Hej hej,
Min lilla 3,5-åring (började dagis i augusti) var på teater häromveckan och fick uppleva trolle i bockarna bruse. Sen dess vaknar hon ett par gånger per natt och ropar på pappa. Nu har det gått så långt att hon vaknar direkt när jag ska gå ut, jag stoppar om henne när jag kommer in och säger bara sov gott. Dessvärre räcker det inte och nätter som denna är varken kul för henner eller mig.
Jag skulle vara enormt tacksam för tips om hur man ska förhålla sig när barn börjar drömma? Har följande frågor
* På dagarna frågar hon om trollen, om pappa har brottat ner dem och slängt dem i skogen? Hur bemöter man detta på bästa sätt i syfte att få drömmarna att minska?
* När man väl går in finns det några bra knep för hur man ska bete sig? Just nu är jag fast därinne tills hon somnar om.
Vill tillägga att hon sovit bra sen vi applicerade lite Barnaboksknep på henne som barn och detta har eg kommit de sista två månaderna. Nattningarna strulade för en tid sedan men då mer av trots karaktär där hon försökte men en det ena en det andra, detta har vi nu kommit förbi.
en för dagen trött pappa som till slut somna nedanför hennes säng i natt,
pappa börsch
3,5 åring som drömmer om monster och troll, vad göra?
Hej
Jag har inte så stor erfarehet av såhär stora barn (ännu), men jag tänkte lite på det du skrev:
Jag har läst, men inte prövat själv ännu, att man kan leta troll tillsammans INNAN man går och lägger sig. Leta i garderoben, under mattan, känna så dörren är låst etc. Så dottern får se att alla trollen är nerbrottade och utkastade av pappa.
Mvh Cecilia
Jag har inte så stor erfarehet av såhär stora barn (ännu), men jag tänkte lite på det du skrev:
Hur löste ni det då? Har ni någon ramsa?Nattningarna strulade för en tid sedan men då mer av trots karaktär där hon försökte men en det ena en det andra, detta har vi nu kommit förbi.
Jag har läst, men inte prövat själv ännu, att man kan leta troll tillsammans INNAN man går och lägger sig. Leta i garderoben, under mattan, känna så dörren är låst etc. Så dottern får se att alla trollen är nerbrottade och utkastade av pappa.
Mvh Cecilia
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn