Eksem
-
Australien mamman
Eksem
Hej Hej! Har last JennyHs trad om eksemiga kinder. Lille Ethan har det nu, Ska testa med Sempers magdroppar + rapsolja. Hur mycket rapsolja blandar man i vallingflaskan? Ethan ater puremat, grot och valling. Ska jag testa och skippa ersattning helt? Fyller alltid pa med det efter mat. Kan det vara boven i dramat?
Kramelikram Marie
Kramelikram Marie
Marie, Mamma till lilla sötisen Leah Rebecka
2005-12-09 Ethan John
2008-06-16
-
Gäst
-
Australien mamman
Hej! Forstar nu att du menar komjolk men det ska man val anda inte ge barnen fore 1 ars alder?
Kopte Borago kramen pa apoteket igar, den som egentligen ar mot Skorv el blojirritation? Hoppas jag kopte ratt...Markte nar jag smorjde in honom i ansiktet med den verkade det svida... Markte du det pa Abbe JennyH?
Vad tror ni om Miniderm kramen pa Apoteket?
Kram Marie
Kopte Borago kramen pa apoteket igar, den som egentligen ar mot Skorv el blojirritation? Hoppas jag kopte ratt...Markte nar jag smorjde in honom i ansiktet med den verkade det svida... Markte du det pa Abbe JennyH?
Vad tror ni om Miniderm kramen pa Apoteket?
Kram Marie
Marie, Mamma till lilla sötisen Leah Rebecka
2005-12-09 Ethan John
2008-06-16
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej Marie, Ja det är den Borago krämen de menar.
Om du tycker den är för stark kan du förska med galactobase eller weledas "wind och weather" salva båda från hälsokosten.
NEJ, använd INTE miniderm, detta är enbart mineraloljor och kommer i längden bara förvärra besvären. Mineraloljefritt vill du köra med på ditt barn. Jag lovar!
Om du tycker den är för stark kan du förska med galactobase eller weledas "wind och weather" salva båda från hälsokosten.
NEJ, använd INTE miniderm, detta är enbart mineraloljor och kommer i längden bara förvärra besvären. Mineraloljefritt vill du köra med på ditt barn. Jag lovar!
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Hej!
Min erfarenhet är att ju mer man smörjer med miniderm och liknande preparat (med petroleumprodukter) desto sämre klarar huden att själv återfetta sig.
Ju mer vi smorde dessto värre blev det. Det blev bra just för stunden men skapade något som liknade beroende.
Vi har provat det mesta, men inte fått någon bra effekt förrän vi började på insidan.
Vi ger eskimo kids (apoteket) med naturliga fiskoljor, rapsolja, vitamin D och E.
Men observera att det inte kan ges förrän vid 1 års ålder.
Har du läst i allergi(t)råden?
Min erfarenhet är att ju mer man smörjer med miniderm och liknande preparat (med petroleumprodukter) desto sämre klarar huden att själv återfetta sig.
Ju mer vi smorde dessto värre blev det. Det blev bra just för stunden men skapade något som liknade beroende.
Vi har provat det mesta, men inte fått någon bra effekt förrän vi började på insidan.
Vi ger eskimo kids (apoteket) med naturliga fiskoljor, rapsolja, vitamin D och E.
Men observera att det inte kan ges förrän vid 1 års ålder.
Har du läst i allergi(t)råden?
-
Fd Medlem
Här kommer en självutnmänd fettexpert in med sina tips:
- mjölkfri kost, som redan påpekats (ersättningen, liksom vanlig välling, är baserad på komjölk, så den kan vara problematisk.)
- linfröolja. Den är suverän att ge till eksembarn, eftersom den både ger omega-3 (som ger fettsyrorna EPA och DHA, som är du också får om du äter fet fisk eller fiskolja), men det extra fina med linfröolja i eksemsammanhang är att den även ger fettsyran GLA, som är den bästa för hud och eksem.
Fiskolja är alltså toppen, för hjärnan, blodet osv, men för eksem så är lin bäst. Så blanda ner lite kallpressad linfröolja i frukpurén!
Jag köper Bifoods, finns både på ICA, Coop och hälsokost.
Lycka till!
- mjölkfri kost, som redan påpekats (ersättningen, liksom vanlig välling, är baserad på komjölk, så den kan vara problematisk.)
- linfröolja. Den är suverän att ge till eksembarn, eftersom den både ger omega-3 (som ger fettsyrorna EPA och DHA, som är du också får om du äter fet fisk eller fiskolja), men det extra fina med linfröolja i eksemsammanhang är att den även ger fettsyran GLA, som är den bästa för hud och eksem.
Fiskolja är alltså toppen, för hjärnan, blodet osv, men för eksem så är lin bäst. Så blanda ner lite kallpressad linfröolja i frukpurén!
Jag köper Bifoods, finns både på ICA, Coop och hälsokost.
Lycka till!
-
TorpSara
-
Fd Medlem
-
TorpSara
-
TorpSara