Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vad roligt tinis att det går bra för dig med kurserna. Är så glad för din skull. Visst är de hemskt med så stora barngrupper. Vi har haft tur och kommit in på ett föräldrakooperativ där det är mellan 15-16 barn på 3,5 personal. Det känns faktiskt helt okej och vi tar oftast inte in barn som är yngre än två år några få är 1,5 år när det börjar.

Lillbus är ju snart 1,5 år och har börjat komma in i förtrottsen. Han har alltid behövt mer sömn när han kommer in i förändringstider. Men nu senaste veckorna har ha dragit ihop drygt 14,5 timmar. Han har numera 13 timmars natt och 1,5-2 timmar mitt på dagen. Men då är han glad och nöjd för det mesta. :wink:

Själv har jag fått in två nya bokningar på kurningar. Så det är spännande. Så häftigt att få följa de små på deras resa fram mot en helt underbar vardag tillsammans med sina föräldrar.

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gäst

Inlägg av Gäst »

Du är så duktig, Ida! Fantastiskt jobb du gör.

Hörrni, jag måste få tipsa om TV-programmet "123 saker varje svensk bör veta" som går på onsdagkvällarna. Nu på onsdag kommer min käre make med sånggrupp att vara med och sjunga en sång. I alla fall spelades dom in så är dom inte bortklippta så... :D

Ni kollar väl? Det handlar dessutom om tandborstning! :wink: :lol:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vilken kanal :?:

kram :heart:
Ida

www.sovgott.net
Gäst

Inlägg av Gäst »

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=96975

SVT2 kl 20:00

Gudars vad spännande. Han blir oikskändis som man säger på Öschöttska :lol:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Halloj! Sticker bara in näsan för att säga att jag tycker ni är så bra, så fantastiska, så duktiga med era hemsidor och kurser och allt! Kör hårt!

:heart: Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Ska titta på onsdag tinis men det är ju samtidigt som bonde söker fru :oops: Får nog sappa endel. :wink:

kram :heart:
Ida

www.sovgott.net
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

I morgon gör jag halkbanan, nervöööös! 8-[
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Halkbanan! Håller du på med körkortet? Halkbanan är jättekul! Det borde man få göra då och då bara för skojs skull - och för att det är nyttigt, förstås! Lycka till!
Stilla
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Ja körkortet. :wink: Hoppas det är så kul som alla säger. Jag är mest rädd för att jag ska göra fel så de skickar hem mig. :( En tjej från trafikskolan fick gå för att hon inte bromsade tillräckligt...men hur mycket är tillräckligt då undrar jag och blir nervös. :?
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Du får väl mer än ett försök? Lugn bara lugn! Jag minns att jag bromsade så jag for ut på gräsmattan intill :roll: 8) :lol: Tur det inte var riktiga älgar i riktig skog! :lol: Bättre att misslyckas när det bara är på låtsas!
Stilla
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

:lol: Ja det är tur att det är under kontrollerade former.
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Nyfiken - hur var det på halkkörningen? :D
Stilla
Gäst

Inlägg av Gäst »

Japp, nu behöver vi rapport, Bluna! :D

Åh, det är fredag och jag är så slut. Det är liiiite för mycket jobba med sig själv just nu. Behöver ytlighet! :D
Förslag någon? Symaskinen kanske... 8)
Eller lite vin och en väldigt ytlig film, kanske? Eller varför inte lite vin och Idol?

Kram!
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Halkan var rolig och intressant! :D

Det gick jättebra. Vi satt två och två i bilarna och först fick vi testa bromssträcka på sommarväg och vinterväg. Sen fick vi testa att styra undan hinder och det var ju läskigt vilka sladdar man får när man kör fort! :shock: Men det var lärorikt! Konstigt ändå, när jag körde i 57 km/h så kunde jag fixa sladden men när jag körde i 58km/h så blev det en rejäl sladd! :shock:

Sen fick vi testa att krocka i en sån här ställning som man åker rätt sakta i, men även det var ju en ordentlig smäll. :shock: Och så fick vi snurra upp och ner i en bil och se att man ändå inte slog huvudet i taket för att bältet sitter så hårt. :D

Ha en trevlig helg alla! :heart:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Stilla, visst var halkbanan kul, men jag var faktiskt rätt ofta livrädd. Tycket bilen körde av sig själv. Men jag tog en intensivkurs så trdan 4:e dagen som jag någonsin suttit bakom ratten var jag där. Blandade ihop gasen och brosen ett par gånger. Ja du kan nog ana hur det såg ut :lol: Skulle faktiskt göra om det nu 10 år senare.

bluna, skönt att halkbana är avklarad. Vad mycket spännande du fick göra. Och du världen rasar inte om man inte klarar första uppkörningen (säger tjejen som missade). Fast det kommer du naturligtvis att gör, klara uppkörningen alltså.

tinis, jag skäms men jag missade din make i onsdags. Kom liksom bort i allt tumult här på forum. :oops: Ta han om dig i helgen, man behöver vila ibland också :wink:

Storbus fick ont i örat igår kväll. Var vaken i omgångar inatt. Fick alvedon och ipren varvat. Så idag bar det av till doktorn, tänkte det var öroninflamation. Men det visade sig att det låg två små, små stenar intill trummhinna. Hur i alla sina dar har det gått till :shock: . Så dammsugaren kom fram och ut kom de små kornen :lol:

Mellanbus har börjat åka konståkning helt på eget bevåg som jag tror jag skrivit tidigare. Så jag har blivit isprinsessa jag också som spelat ishokey i hela mitt liv. Barn är så härliga. En flick som är 6 år upptäckt idag att jag inte hade taggar på mina skidskor och kosntaterade att i vanliga fall så brukar ju fröknarna vara bäst. Men jag hörde visst inte till det vanliga :lol: :lol:

trevlig helg :heart:
Ida

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"