Undrar om någon har erfarenhet av liknade sätt?
Sonen äter BRA tycker vi, vid lunch och middag serveras puré och det är då han kinkar. Först äter han glupskt men efter att ca halva portionen är avklarad börjar han gnälla och vill då inte ha mera. Ger man då honom en intressant grej och fortsätter matningen så gapar och sväljer han utan problem så han tycks ju inte vara mätt.? Han brukar få gegga runt med händerna i maten och har egen sked men det räcker liksom inte.
T.ex så till middag ikväll fick han en stor burk puré som jag till slut fick i, efter fick han honungsmelon. Detta var kl 17.30 och vid 19.00 så får han go´natt "slurken" med välling, ikväll gick det i 550ml!!
Har någon något förslag på vad han vill?
Äter bra men "kinkar" ändå medans.
-
Hampus i Lit
Äter bra men "kinkar" ändå medans.
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
-
father of sons
-
Gäst
-
Hampus i Lit
Åhh fel sida ja...ouups Tack ändå för svaren!
Ska köra på ännu snabbare med maten, men om det ändå blir stopp ska jag skippa den intressanta saken och gå över till vällingen istället?
Vi har funderat på att byta välling ja.
Ska köra på ännu snabbare med maten, men om det ändå blir stopp ska jag skippa den intressanta saken och gå över till vällingen istället?
Vi har funderat på att byta välling ja.
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Har samma problem med min dotter, men hon äter inte välling så jag vet inte riktigt vad jag ska toppfylla med? Hennes sista mål är gröt vid 17.30-18. Blir långt till frukosten 8.30... Nu vaknar hon vid 6 och vill ammas (morgon kl 7). Vill ju sluta amma någon gång.
Hade varit bra med välling...
Några idéer???
Hade varit bra med välling...
Mamma till Sanna 011202 och Linn?a 041218. Innan jag fick barn hade jag lovat mig sj?lv att ALDRIG f? barn i december - se hur det gick! 
-
Gäst