Tips vid måltiderna..

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Eli
Inlägg: 63
Blev medlem: fre 22 jul 2005, 19:27

Tips vid måltiderna..

Inlägg av Eli »

Hej!
Måste bara dela med mig av den bästa present vi fått sedan vår dotter började vilja äta själv. Vi har fått Safe food plattan dvs en träplatta (ser helt ok ut) som går att fästa vid bordet och sedan skruva fast tallriken vid. Numer kan vi andra äta i lugn och ro utan att behöva hålla fast barntallriken eller skura golvet. En superuppfinning för oss med barn som gillar att uppleva tyngdkraften..... Vår dotter älskar den oxå eftersom hon får äta helt i fred. Kolla in deras hemsida om ni är intresserade...
www.lages.nu
/Li (hette tidigare smilex men måste ha inaktiverats eller nått..)
/Eli
Mamma till f 2004 och p aug 2006
Fia
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 21:38
Ort: Uppsala

Inlägg av Fia »

Hej!
Låter inte så dumt! Jag hade tallrik med sugpropp till min mellantjej, men det blev nästan som en sport för henne att försöka dra loss tallriken från bordet. När det väl lyckades flög maten all världens väg och det blev mycket mer att städa upp än om hon haft en vanlig tallrik!

Tack för tipset! :)
Mamma till liten grabb född -01 och två tjejer födda -03 och -05.
Eli
Inlägg: 63
Blev medlem: fre 22 jul 2005, 19:27

Inlägg av Eli »

Har oxå provar sugproppsvarianter.... Lovar att tallriken inte flyger någon stans med denna uppfinning.....
/Eli
Mamma till f 2004 och p aug 2006
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Ber att få hänvisa till forumet Mat och mage med mera :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"