fråga ang schemat

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Aileen

fråga ang schemat

Inlägg av Aileen »

Hej! Jag har en dotter på nio månader. Jag ska börja med kuren så småningom men jag har en fråga ang schemat. hon bruka sova 2 gånger på dagen och första luren är då en lång 1,5-2 timmar. nu såg i boken att alla schemat har 45 min för första luren och 1,5 tim för den andra. kan man också ha den långa först?
tänkte att vår schema kunde ser ut så här:
19-6.30 sova
7 frukost
9 mellanmål
10-11,5 sova (1,5 tim)
12.30 lunch
14-15.30 sova (45min)
16 mellanmål
18 middag
18.30-19 lek, bad +skratt
19-6.30 sova (11,5 tim)
Lova - min lilla älskling
MissSoofi

Inlägg av MissSoofi »

Hej!
Min 11-månaders pojke sover enligt ditt scehma - alltså först länge sedan kort. Många väljer att ha en kort förmiddagslur eftersom eftersom det kan vara lättare sen när man ställer om till bara en längre lur, men min lille gosse vill inte detta. Han är trött på morgonen och sover bäst då. Hade ett försök med omvänt, men då blev eftermiddagsluren jämt strulig. Dessutom ser jag fördelen med att ha lång lur först då den sen är avklarad så man kan hitta på skoj saker och åka iväk under dagen och veta att den lille fått sova gott. 45-minutraren går enkelt att ha ivagene för vår del, men längre stunder än så har för oss varit svåra att lyckas med i vagn.

Utgå från ditt barn när du lägger schemat och bry dig inte så mycket om hur andra gör - deras barn är ju deras barn :wink:

Kram och lycka till!
Tor - 07 11 28 - högt älskad och beundrad!
kiki

Inlägg av kiki »

MissSoofi skrev:Hej!
Min 11-månaders pojke sover enligt ditt scehma - alltså först länge sedan kort. Många väljer att ha en kort förmiddagslur eftersom eftersom det kan vara lättare sen när man ställer om till bara en längre lur, men min lille gosse vill inte detta. Han är trött på morgonen och sover bäst då. Hade ett försök med omvänt, men då blev eftermiddagsluren jämt strulig. Dessutom ser jag fördelen med att ha lång lur först då den sen är avklarad så man kan hitta på skoj saker och åka iväk under dagen och veta att den lille fått sova gott. 45-minutraren går enkelt att ha ivagene för vår del, men längre stunder än så har för oss varit svåra att lyckas med i vagn.

Utgå från ditt barn när du lägger schemat och bry dig inte så mycket om hur andra gör - deras barn är ju deras barn :wink:

Kram och lycka till!
Bekräftelseramsar :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Aileen

Inlägg av Aileen »

tack för svaret!
Lova - min lilla älskling
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"