Hur undvika åksjuka hos 18-månaders?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
mammajenny
Inlägg: 111
Blev medlem: fre 14 jan 2005, 23:15
Ort: Stockholm

Hur undvika åksjuka hos 18-månaders?

Inlägg av mammajenny »

Hej :D

Sonen är åksjuk! :cry: När vi åker bil så händer det varje gång att han efter någon timme börjar kräkas, inte en utan många ggr. Det är såklart inte kul för ngn av oss.

Kortare bilturer är ingen fara, det är när vi är på längre utflykter han blir dålig. Han sitter bakåtvänd i baksätet, vill inte vända honom framåt på länge än! Har ni något tips på vad man kan ge honom så att han slipper bli åksjuk? Finns det tabletter man kan ge till såna småttingar? Eller andra knep?

:D
Mamma till en pojke född feb. -04
SHN-kurad jan. -05, BB-barn sen dess
Nu också mamma till en flicka född feb. -08
BB-barn från start!
SaLi
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 22:58
Ort: Bohusl

Inlägg av SaLi »

Postafen är åksjuketabletter som finns receptfritt på apoteket. Kan ges från 1 år och då 1/4 dels tablett. Dessa kan ges upp till 2 gånger/dag alltså med 12 timmars intervall. :lol:
Mamma till Sanna 011202 och Linn?a 041218. Innan jag fick barn hade jag lovat mig sj?lv att ALDRIG f? barn i december - se hur det gick! ;-)
mammajenny
Inlägg: 111
Blev medlem: fre 14 jan 2005, 23:15
Ort: Stockholm

Inlägg av mammajenny »

Tack för tipset, då skaffar jag det :D
Mamma till en pojke född feb. -04
SHN-kurad jan. -05, BB-barn sen dess
Nu också mamma till en flicka född feb. -08
BB-barn från start!
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"