Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Tänk att jag missat att det varit 30-års kalas här i tråden :D :heart:
Jag sa när jag fyllde 30 att är det så här kul att fylla 30 så kan jag göra det om igen!
Hoppas du haft det så kul och har det så bra!

Kram
Sophie
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

TACK Sophie. Jag har det bra och hoppas att du har det oxå! Tack för dina fina sms. Jag hoppas att ni vill komma till Gotland snart, kanske nästa sommar?!

Jag blev ju supersugen på blogg. Vad alla har egen hemsida o blogg o allt...

Sitter o tittar på gamla bilder, från tiden innan jag blev på tjocken. Ha ha ha! :roll: :D
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Gotlandsmamma skrev:TACK Sophie. Jag har det bra och hoppas att du har det oxå! Tack för dina fina sms. Jag hoppas att ni vill komma till Gotland snart, kanske nästa sommar?!

Jag blev ju supersugen på blogg. Vad alla har egen hemsida o blogg o allt...
Klart vi gärna kommer och invaderar ön och dig :D
Till sommaren låter bra, härligt, underbart! Att få se Gotland för första gången och så få träffa dig igen. Det styr vi upp till sommaren.

Förresten, jag vet att blogspot.com är populärt för bloggar. Kolla in det. Enkelt att sköta tycker jag och man kan byta layout och så.
https://www.blogger.com/start registrerar du dig!

Kram
Sophie
Gotlandsmamma

Tiden går fort...för 3 år sen gifte vi oss, på Teneriffa, den 18 nov, tjock om magen var jag men himmelskt glad! Tjo ho.

Tänt några ljus, ätit lite omelett i ensamhet, barna sover, efter en stund på ÖF. De åt mat där. Vi var ute en stund och krattade löv med en kvinna som jobbar där...egna skottkärror o uppdrag, det är livet det! Kanske borde kratta hemma också...he he

Ska registrera mig där, och få en egen blogg. Kul!

Caesar han är så känslig, det är bara mamma som får hjälpa honom på med kläderna, personalen på ÖF fick inte o vojne vad han grät...VARFÖR? Han blir oerhört känslig när man säger till om nåt, även om man bara säger nåt enkelt, som att det räcker med ketchup, då springer han iväg och gömmer sig...han står där ett tag och kommer efter en stund...vad försiggår där uppe, undrar man ibland.

Nä, nu ska jag lägga mig raklång innan kidsen tjoar.

Ha det!
Elle

Inlägg av Elle »

Gotlandsmamma skrev:Tiden går fort...för 3 år sen gifte vi oss, på Teneriffa, den 18 nov, tjock om magen var jag men himmelskt glad! Tjo ho.
Det låter underbart Gottis! GRATTIS på bröllopsdagen :heart:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej allihop,
även om jag är lite dålig på att skriva läser jag nästan jämt det ni skriver och ler och skrattar för mig själv framför datorn. :heart:

Tack Tinis för snäll kommentar! Håller med om att det är kul att få ansikten till signaturerna. Jag är ju så nyfiken!

Gottis: Det är klart du ska skaffa en blogg! Gratis och jätteenkelt. Jag önskar jag hade gjort det mycket tidigare, helst när Lovisa föddes. Då hade jag ju haft en dagbok för mig själv med bilder och allt som hänt. Hade varit jättekul. Men man kan ju inte hålla på och ångra det man inte gjort, bättre att se framåt förstås.

Låter härligt med spa förresten. Skönt att ha nåt att se framemot såhär i höstrusket.
Men, vi ska ju faktiskt till Kanarieöarna nästa vecka! Tiden har gått så fort så jag har inte riktigt hunnit med. Ska bli jättehärligt men jag har lite lätt ångest för att det är mycket att göra på jobbet. Mamma och pappa ska också med men jag tvivlar på att pappa kommer att följa med. Han tycker nog att han för mycket på jobbet. Kan jag förstå, men vi får väl se hur det blir.

Har nån kollat på House ikväll då? Har tv:n på när jag sitter här framför datorn. Usch, vad det var otäckt, men rätt bra ändå. Som vanligt kanske!
Innan det jobbade jag ett tag. Hade översättning att göra och ville inte vara kvar så länge på jobbet.

Hannes var rätt gnällig på em sa Dennis och det beror kanske på att han är förkyld. Både Hannes och Lovisa vägrade äta de goda resterna från igår med älggryta. Blev tortellinirester istället och banan till efterrätt. Sen var de glada igen och Hannes inte så gnällig.
Hannes börjar uppskatta att titta i böcker mer och mer nu. Oftast en liten stund i taget men den lilla stunden är jättemysig! Tv börjar han också gilla... :shock: :D

Måste lägga mig nu snart. Hannes vaknade av och till inatt och även om han somnade om varje gång så gjorde inte jag det direkt precis...

Kram och godnatt
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

Här kommer en TREVLIG HELG önskning till er ALLA!

Jag ska i helgen
- yoga :D
-skura golv :roll:
-promenera
-borsta tänderna (ha ha) :D
-göra en matlista för nästa vecka
-handla mat
-dricka glögg
-försöka mig på lussekatter med barnen...hm! :santa:
-komma ut ordentligt o få frisk luft 8)

Må väl!
Kramelikram :wink: :heart:
Gotlandsmamma

Lördagkväll; rött te, godis och datorn. Gräsänka. Arbetande man, likaså igår kväll...småtrist, men skönt att vara helt själv ibland och bara vara.

SNÖ på Gotland och superglada barn i morse. Ut for vi, tidigt, med overaller på och stora leendet. Pulkan fram och snögubbar byggdes. Vojne. Sen for jag på yoga och det var skönt för själen.
Maken började jobba kl 3, så efter det var jag själv med knicke o dicke. Vi var i pulkabacken en sväng, och sen var vi på Willys och jag tänkte denna dag; EKOLOGISKT. Jäpp. Alla varor som jag köpte som var ekologiska är:
kaffe Zoegas
te
kokos
hasselnötter
mandel
ruccola
tomater
banan
köttfärs (100 kr per kilo, men vadå)
mjölk
a-fil
buljong
ägg
Alltid en början, till något större...en bit på väg iaf!

Ska man starta en blogg i afton kanske. Orkar jag?!
Vad gör ni?

Jag som vill borsta tänderna...
Gotlandsmamma

http://gotlandsmamma.blogspot.com/

Med lite smågodis i magen tog jag mig i kragen!
Inser att jag måste ta fram kameran OFTARE o ta aktuella bilde roch lägga ut, så ni får skåda prinsarna! Som tur ÄR, är det alltid jag som är kameraman (kvinna) så det finns inga kort på mig. När jag skulle leta fram kort på mig hittade jag ett, från 2005 när vi var i Grekland. Vojne. Med araben!!

Känner mig lite piggare. Godischock?!
Gotlandsmamma

Är det nån som vet om man kan ha ett BILDARKIV i bloggen? Eller kan man bara lägga upp bilder för varje inlägg? Novis... :roll:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej!

Vad kul med blog Gotlandsmamma! Men, du måste ju absolut se till att mannen din tar ett kort på dig också. Profilkortet var så pyttelitet ju! Men du såg snygg ut, det lilla jag kunde se. Jättegulliga barn också. :D
Jag vet inte riktigt hur det funkar med bilder. Håller själv också på och lär mig och vår internetuppkoppling är superseg just nu. Måste kolla med internetleverantören vad det kan bero på.

Igår var vi på 30-årsfest och det blev seeent. Kommer inte ihåg när jag var kvar på en fest så länge sist. La oss strax innan 4! Hannes och Lovisa sov hos mormor och morfar. Det var första gången Hannes sov utan mig eller sin pappa men det gick förstås jättebra.

Nu blir det ett avsnitt av Brothers & Sisters och sen sängen.
Godnatt!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

Nu Krumel, finns det en (mindre bra) bild på Gottis! Ha ha!

Alla mål inför helgen är uppfyllda! Tjo ho! (dock har jag inte promenerat så långt)

Maken somnade nog i soffan bredvid mig...kanske dax att gå till sängs. De tär ju en dag i morrn. Hoppas att det inte är storm i morrn. Vill inte köra då...

Go kväll!

Linda

Nä, lussekatterna får dröja lite...
Elle

Inlägg av Elle »

Men Gottis/lLinda du är ju mörk och har pagefrisyr :wink: Eller, ja det är ju så jag har sett dig framför mig när jag läst dina inlägg. Tänk vad fel man kan ha :lol: Vilka ljuvliga killar :heart:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Gotalndsmamman vilka härliga blider. Vilka juveler till söner du har. Roligt med en blogg och modigt tycker jag. Kul att ha ett ansikt på dig nu, i mitt huvud såg du helt annorlunda ut. Konstigt det där om hur hjärnan behöver ett ansikt på den man läser om, diskuterar med och då hittar på ett.

kram i snöstormen
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gotlandsmamma

Prinsarna är söta de, mina juveler som ni säger. Det bidde en härlig blandning av pappa libanes o mamma värmländska! Japp!

Att man kan ha en sån analytisk förmåga. Jag hämtade dem från farmor o farfar på em, och vi skulle köra hem. Det var så halt, så jag blev lite stressad för jag var tvungen att koncentrera mig så, C påpekade mammans tillstånd o jag försökte förklara mig för en 2.5 åring, att det är halt på vägen, bilen slirar, vad är slirar mamma, jo men, om det är vatten på golvet kan man halka...lalala...han funderar o säger sen, som när jag har raggsockar på mig mamma, då blir det halt, om jag springer för fort i dem, är det så med bilen o däckena...va?! Han kopplade direkt o gjorde en egen version av det...

Har bröd på G. Väntar på jäsning. Annars har jag gjort bikarbonatbröd...orkar inte vänta på jäsningen...men idag så...men jag vet inte om de blir så värst bra. Hallå BLOMMAN när kommer din bok???

I morrn är det ledig tisdag, hoppas på lugna vindar i morrn så vi kan dra till pulkabacken!

KRAM :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"