Hans dag (som han har bestämt alldeles själv) såg ut så här:
06 vaknar, får en 220 ml ersättning, somnar om. Ska jobba på att få det till 07 istället. och då ska han få välling.
07 upp för dagen
09 gröt
09.30-11 tupplur 1.5 h
13 lunch (lagad mat + frukt)
14-15.30 tupplur 1.5 h
17 gröt
19 välling
19.30 natt!
Med nytt matschema;
06 220 ml ersättning
07 upp för dagen
09 gröt
09.30-11 tupplur 1.5 h
13 lunch (lagad mat + frukt)
14-15.30 tupplur 1.5 h
15.30 mellis (lite yoghurt o frukt)
17.30 middag (lagad mat + frukt)
19 välling
19.30 natt!
Så nu får han kraftigare gröt/välling och mat istället för kvällsgröt. Frågan är om mellisen på eftermiddagen är overkill, lillens mage är alldeles klotrund just nu
Det kanske räcker såhär:
06 220 ml ersättning
07 upp för dagen
09 gröt
09.30-11 tupplur 1.5 h
13 lunch (lagad mat + frukt)
14-15.30 tupplur 1.5 h
17 middag (lagad mat + frukt)
19 välling
19.30 natt!
Långt blev det, hoppas att ni orkar läsa er igenom alla scheman!!