Hur får ni era barn att skratta?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Aileen

Hur får ni era barn att skratta?

Inlägg av Aileen »

Hej!
Vi började med kuren för 10 dagar sen och det går jättebra, men nu har vi lite problem med ´skrattet till godnattet´ Det är väldigt svårt att få henne att skratta, hon le stort men skratta sällan på kvällen. Det känns som att vi har redan försökt allt men inget funkar :-( Hur gör ni? Någon som har tips?
Lilla tjejen är 9,5 månader....
Lova - min lilla älskling
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan. :D

Vi hade också länge problem med att få till det härliga skrattet, men bäst hos oss var titt ut leker, med skrämsel effekt, humpning, kittlig, jaga lekar, lite häftigare lekar så att säga, sedan har jag hört om ballonger och såpbubblor, det ska var en hitt. Men ett leende är bättre än en ledsen min! :lol:

Ge det lite tid, det ska inte kännas krystat, men en del show får man dock bjuda på! :wink: :lol:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Och mitt standardtips: Busa med varandra ni vuxna! De KAN inte motstå föräldrar som busar och skrattar äkta. Det lovar jag. (Och det gör gott för relationen också. :wink: )
_lill

Inlägg av _lill »

Duggan: vad är humpning?

Vi har också en liten svårskrattad tjej här... :wink:
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Aileen

Inlägg av Aileen »

Tack för alla tips! ska prova med ballonger och såpbubblor och busa med varandra istället, det hade vi inte försökt förr.
Undrar också vag humpning är? :roll:
MissSoofi

Inlägg av MissSoofi »

Ja busa med varandra - inget är så roligt här hemma som när mamma skrattar hysteriskt då pappa killar henne...
Tor - 07 11 28 - högt älskad och beundrad!
Aileen

Inlägg av Aileen »

Vet inte vad vi gör fel.... lilla tjejen skratta inte. Inget funkar, inte heller busa med varandra. hon titta bara konstig och hitta på någonting själv istället. Det verka som att hon vet att hon ska sova när vi sätta igång med `roliga`grejer. Någon som hade det lika och har lite tips? Hon är ledsen så fort man lägga ner henne i sängen :(
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Överkoncentration. :wink: Busa när det inte är sovdags och se vad som biter. Ingen skrattar när det blir för mycket ansträngningar, har ni uppriktigt roligt när ni busar så dras hon med, förr eller senare. Barn är inte humorlösa, DET är ett som är säkert.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"