Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Stilla

Inlägg av Stilla »

ilindstrom skrev:Stilla, visst var halkbanan kul, men jag var faktiskt rätt ofta livrädd. Tycket bilen körde av sig själv.
:D Hmm... jo jag var nog också rädd när jag tänker efter... fast jag har förträngt det! För minnet av det är ändå så kul. Och jag tycker verkligen att man borde träna det där under säkra former åtminstone vartannat år. Förra vintern for vi av vägen, det var mannen som körde, och han är verkligen en klippa bakom ratten, men när man blir överraskad så är det ändå så himla lätt hänt. Allt gick bra, men jag har svårt att tänka mig att åka bil i snö efter det. Köra själv känns mer ok, konstigt nog, som om man har mer koll då. :roll: Det är en fruktansvärt läskig känsla, att liksom bara hänga i tyngdlöshet och inte veta var eller hur man kommer landa. Huu, nu ryser jag... båda barnen i bilen... det var en åker, inga träd, inga stenar, inget tvärdjupt dike... vilken tur...
Kör lugnt, hörrni!
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Det är just det som är läskigt! Kul att testa, men inte så kul om det händer "på riktigt". Bilen svängde liksom iväg av sig själv och sen kanade jag en bra bit innan jag fick stopp på den. Först på "isen" och sen ut på asfalten och studsade några gånger innan det tog stopp. :roll:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Hallå hallå!

Körkort vad skoj, modigt! Jag tog mitt förra året i januari, höggravid och trött, men det gick. Och jag drog mig sååå länge för att ta tag i körkortet för att jag var livrädd för halkbanan o så var det så kul...tyckte jag!

Hoppas ni har haft en bra helg. Jag fyllde 30 i fredags och firade med restaurangbesök. Mysigt.
Nu vaknar en liten Josef...lite för tidigt...och skriker...

Må gott!

Gotlandskram
Gotlandsmamma

Han fick en ramseomgång och somnade om...

På fm var det strålande sol här...nu har vindarna tagit form och usch vad det blåser. Ska brygga lite kaffe och förbereda oss för en tur till bibblan, deras cafe har inte öppet på söndagar så vi tar med själva. Ska möta upp en kompis.

Kursen som jag gick mån - ons var kalas.
www.fms.se
Mkt bra för skolans elever, bra tänk och filosofi. Givande.
Men jag blev trött av kursen. Och så bodde jag hos en kompis ute i Märsta, så nu har jag åkt en massa pendeltåg och sett stressade människor.
Borta bra men hemma bäst!

I kväll blir det friskis, intensivpass, så jag får svettas lite.

Javafix!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad kul att "se" dig, Gottis!

Hektiska dagar du har!

Hoppas det lugnar ner sig nu när du är hemma på kobben igen :wink:

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle

Inlägg av Elle »

GRATTIS Gottis i efterskott!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Elle skrev:GRATTIS Gottis i efterskott!
Ja, herregud :oops: GRATTIS! Det missade jag :oops:

Nu tillhör du trettiotaggs-skaran du med :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gotlandsmamma

Å TACK snälla! Jo, trettio känns fiiint! Hå hå ja ja!

Bibblan-besöket var trevligt o min kära kompis inspirerar mig ständigt till bättre köp, när det gäller mat och ekologiska varor, senast nu kyckling från Coop. Vår kära kiki inspirerar mig också! Aj lajk!

Intensivpasset var, intensivt...supersvettig nu och vrålhungrig...maken badar barn, två trotsiga sådan (hi hi)...som gärna skvätter vatten, de triggar ju varann...Josefs grej nu är att slänga diverse saker i källaren...idag höll han på att åka med själv då han tappade balansen...och när jag säger till att nu räcker det, så flinar han och säger; slänga mer i källaren, 21 mån gammal...
Nåväl, maken har lovat att göra hemmagjord pizza...gott va? Med egen vitkålssallad. Så det blir fint för magen, kolhydratbomb! Tjo ho.

Om två veckor är det första advent va? Tycker inte det var länge sen det var midsommar...

Kram kram! :wink:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Grattis Gottis! :heart:

Oj, halkbanan känns som en evighet sen. Och det var det nästan också... Jätteivrig var jag så körkortet fixades direkt när jag var 18. Men halkbana skulle nog mer eller mindre alla behöva träna på lite oftare. Pappa kör ju rally så han tycker vi ska komma med ut på någon sjö på vintern och träna. Har inte blivit av, men det vore nog väldigt bra.

Jag har skaffat en blogg! Den är inte så avancerad och mest till för att släkten ska kunna kolla på lite kort och vad vi har för oss. Om ni är nyfikna får ni gärna titta på http://fam-peil.blogspot.com

Nu är det läggdags. Egentligen ville vi se ett till avsnitt av Brothers and Sisters (beroendeframkallande) men duktigt nog stog jag emot.
Godnatt!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Hej alla glada och alla ledsna också!
Upprepar vad jag sa i den andra tråden:
Läste just en vända på diskussionsforum...
Vill bara säga att jag gillar er!
Kram Stilla
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag med! :D

Kram till Stilla och alla som vill ha en :wink: och GRATTIS till 30-åringen! Så ung och så klok.... :lol:

Jannika
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Ja grattis till 30-åringen, glömde det!
När jag fyllde 30 fick jag en symaskin. Idag har jag köpt en ny! De håller inte länge nuförtiden de där maskinerna... :wink: för det var ju nyss jag fyllde 30. Väl... :roll: :wink:
Stilla
Gäst

Inlägg av Gäst »

Grattis Gottis! 30 är bra att passera. Men blir så moooogen då 8) :lol:

Hej Krümel, det var länge sen. Trevligt att ha dig här! :D

Stilla, tack för din värme och härliga nätuppenbarelse. Man känner en... tja... stilla frid med dig. Det är skönt! Vi gillar dig också.

Och DIG Jannika!

Och vad var du skrev, Stilla??!! En symaskin. Sicken nyhet. Nu måste jag rusa till Sytråden!

Kramar! :heart:
Gotlandsmamma

Å, Marie (Krumel), jag vill åsså ha en blogg...kostar det nåt? Är det enkelt att använda?! Kul att se bilder på dina söta barn, och på dig! Äntligen!

Tack, än en gång, för gratulationer, jag blir så glad. Tack Jannika, för dina rader, om klokhet. För mig känns det väldans gott å höra ska du veta!

Jag har bokat surprise på Selmapsa i Sunne, 28-29 dec, för mig o maken. Det var kalaspris, 1095 kr för helpension/person, inkl tillgång till pool och aktiviteter o alltihopen (gotländskt). Jag längtar! Vilken julklapp. Det behöver vi, rå om varann och mysa, bara han o jag! Vojne.

Josef, han somnar PÅ täcket på mage, så man får alltid gå in o lägga på en filt, frusen blir han så pappan har varit noggrann med att sätta på honom en extra tjockare tröja, varpå storebror undrar, varför har J en sån tröja, jo, säger pappan, han har inte lärt sig att lägga på sig täcket själv...när pappan gick in för att se till gossarna, låg J på huvudkudden, på rygg med täcket över sig och händerna på kanten om täcket upptill...klart jag kan tänkte han väl, lyssnat o tagit in, i vanlig ordning...barn är underbara!

Jahapp. I afton har jag städat undan lite, tvättat, sörplat te och drömt mig bort på www.selmaspa.se och skrivit lite mail. Vad har ni gjort?
I morrn är det ledig dag, kanske man far till ÖF en sväng o myser med grabbarna.

Ha det gott!

Jag har aldrig ägt en symaskin...nu står en lånad sådan hemma...min mamma sydde lite på den när hon var här, jag skäms över mina brister i sy-kunskap...ha ha.
Kram! :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, Krümel, vad fina ni är!!! Glömde ju kika in där ju..
Det är så kul att få ansikten till signaturerna.

:D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"