Nu ska trean sova!
Hejsan.
Hemma hos oss sover man inte över skarven i ett halvmörkt rum utan det ska vara kolmörkt, eller iaf har ju inte provat ha ljust nu på ett år, kanske skulle gå nu, men hur som hellst, från börjar var det obligatoriskt med mörktrum.
Inte överkoncntrera på henne, husljuda så hör hon att du finns där betryggande, skulle hon börja klaga så brukar hög klassisk musik vara toppen!
Hemma hos oss sover man inte över skarven i ett halvmörkt rum utan det ska vara kolmörkt, eller iaf har ju inte provat ha ljust nu på ett år, kanske skulle gå nu, men hur som hellst, från börjar var det obligatoriskt med mörktrum.
Inte överkoncntrera på henne, husljuda så hör hon att du finns där betryggande, skulle hon börja klaga så brukar hög klassisk musik vara toppen!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Ok. tack duggan! Kanske inte min lilla tjej e redo o sova över skarven utan att de e mörkt. Testar de! nu ligger hon ju 45 minuter back. Kan jag lägga på en halv timma på middagen då eller ska jag låta de va? Jag tänkte att hon skulle få sova ute då i vagn o så ska jag passa på o göra lite ärenden o ta en lång promenad.
barn nummer fyra ska sova
-
ilindstrom
-
ilindstrom
Slocknade i vagnen 11.20 fast hon inte skulle sova förrän 12. Kunde inget göra... försökte verkligen hålla henne vaken. Va tvungen ut o fixa en massa ärenden. Vakna efter 45 minuter o sen har hon varit vaken. Men de märks ju att hon e trött. Fick mellis nu vid 14 som planerat. Ska sova kl.16-16.45 nästa pass. Tror inte jag får ihop det.....
Schemat nu
6.30 glad morgon ammning
7-7.30 gröt ( har inte så mycket mjölk så hon håller sig)
8-9.30 sova
10.30 lunch Riktig mat o fruktpure
12-13.30 sova
14.00 mellis (tutte o gröt)
16-16.45 sova
17.00 gröt
Bad o tutte o skratt
19.15 sova natt
I 2 veckor gick de ju så bra, just nu känns de aom om de va för bra för o va sant....
Men nätterna har ju gått bra.
Får ta nya tag i morgon.....
Schemat nu
6.30 glad morgon ammning
7-7.30 gröt ( har inte så mycket mjölk så hon håller sig)
8-9.30 sova
12-13.30 sova
16-16.45 sova
17.00 gröt
Bad o tutte o skratt
19.15 sova natt
I 2 veckor gick de ju så bra, just nu känns de aom om de va för bra för o va sant....
Får ta nya tag i morgon.....
Kvällen gick super bra!
Helt underbart! Fick henne o sova som hon skulle vid 17. Lite gnäll va de men inte så jag behövde lägga mig i. Väckte henne efter 45 minuter. Hon åt bra o har varit pigg. Bada o tutta o la henne nyss eftersom hon gått back 1 1/2 timma sömn idag. I morgon ska jag hålla mig hemma o va super noga med tiderna, så vi kommer in på rätt spår igen!!
Ska nog läsa på lite i kväll om säkerhet o attityd.... för o påminna mig. När jag lägger henne brukar jag tänka gonatt vi ses i morgon för jag vet att du klarar de här!
Ska nog läsa på lite i kväll om säkerhet o attityd.... för o påminna mig. När jag lägger henne brukar jag tänka gonatt vi ses i morgon för jag vet att du klarar de här!
Hejsan.
En del barn trivs inte så jätte bra med två långa lurar på dagen, ett schema förslag kan se ut så här för en 7 månader: 14,5 h sömn/dygn
6.30 glad morgon ammning
7-7.30 gröt 8.30 9.15 sova 45 min
12.00-13.30 sova 1,5 h
16.00-16.45 sova
17.00 gröt
Bad o kvällsslurk o skratt
19.00 sova natt
eller:
7:00 glad morgon ammning
7.30 gröt
8.30 9.15 sova 45 min
12-13.30 sova 1,5 h
16.00-16.20 sova 20 min
17.00 gröt
19.00 sova natt
Läs tips inför morgondagen attityd:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... r-trygghet
Jag anar mycket mer attityd i din text nu än imorse, detta ror du iland!
En del barn trivs inte så jätte bra med två långa lurar på dagen, ett schema förslag kan se ut så här för en 7 månader: 14,5 h sömn/dygn
6.30 glad morgon ammning
7-7.30 gröt 8.30 9.15 sova 45 min
12.00-13.30 sova 1,5 h
16.00-16.45 sova
17.00 gröt
19.00 sova natt
eller:
7:00 glad morgon ammning
7.30 gröt
8.30 9.15 sova 45 min
12-13.30 sova 1,5 h
16.00-16.20 sova 20 min
17.00 gröt
19.00 sova natt
Läs tips inför morgondagen attityd:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... r-trygghet
Jag anar mycket mer attityd i din text nu än imorse, detta ror du iland!
Läste en annan tråd här o undrar om jag har missat nått i min kurning... Ska de skrattas inför alla lurarna på dagen oxå? Om de ska de har jag inte fått med det
Annars gick natten jättebra! Vakna först 6.20 o de e helt ok!
funderar o funderar på de här med schemaändring..... Hon blir ju 7 månader den 25. Undra när de blir läge o dra ner på sömnen?
sen ska vi ut o flyga 6 December
. Flyger ca.6 timmar. Fått tips om bärsjal. Nått annat tips hur man ska få sömnen o fungera på planet? Måste även justera schemat då. Blir -1 timma. Vill inte att hon vaknar 5.30 på semestern
. Kan jag justera den timmen sista dygnet innan vi åker? Vore nämligen bra om jag kunde lägga henne tidigt eftersom vi ska upp 2 på natten o åka till flyget
. Lägger henne i reskläder o hoppas att hon somnar om när jag satt henne i bilstolen o bilen börjar rulla. Tar ut henne de sista jag gör.
tack alla gulliga som finns här o svarar, stöttar o peppar!!!
Annars gick natten jättebra! Vakna först 6.20 o de e helt ok!
funderar o funderar på de här med schemaändring..... Hon blir ju 7 månader den 25. Undra när de blir läge o dra ner på sömnen?
sen ska vi ut o flyga 6 December
Hejsan!
HÄR HAR DU EN LÄNK OM HUR DU ENKELN JUSTERAR TIDEN EFTER TIDSSKILLNADEN:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... idskillnad
Ojdå caps lock
Javisst, massor med skratt även inför dagslurarna, speciellt om det är lite tjorv med dem!
Bra jobbat inatt!
HÄR HAR DU EN LÄNK OM HUR DU ENKELN JUSTERAR TIDEN EFTER TIDSSKILLNADEN:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... idskillnad
Ojdå caps lock
Javisst, massor med skratt även inför dagslurarna, speciellt om det är lite tjorv med dem!
Bra jobbat inatt!
-
ilindstrom
Nu så!
Ja då känns de som vi börjar få ordning på de här! Kurar just nu storasyster o de går ganska bra tycker jag. De e insomningen som strular med henne.
Om en vecka blir lilltjejen 7månader. Hon somna utan problem i gårkväll. Men jag funderar på om de e dax o dra ner på förmiddagsluren till 45 minuter o lägga en kvart tidigare när storasyster lägger sig.... Lillan vakna före 6 idag o va så pigg, så jag funderar på om de dax o dra ner på sömnen.lite svårt än o se ett riktigt mönster då hon e relativt nykurad.Men om en vecka ska tjerna flytta ihop o då vill jag ha samma nattningstid.
Om en vecka blir lilltjejen 7månader. Hon somna utan problem i gårkväll. Men jag funderar på om de e dax o dra ner på förmiddagsluren till 45 minuter o lägga en kvart tidigare när storasyster lägger sig.... Lillan vakna före 6 idag o va så pigg, så jag funderar på om de dax o dra ner på sömnen.lite svårt än o se ett riktigt mönster då hon e relativt nykurad.Men om en vecka ska tjerna flytta ihop o då vill jag ha samma nattningstid.