Min son är ett år. Jag vill under inga omständigheter sätta honom på dagis förrän han är runt tre år. Detta är ett fattat beslut och jag har gjort diverse arrangemang för att klara detta (låga utgifter, delar lägenhet med min mamma, etc.).
PLanen är följande - jag har 6 månaders föräldrapenning kvar. Tänker dock spara de sista tre och börja plugga på distans i November. Distansstudierna kommer fortsätta till och med vårterminen 2007. sommaren det året fyller mitt barn tre år. Samma höst tänkte jag starta en yrkesutbildning jag verkligen vill gå. Den är hyperintensiv så man är klar på en enda termin. Och efter det börja jobba (antagligen deltid).
Syftet med de första distansstudierna är dels att det är ämnen jag kommer behöva, dels att jag då kan leva på studielånet. Måste ju ha en försörjning tills jag kan börja jobba!
Nu är frågan - när skola in på dagis? Ska jag vänta till hösten -07 då jag börjar i skolan, och då ha 5-6 timmars dag (hans mormor kan ha honom på morgonen), eller mjukstarta redan samma vår?
Börjar han på hösten har han fyllt tre år, är lite större och det kommer vara nödvändigt med dagis eftersom jag inte är hemma.
Börjar han på våren är han inte lika gammal, men jag kan vara med mer, han får korta dagar, är det ledset eller krassligt är det inga problem att stanna hemma med mig...
Vad tror ni är bäst? Hur har ni gjort med dagis?
Och är det någon som har erfarenhet av distansstudier med barn i kjolarna?
Tack, tack, tack om någon ger sig tid att svara!