Tinis kackeltråd
-
Gotlandsmamma
God dag i regnet!
Trots regn var jag o barna faktiskt ute på fm i småregn och pulade i en timma. Sen gick vi in o målade o drack kaffe.
Vadå bebis Kiki?
Vi kan gärna komma på tisdag, får vi komma vid 14.30, när de sovit, så kanske vi kan laga lite käk ihop...eller?
Det låter väl som en klok lösning Tinis. Magen brukar säga sitt...man vet innerst inne vad som är rätt. Jag hade också gärna gärna stannat hemma ett tag till om ekonomin hade tillåtit. Men jag är glad över mina lediga tisdagar o att maken är hemma på måndagar.
Kajsa, AF är guld värt. Vad roligt att det går så bra för dig!
Nu ska storgrabben se arabisk tecknad film...
Kram![/list]
Trots regn var jag o barna faktiskt ute på fm i småregn och pulade i en timma. Sen gick vi in o målade o drack kaffe.
Vadå bebis Kiki?
Vi kan gärna komma på tisdag, får vi komma vid 14.30, när de sovit, så kanske vi kan laga lite käk ihop...eller?
Det låter väl som en klok lösning Tinis. Magen brukar säga sitt...man vet innerst inne vad som är rätt. Jag hade också gärna gärna stannat hemma ett tag till om ekonomin hade tillåtit. Men jag är glad över mina lediga tisdagar o att maken är hemma på måndagar.
Kajsa, AF är guld värt. Vad roligt att det går så bra för dig!
Nu ska storgrabben se arabisk tecknad film...
Kram![/list]
Ni är välkomna
kära gottis, matlag blir kanon.
bebisen, jag refererade till var jag
Nu är vi på landet och värmen har kommit igång, typ bastu här inne
God mat har vi ätit, som vanligt sen har jag legat på sofflocket... medan maken har städat, diskat, huggit ved, mörklagt Mios sovhall, osv osv...
Jag har iallafall hjälp till att bädda sängen där jag nu ska lägga mig.
Kram alla, och KajsaIE vad kul med Pea kurs, hälsa henne.
Kristina
bebisen, jag refererade till var jag
Nu är vi på landet och värmen har kommit igång, typ bastu här inne
Kram alla, och KajsaIE vad kul med Pea kurs, hälsa henne.
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
Så, nu har Gottis och hennes kids varit här. Vilka ungar det är, helt härliga, Ceasar konverserar som värsta tonårskillen vid middagsbordet och Josef äter med hela hjärtat. Så härliga. Tack för att ni kom Gottis, hoppas vi ses snart igen.
Kristina
Kristina
Social delaktighet
Social delaktighet
Idag har jag varit FRU i 1000 dagar, 1000 dagar fattar ni 1000 dagar, shit pommes jag som aldrig lyckats hålla i ett förhållande längre än 3 månader innan.
Vår pastor som vigde oss har skrivit ett förseglat brev till oss, som vi fick i bröllopspresent och som ska öppnas idag 1000 dagar senare. Hur kul som helst, lite nervöst men så mysigt. Jag har dukat ett trevligt middagsbord med ljus och vinglas (maken kanske tar sig ett glas vin, jag håller mig till vatten) i ugnen finns två fina piggvar som vi ska smaska på med smör och pepparrot.
mysigt.
Vår pastor som vigde oss har skrivit ett förseglat brev till oss, som vi fick i bröllopspresent och som ska öppnas idag 1000 dagar senare. Hur kul som helst, lite nervöst men så mysigt. Jag har dukat ett trevligt middagsbord med ljus och vinglas (maken kanske tar sig ett glas vin, jag håller mig till vatten) i ugnen finns två fina piggvar som vi ska smaska på med smör och pepparrot.
mysigt.
Social delaktighet
Social delaktighet
:-({|= Ett jättegrattis till Kiki på 1000-dagarsbröllopsdagen
Du om nån är väl värd att vara fru, din man ska skatta sig lycklig! O:)
Må ni leva lyckliga i många tusen dagar till!
KRAM och grattis!
Mia
(Vilken kul idé av er präst! Har aldrig hört att nån annan präst gjort så!)
Må ni leva lyckliga i många tusen dagar till!
KRAM och grattis!
Mia
(Vilken kul idé av er präst! Har aldrig hört att nån annan präst gjort så!)
Tack Mia
Nu har vi läst brevet och drömt oss tillbaka, fint skrivet med många tänkvärda ord.
Vår pastor (inte präst) råkade vara Eriks chef
och gammal avdankad frikyrkopastor så det blev lite mer personligt än vad som är brukligt kanske. Men gud så trevligt och mumsigt det var.
Kristina
Nu har vi läst brevet och drömt oss tillbaka, fint skrivet med många tänkvärda ord.
Vår pastor (inte präst) råkade vara Eriks chef
Kristina
Social delaktighet
Social delaktighet
-
Gotlandsmamma
Ser disken som tornat upp sig, där borta i köket, vi har vardagsrum och kök i ett, öppen planlösning som det heter. Det finns ju en morgondag.
Hämtade sorkarna idag vid 15 snåret på dagis och på vägen hem pratade vi om dagens middag. Jag kände mig lite matt o tänkte nåt enkelt, typ färdiga köttbullar...när jag pratar om köttbullar för Caesar säger han
- jag vill blanda smeten då mamma
Då gör man hemrullade köttbullar o gläds åt sina matglada barn!
Våra grannar har sålt sin kåk. Vi trodde att en familj med 4 barn skulle flytta in i dagarna och idag träffade vi nya grannen, en tant på 70 år...som ska ha ett hus på över 200 kvadrat för sig själv. Jisses. Men hon verkade pigg. Lite besviken blev jag allt. Jag har inget ont av damer men det hade varit skoj med lite mer liv i luckan, för det finns några äldre på gatan, allra redan...
Ska på kurs i nästa vecka. Blivit inspirerad av kollega som är insatt i följande
www.fms.se
Vad tror ni?
Så jag ska upp till Stockholm och få lite storstadsluft på mig.
I övrigt tränar jag tydlighet o gränssättning med barn, man och elever. Tränar mkt yoga, speedar ner smått men än dock, försöker njuta MER och vara tacksam, för allt gott jag faktiskt HAR.
TACK själv kiki och goa goa familj för fantastisk kväll, middag och umgänge hos er. Värmde hjärtat. Och helljuset fick kiki hjälpa mig att få på...halleluja. Men nu kan jag det. Man lär sig varje dag, nåt nytt.
Hemsidenissarna, hur går det med era projekt? Nyfiken ju!
Varm gotlandskram
teet är kallt nu...
-
ilindstrom
gotlandsmamman, vadroligt att höra att du kan ta tillvara det som du faktiskt har. Jag försöker så gott det går att leva i nuet och vara lycklig över hur jag har det. Att inte hela tiden sträva efter något annat (fast lite måste man ju alltid annars så blir ju livet rätt tråkigt). Ärligt med hemgjorda köttbullar.
Tack för att du frågar hur det går för oss som har dragit igång veksamhet och hemsidor. Det går bra. Jag har kurat 5 barn med gott resultat och både BVC och öppna förskolan är intresserade av att jag kommer och pratar, men ännu är ingen tid bokad så vi får se. För den som vill så finns min hemsida på www.sovgott.net
kiki grattis till 1000 + några till dagar som fru.
kramar
Ida
Tack för att du frågar hur det går för oss som har dragit igång veksamhet och hemsidor. Det går bra. Jag har kurat 5 barn med gott resultat och både BVC och öppna förskolan är intresserade av att jag kommer och pratar, men ännu är ingen tid bokad så vi får se. För den som vill så finns min hemsida på www.sovgott.net
kiki grattis till 1000 + några till dagar som fru.
kramar
Ida
-
ilindstrom
Hej,
vad roligt att läsa det ni skriver även om aktiviteten här i tråden inte är så hög på sistone.
Jättefin sida Ida! Imponerande verkligen. Vad härligt det måste vara att kunna hjälpa andra med nåt så viktigt som sömnen! Och vilken tur att det finns hjälp att få! Jag ska rekommendera dig till mina kompisar i Stockholm om de får problem med barnens sömn.
Själv läser jag fortfarande en hel del här på forumet men har haft så dåligt med tid att skriva på sistone. Det är mycket på jobbet med mässförberedelser och besök så jag har jobbat en del på kvällarna och oftast under middagssömnen när jag varit hemma och då orkar jag inte skriva nåt inlägg.
Imorgon åker vi till Stockholm och firar kusin Filippa som fyller tre år. Ska bli jättekul. Vi stannar till på måndag och då flyger jag till Tyskland på motorsportmässa. Det har som sagt varit en hel del förberedelser inför den så det är kul att det är dags nu!
Sovgott och kram på er.
vad roligt att läsa det ni skriver även om aktiviteten här i tråden inte är så hög på sistone.
Jättefin sida Ida! Imponerande verkligen. Vad härligt det måste vara att kunna hjälpa andra med nåt så viktigt som sömnen! Och vilken tur att det finns hjälp att få! Jag ska rekommendera dig till mina kompisar i Stockholm om de får problem med barnens sömn.
Själv läser jag fortfarande en hel del här på forumet men har haft så dåligt med tid att skriva på sistone. Det är mycket på jobbet med mässförberedelser och besök så jag har jobbat en del på kvällarna och oftast under middagssömnen när jag varit hemma och då orkar jag inte skriva nåt inlägg.
Imorgon åker vi till Stockholm och firar kusin Filippa som fyller tre år. Ska bli jättekul. Vi stannar till på måndag och då flyger jag till Tyskland på motorsportmässa. Det har som sagt varit en hel del förberedelser inför den så det är kul att det är dags nu!
Sovgott och kram på er.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Krümel, trevlig helg i stockholm och jobba inte för mycket på mässan (om det är det du ska göra)
Ida, tack
Gottis, kurs igen
snacka om fortbildnings raket
Själv har jag förlorat mig i scrapbookingens underliga värld, jag har just börjat och plånboken är tom. Idag fixade jag ett kort till min extra syrra som bor i Sollefteå och aldrig träffat Mio. Jag får spydiga kommentare som -jasså är hon söt! det vet jag ingenting om jag har aldrig ens sett ett kort! Så nog tog jag tag i det och fixade ett kort med bilder på Mio, två timmar tog det
och jag inser att jag måste lära mig att begränsa mig. För mycket ÄR för mycket ibland
Nu brinner en liten brasa och värmer mina tår, så mysigt.
Imorse när jag väckte Mio hade hon kräkts
(vågar man ju knappt skriva för då kommer väl nån från FL och suger upp det och kallar mig för barnmisshandlare och att mitt barn inte har tillit till mig) Jag tror hon var socker hög och kroppen bara vände ut och in på maginnehållet när det var för mycket socker där inne. Hon åt en sån Gustav Adolf bakelse igår kväll. Måste skärpa mig med sockret... I morse sa jag att i morgon är det lördag och fick till svar -mmm dodis
Kramar brudar från Kristina som ska träffa en 4-månaders bebis mamma i helgen och prata sömn
Ida, tack
Gottis, kurs igen
Själv har jag förlorat mig i scrapbookingens underliga värld, jag har just börjat och plånboken är tom. Idag fixade jag ett kort till min extra syrra som bor i Sollefteå och aldrig träffat Mio. Jag får spydiga kommentare som -jasså är hon söt! det vet jag ingenting om jag har aldrig ens sett ett kort! Så nog tog jag tag i det och fixade ett kort med bilder på Mio, två timmar tog det
Nu brinner en liten brasa och värmer mina tår, så mysigt.
Imorse när jag väckte Mio hade hon kräkts
Kramar brudar från Kristina som ska träffa en 4-månaders bebis mamma i helgen och prata sömn
Social delaktighet
Social delaktighet
-
ilindstrom
Tack krümel för de fina orden om min hemsida.
Tänk på att man behöver lite lugn och ro ibland, men det låter spännande med mässan. Härligt med 3-års kalas.
kiki, ja man måste göra saker med måtta ibland, säger jag som kallas "Ida, allt eller inget."
Ärligt med 4 månaders bebis.
Idag ska jag och alla barnen åka skridskor. Ja lillbus åker ju mest famnen men ändå. Han ser för rolig ut när han ska stå på skridskorna, snacka om gummiben.
Mellanbus har bestämt sig för att börja på konståkning, 4 år gammal. Hon är för härlig. Så här sa hon härom kvällen. "mamma, jag ska bli bäst", med världens mest bestämda min. Det var svårt att hålla sig för skratt. Hoppas att när hon blir stor att hon kan ha kvar den tron på sig själv. Tyvärr så mister ju många flickor den när de blir runt 9 år. Nu menar jag ju inte att hon ska bli bäst på konståkning, men att hon ska ha det självförtroendet. Ja ni fattar nog vad jag menar.
kram
Ida
kiki, ja man måste göra saker med måtta ibland, säger jag som kallas "Ida, allt eller inget."
Idag ska jag och alla barnen åka skridskor. Ja lillbus åker ju mest famnen men ändå. Han ser för rolig ut när han ska stå på skridskorna, snacka om gummiben.
Mellanbus har bestämt sig för att börja på konståkning, 4 år gammal. Hon är för härlig. Så här sa hon härom kvällen. "mamma, jag ska bli bäst", med världens mest bestämda min. Det var svårt att hålla sig för skratt. Hoppas att när hon blir stor att hon kan ha kvar den tron på sig själv. Tyvärr så mister ju många flickor den när de blir runt 9 år. Nu menar jag ju inte att hon ska bli bäst på konståkning, men att hon ska ha det självförtroendet. Ja ni fattar nog vad jag menar.
kram
Ida
-
Gäst
Hej vänner!
Äntligen en liten lugn stund. Fast min lilla tös verkar inte tycka att hon ska somna ikväll. Ligger och sjunger och pratar när klockan är över 21. Vad har det tagit åt henne då, tros?
Livet rasar på i hög takt. Det är endel kvar på renoveringen - bl a att röja ur det gamla köket och göra arbetsrum av det. Puh! Annars är allt det nya klart och vi trivs massor i vårt nya kök. Nu har jag köpt massa gardintyg som ska fixas till advent.
Kramar Tinis
Äntligen en liten lugn stund. Fast min lilla tös verkar inte tycka att hon ska somna ikväll. Ligger och sjunger och pratar när klockan är över 21. Vad har det tagit åt henne då, tros?
Livet rasar på i hög takt. Det är endel kvar på renoveringen - bl a att röja ur det gamla köket och göra arbetsrum av det. Puh! Annars är allt det nya klart och vi trivs massor i vårt nya kök. Nu har jag köpt massa gardintyg som ska fixas till advent.
Kramar Tinis
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:41, redigerad totalt 1 gånger.