt då jag jobbar idag!!!) -finns det någon risk om inte jag tar läggning och natt nu i början, det står att det är bra att alternera från natt 3..., kanske att jag ska ta läggningen ikväll??
MAGISKT !! Fantastiskt! Underbart! Det känns ju så bra..., tänk att han snart, med lite nötning, kan sova en hel natt... sista två månaderna fram tom torsdag den 19 november har kantats av strul vid läggning, amning varje timma och och och.....
Själv känner jag mig halvt-död, fått sova två välbehövliga hela nätter och jo..., zombie-stadiet närmar sig, ut i blåsten nu så vaknar jag nog till!!!!!!
(kan det vara att man slutar amma så tvärt också? jag har hört att man får hjälp med "pigg-hormon" sålänge man ammar... och oliver sög ju hela nätterna även om jag i princip slutat amma....)
uppdaterar igen,
kramar
"trötta-mamman-som-får-sova"
Oliver 080505
Grattis!
Va kul o läsa att de går så bra för er oxå! Visst e de underbart o få se framsteg så fort? De gör att man får kraft o köra hela racet o få underbar belöning. Pigga glada barn o blir piggare själv!
Upptäckte i går att min lilla tjej fått sin första tand o hon blir 7 månader i morgon. Mina 2 andra barn har fått tänder först vid ett år. Kan de måntro va sömnen som sätter fart på utvecklingen?
Lycka till med fortsättningen!
kram
Upptäckte i går att min lilla tjej fått sin första tand o hon blir 7 månader i morgon. Mina 2 andra barn har fått tänder först vid ett år. Kan de måntro va sömnen som sätter fart på utvecklingen?
Lycka till med fortsättningen!
kram
barn nummer fyra ska sova
Grattis, grattis
Så ska det se ut
Så bra att ni redan har börjat backa
. När ni känner att läget är rätt för att låta honom klara ev uppvak själv, så är ni definitivt på rätt väg 8) .
Får han bara tillräckligt med mat och ännu mera mat under dagen så har du snart en gosse som kommer att sova fantastiskt gott hela natten, helt övertygad om att hans föräldrar ger honom den säkra sömn han så gärna vill ha
.
Han vill bara bli påmind om det ibland...
Håll fast vid din attityd och säkerhet - den är guld värd...
Lycka till
Så ska det se ut
Så bra att ni redan har börjat backa
Får han bara tillräckligt med mat och ännu mera mat under dagen så har du snart en gosse som kommer att sova fantastiskt gott hela natten, helt övertygad om att hans föräldrar ger honom den säkra sömn han så gärna vill ha
Han vill bara bli påmind om det ibland...
Håll fast vid din attityd och säkerhet - den är guld värd...
Lycka till
NINA
Lisa för själen kom december 2007.
Mors lilla Olle kom juni 2010.
Lisa för själen kom december 2007.
Mors lilla Olle kom juni 2010.
tack för pepp och stöd och för att ni "tittar" till oss!
Här hos oss har det gått bra ikväll, Oliver somnade på 5 minuter, har vaknat två gånger under kvällen men somnat om på bara ramsan...! man riktigt hör hur han myser inifrån sängen när ramsan gjort sitt och han burrar och gosar i sin varma säng!!!!
nu ska jag lägga mig i min
go'natt!!!
Här hos oss har det gått bra ikväll, Oliver somnade på 5 minuter, har vaknat två gånger under kvällen men somnat om på bara ramsan...! man riktigt hör hur han myser inifrån sängen när ramsan gjort sitt och han burrar och gosar i sin varma säng!!!!
nu ska jag lägga mig i min
Oliver 080505
Jag är förundrad. Här nu. 4 dagar senare och liten prins som sover sina dagslurar och somnar på mellan 5-10 minuter. Ännu har vi inte upplevt att han sovit sig igenom en hel natt, men visst somnar han om själv och det är bara mellan 1-3 uppvak per natt. säkert kommer han att sova en hel natt komma under uppföljningsveckan som börjar idag.
det är riktigt häftigt att uppleva hur fort det går och hur snabbt små barn lär....
vi är mentalt laddade för eventuella återfall under veckan som kommer men är så glada för resultatet hittills!!!!!!
SOVA HELA NATTEN KUREN E BÄST!!!!!
kramar
Lotta
det är riktigt häftigt att uppleva hur fort det går och hur snabbt små barn lär....
vi är mentalt laddade för eventuella återfall under veckan som kommer men är så glada för resultatet hittills!!!!!!
SOVA HELA NATTEN KUREN E BÄST!!!!!
kramar
Lotta
Oliver 080505
-
ilindstrom