Idol 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

/LOs rapport!

Johan - Det är inte varje dag jag önskar att jag vore 15 igen :heart:

Lars - Hur kunde juryn inte fatta att det var coolt att han stod still. Jag tycker inte rösten håller, men han är ju bra! :!:

Anna - Hon är ju Cher. Hon gör det bra, men jag tycker hon är lite för dålig med kameran, så hon når inte riktigt igenom. Men jag tror också att TV4 gör henne sämre än hon är, rent ljudkvalitetmässigt.

Robin E - Hans bästa framförande. Cool, bra! Rockrösten har han ju!

Robin B - Oj, vad hände? Idag kunde jag se vad folk skulle kunna se hos honom.

Alice - Jag ÄLSKAR kiss. Hon gör det ok, men jag går inte igång på det. Men hon är ju inte Paul Stanley heller ;)

Kevin - fattar ni NU eller??? Bäst ikväll, utan tvekan :thumbsup: Men jag har ju fortfarande svårt för personen Kevin, men jag börjar inse att han är från medelhavet. Då ska man väl vara sån ;)

Ikväll hänger tjejerna och Robin B löst. Jag hoppas att Robin åker, men jag tror Anna ligger risigt till.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Rock-tema! :D Härliga tider, strålande tider!

Nu var det ju så att "Poison" skall låta SÅ HÄR

http://www.youtube.com/watch?v=-1c14Z0YUTU

ifall nu någon glömt DET. :shock: Ta bort barnet från scenen. NU. 8-[

"Smells like..." YES YES YES :!: Korrekt, rätt, ja, absolut! Och så HÄRLIGT att han vågat säga "det är rock-tema inte Desmond Child - tema". :twisted: Visst kan killen skriva låtar så att man dör men det här börjar kännas inte bara lite utan väldigt pinsamt. :oops:

Cher... gäsp... :sleep: Desmond borde ha hållit klaffen och låtit Anna köra Joan Jette. Visst sjunger hon bra, men det är lite enfiligt och nu är jag trött. :?

Bon Jovi - låt nummer ett: jaaa... något ditåt i alla fall... :-k

Aerosmith - snälla, alltså... ja, det är bättre än förra veckan eller någon vecka, det är hästlängder bättre men det här lilla livet hör verkligen, verkligen, verkligen INTE hemma på en scen. :? Sluta plåga honom och rösta ut. För det här är inte Steven Tylers granngrabb ens. :roll:

KISS! :o Och vilken tjej! :P :P :P Finns ju inga andra smileysar till den låten. BRA :!: BÄTTRE :!: BÄST :!:

Bon Jovi låt nummero två: Jo då. Den här gossen tävlar i en egen klass. Det enda vettiga D. Child hade att säga ikväll var "the contest is over." :shock: För det är den. :shock:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hahaha, Päivi, såg vi inte samma program eller :lol: :?:

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men LO-katten, det var ju precis det vi gjorde! :P

1. Vi är överrens om KISS och Alice. 8) Bara en sån sak.

2. Vi är båda överraskade av Robin B. :shock: Inga epa-traktorer så långt ögat når här, dock inte underhållning heller.

3. Ingen av oss är så där jätteimpad av Annas framträdande ikväll, av olika anledningar. :wink:

4. Kevin - jatack och amen. :roll:

5. Rock-robin - ja men... typ. :roll:

Du ser :?:

Finn fem lika! :wink:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Och Lars också, ju...
Det kanske bara är Johan vi inte tycker lika om då, eller? ;)
*fniss*

Jag hoppas för tävlingen att Robin B åker hem.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Men, Johan har ju riktig star quality. Han ÄR ju Hasse Carlsson! Helt makalöst tycker jag! :D :heart: Även om jag idag gillade Alice bäst.

Lars kommer inte att bli en bra Idol. Det är fel forum för honom. Tycker jag. :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Det hänger kanske ihop med att jag en gång i världen lyssnade på Vincent - nej förlåt - ALICE - :roll: och tycker att det här skall sjungas av en någorlunda vuxen individ. (Sedan är ju inte Poison särskilt vuxet alls, :P men vilka HR - texter är det... :roll: )
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Päivi skrev::lol: Det hänger kanske ihop med att jag en gång i världen lyssnade på Vincent - nej förlåt - ALICE - :roll: och tycker att det här skall sjungas av en någorlunda vuxen individ. (Sedan är ju inte Poison särskilt vuxet alls, :P men vilka HR - texter är det... :roll: )
Det köper jag, verkligen. Jag vill bara höra honom sjunga Bedårande barn av sin tid! :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

TorpSara skrev:Men, Johan har ju riktig star quality. Han ÄR ju Hasse Carlsson! Helt makalöst tycker jag! :D :heart: Även om jag idag gillade Alice bäst.
AAAMEN :D :!:

Och nu åkte Lars då - det var jag den ende i familjen att tippa! Inte för att jag inte gillar Lars, men han har bränt sina skepp genom att dels vara med i Idol, och dels dissa Idol... Jag fattar inte heller vitsen med att vara med i ett program som man tycker är skit :? så rent krasst fick han ju precis som han ville nu!
Annars gillade jag Alice ikväll, och så ÄR ju Kevin bra, bara inte min cup of tea :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Lilla Lars, lilla Lars...

Jag tyckte han gjorde den svårsjungna låten på bästa sätt och jag håller med LO om att juryn inte fattade det coola med att INTE studsa runt.

Jag tror inte han är neg på IDOL utan mer på de delar av IDOL som bara bygger på fejk. Man ska se ut som om man har roligt, är självsäker, har attityd, vill förmedla ett budskap istället för att faktiskt HA det. Han är smart och fattar det och han har integritet nog att agera efter den insikten. Lars är min idol. :heart:

Alla var bra ikväll! Jag och darlingen konstaterade att det behövdes lite amerikansk "I'm the center of universe"-känsla utan rädsla för att vara bäst för att dra upp våra små idoler ur jante-träsket. Juryn har en tendens att ge för mycket energi till det som inte funkar istället för att lyfta medan Child gav verktyg och självförtroende. Han var en djävel på att coacha den gode Desmond.

Fast när 16-åriga Alice behövde höra att hennes ben :shock: såg fantastiska ut blev det för mycket för mig. Där går min gräns för hur mycket "USA" jag tål. Såg ni hennes ansiktsuttryck? Hon trodde att hon skulle få respons på sin prestation, som ett subjekt, och så blev hon plötsligt reducerad till objekt. Hon blev helt ställd och det förstår jag för det är svårt att förhålla sig till. Det är en sorts kränkning inlindad i glittrigt omslagspapper.

Min favvisar igår: Alice, Kevin (the happy puppy) och (otippat) lill-Robin.

Kram Jannika
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Har ni läst det här om Desmond:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/i ... 3724204.ab

Tycjker inte att det verkar speciellt moget av en sån så kallad "stor" människa. :x Blir ganska sur faktiskt.
Och det han sa som Jannika oxå skriver om Alices ben.
Tycker INTE att Lars skulle åkt igår.Bara att vägra sjunga avskedslåten visar att han inte slickar nån i baken utan helt kör sitt eget race.Idol eller inte.Kommer han ge ut en skiva vilket jag tror han kommer att göra så är jag den första som köper den.Gillar verkligen hans stil.
Annars var det Kevin som var så bra.Det verkar inte spela någon roll vad han gör.Det blir bra ändå liksom.
Anna darrade som vanligt på underläppen.Grinolle!! :roll: Ska hon bli idol och artist så bör hon nog vänlja sig vid kritik och sågning.Ser inte bra ut när hon sitter där varje fredag och gråter.
Både Robina var bra.Snygg Robin har växt tycker jag som oxå förra fredagen var bra.
Johan-tumme ner
Alice-bra

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Eller det här....
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/i ... 3724838.ab

Som ni märker så går jag igång på det här :? Gillar INTE orättvisor.Otroligt att bli så sur över att han var det enda som inte sjöng hans låtar som han skrivit.
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Nu ska vi vara lite källkritiska ulrikaj. :D Aftonbladet är inte sena att både ljuga och göra hönor av fjädrar, som bekant.
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Underbart roande att läsa alla inlägg :D Jättekul att se att det både kan spreta och vara så lika.

I fallande ordning:

1. Kevin: :heart: :heart: :heart:

2. Johan Palm: oemotståndlig även om INGEN kan göra låten mer rättvisa än Mr Cooper

3. Anna (fast egentligen ett STORT hopp emellan men ingen bättre att tillgå på plats 3)

4. Söt-Robin: uppryckning

5. Alice: Vad ser ni hos henne, berätta för en okunnig stackare :!:

6. Robin han den andra lite äldre: after ski i Åre

7. Lars: en favvis från början men det har falnat vecka för vecka
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

TorpSara skrev:Nu ska vi vara lite källkritiska ulrikaj. :D Aftonbladet är inte sena att både ljuga och göra hönor av fjädrar, som bekant.
:) Jag vet TorpSara,men jag tänder till när det blir skriverier likt denna :oops:
Antingen gillar eller oxå gillar man inte alls Lars.Det jag tycker är så bra med honom är just att han orkar och vill stå emot alla måsten sosm Idol ändå är att man ska vara,se ut(som killen som skulle banta tex),röra sig mm.
Tycker det var så skönt när han helt enkelt bara "sket" i allt det.Och sedan får så mycket kritik för det.
Men precis som du skriver,vi vet ju inte vad som är sant.
Men tex det här med att han låtsades prata i telefon med Kurt och att han vände sig i graven visades ju i sändningen så det är ju sant iallafall.

Nu har jag en favvo kvar och det är Kevin.
LouLou och Lars borta.

Kram
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"