Gnäll på natten

Skriv svar
Rosander

Gnäll på natten

Inlägg av Rosander »

Hej på er!
Vår lilla Lovisa har nu sovit säkert sedan kurandet i somras och det är givetvis elt underbart! Tack AW! :D :D :D

Läggningen går fortfarande super men hon har de senaste tre nätter vaknat upp och gnällt och brölat. Har läst liknande inlägg för att få svar på vad vi ska göra men känner mig liten kluven och då svaren varit ganska olika. Någon säger att man ska låta henne vara för att hon vet vad som gäller vid det här laget, någon annan att man ska minikura dvs gå in och solfjädra tills hon i princip somnar. Känner mig lite vilsen :?: :?: :?:

Funderar lite på om det kan vara förtrots, men tycker samtidigt att det verkar lite tidigt. Hon har ju precis fyllt ett... Å andra sidan är det en väldigt bestämd dam och kan ibland lägga sig raklång på golvet och skrika om hon inte får som hon vill..

Nu har hon somnat efter ca 30 minuter. Då började jag med att ramsa, efetr 10 min gick jag in och la till rätta (mest för att kolla läget, har nämligen ovanan att bajsa när hon vaknar på natten...). Ytetrliggare 10 min senare ramsade jag högt och sedan har jag låtit henne vara. Nu knorrar hon till lite... Har inte bekräftat alls. Är det rätt eller har någon nåt annat förslag?
Lovisa född nov -07, kurad juni -08
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej på dig!

Va skönt för er att ni haft så sköna nätter sedan kurandet! Tre nätters strul föranleder ingen minikur. Minikurar gör man då man är helt ut spår på grund av långvarig sjukdom eller på grund av att man gjort helt galet, till exempel matat nattetid eller tagit upp ur sängen. Då ska det ha pågått flera veckor vill jag påstå.

Detta är en övergående fnurra. Det är inte förtrots ännu, men däremot kan de små liven bli lite oroliga kring året då de håller på att lära sig gå och det pirrar i benen. Du gjorde helt rätt som lät henne vara när hon låg och småknorrade. Jag skulle göra så, att OM hon vaknar så satsar jag enbart på ramsan. Att gå in under vargtimmen ger en falsk signal om att morgonen börjat, och det blir svårare att somna om. Vargtimmen är lite knepig just därför - man måste vara extra snål med alla slags underhållning - även ramsan. Sätt in en ramsa genast hon vaknar och drar igång, sedan avvaktar du. Länge. Blir det totalkris med superledset barn ramsar du en gång till. Annars låter du henne vara. Har hon bajsat vid 5-tiden på morgonen kan hon leva med det tills hon ska väckas. Om hon har problem med röd stjärt får du ju givetvis lov att byta, men då ska det göras i mörkt rum i sängen.

Detta fixar sig!
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"