hjälp!! vaken 2.5h i sträck. tredje natten ikväll!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
MissSoofi

Inlägg av MissSoofi »

Ja, eftersom febern är så hög så skynda långsamt, men akta dig ändå för buffningsträsket - det är ganska enkelt att hamna där om man buffar för många nätter... Kanske bemöta vissa av uppvaken med bara ramsa (t.ex. om han skulle vakna tätt kan du buffa första gången av 2, kolla av hans läge i fråga om feber o.s.v, medan du andra gången försöker ramsa först innan du buffar).

Lycka till!
Kram på dig
Tor - 07 11 28 - högt älskad och beundrad!
Ludviga

Inlägg av Ludviga »

kurar ni barn som är sjuka??? Herregud. Stackars barn!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ludviga skrev:kurar ni barn som är sjuka??? Herregud. Stackars barn!
Sjuka barn behöver också sova :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Ludviga

Inlägg av Ludviga »

miar70 skrev:
Ludviga skrev:kurar ni barn som är sjuka??? Herregud. Stackars barn!
Sjuka barn behöver också sova :wink:
Ja men till vilket pris då? *skakar på huvudet o suckar tungt*
Ummusab

Inlägg av Ummusab »

Hej! Jag vill inte starta eller fortsätta en diskussion som inte behövs, men jag vill säga som peppning till Lotta K:
Jag började kura min son när han var förkyld. Det gick bra, snorigt javisst, men bra.
Nu är han förkyld igen och vaknade därför (antar jag) en gång vid 1-tiden inatt så jag blev tvungen att ramsa. Han vaknade alltså 1 gång! innan kuren brukade han vid förkylning vakna minst 1 gång /timme eller /2 timmar. Och då var det bära, gunga, vagga, schyssa som gällde innan han efter långt om länge, till slut somnade om.
Nu sover han trots snorig näsa. Visserligen har han inte blivit så där dunderförkyld än (och inget i närheten av att man behöver uppsöka läkare, tack och lov!), och han har inte haft feber, bara varit lite varm.
Men så välbehövlig som sömnen är just under förkylning!
De (man) förlorar inget på att sova även under sjukdom, tvärtom gör det att de (man, vi alla) orkar dagen efter också.

/ummusab
:heart: Storebror :heart: 060410 kurad jan 2009
:heart: Lillebror :heart: 071112 kurad okt 2008
:heart: Lillasyster :heart: 100129 kurad aug 2010
:heart: Bebis Liten :heart: 110713
Lotta K

Inlägg av Lotta K »

Ville bara tacka alla som hjälpt till, Lillen hade oturen att åka på en otrevlig sjuka som nu börjar ge med sig, Vill bara säga att jag är glad att jag började "kurandet" innan så att jag hade en plan för varje natt som hjälpte min son att sova sig igenom detta utan att gråta och med ständig bevakning från min sida. Detta tycker jag inte är "stackars barn" . När jag skyndade långsamt så betydde det att han fick hjälp att snabbt skönt somna in med buffnin efter alvedon, etc. ramsan föjde förstås med. Detta har lett till att han i natt vaknade till hörde min röst och somnade om direkt vid de två tillfällen han vaknade. Jag tror att ludviga har missuppfattat hela grejen med kurande, lillen har inte legat ensam och varit ledsen. Den enda som det är synd om om det nu ska vara någon är väl oss "stackars föräldrar" som vakar över våra sjuka barn och under en sådan period inte själva får sova speciellt mycket( men det gör vi så gärna.) Nu har alltså penicillinet verkat och han har hört ramsan så många ggr att han gillar den, verkar förknippa den med att skönt somna efter buffning. Inatt eller imorgon natt ska jag avvakta och se om han somnar om av sig själv. (inte heller här ligga ensam och vara ledsen )

tack, tack
mvh lotta
Lillebror 080314
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tack själv! Sån läsning gläder! :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"