Klappa fint

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Jennie

Klappa fint

Inlägg av Jennie »

Hej alla!

Huvaligen vad tiden går fort nu på sommaren, kom på att jag inte varit inne på forumet på lääänge...

Nu i sommartider så reser man ju en del (som ju går hur smidigt som helst när man har två barnaboksbarn. :wink: )

Vill bara berätta om en händelse när vi var ute och åkte färja häromveckan. Min lilleman (snart 2 år) satt och lekte i lekrummet övervakad av storebror som satt bredvid och mamma på håll 8) Jag ser då hur en lite större kille (kanske 2½-3 år) vrider tag om min lille pojkes arm. Min minsting tittar lite besvärat på honom och sedan på storebror, varpå storebror säger till den andra killen: "Du får klappa fint på honom", varpå killen klappar fint på kinden på min lilleman. Då får han beröm av min stora kille som säger: Såååja! Sedan ägnade pojken den resterande tiden åt att klappa fint på lilleman så fort han kom åt och såg jättelycklig ut att han hade kommit på hur man gör :D

Fortsatt glad sommar på er :heart: (hjärtat får vara stand-in för solen)
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
kokos

Inlägg av kokos »

Å vad fint! Vår lille kille, snart 13 månader, har precis lärt sig klappa fint på hunden. Den stackars hunden har fått stå ut med mycket innan Adrian fattade hur man gjorde för att hunden skulle vilja stanna kvar...
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Så vackert - precis: komma på hur man gör. Vilken styrka, vilken glädje :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D Vilken härlig rapport! :D
Jag är så stolt över att Simon redan (oftast :wink: ) kan klappa katten så fint! :D (Mammas hår är det lite si och så med...)
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"