Marisch65 skrev:Det jag tittar mest på är nog diverse kriminalserier (typ CSI och liknande) och olika faktaprogram. Är bla helt såld på "Mannen som talar med hundar", kan bero på att vi har hund själva.
Problemet med CSi är att man kan konceptet efter ett par avsnitt. Samma visa varje gång, samma montage från labbet, samma inzoomningar. Ett fall är överlagt mord, ett fall är bara ett misstag, det enda man behöver göra är att lista ut vilket som är vilket..
Gillar nog engelska serier bättre då. Morden i Midsomer t.ex. Går det fortfarande?
Cesar Millan börjar bli samma grej för mig. Jag älskar honom, men alla avsnitt ser likadana ut. Människa behandlar inte hund som hund. Allt är hundens fel, inget går att lösa. Cesar kommer in. Hunden blir lugn på tre minuter, ägaren förstår att det han/hon det är fel på. Slut.
Kul de första 50 gångerna...
Jag är ganska kritisk mot många Tv-program, det vet jag..
Hatar alla program som hänger ut och förnedrar folk, alla dokusåpor, Ensam mamma, bode söker.. allt där media utnyttjar folks bekräftelsebehov för att få tittarsiffror. Där man klipper ihop avsnitt som ska vara så chockerande som möjligt, fyller ungdomar med sprit för att de ska göra bort sig, man hoppas på utbrott och sammanbrott. Blä! (Jo, jag blir lite upprörd ibland

)
miar70 skrev:
Men som sagt, jag ska nog vara försiktig med åsikter eftersom jag inte sett nåt av serien.
Hrmf..

jaha, det kanske man skulle vara.. det är ju inte direkt jag. Jag har alla möjliga åsikter om saker jag bara sett reklam om eller 5 minuter av. Fast jag menar nog mer som ren samhällskritik. Att vi vill se sånt här. Att det säljer att se människor göra bort sig. Att vi vill se dumma människor för att känna oss smarta, se ledsna, ensamma människor för att tycka synd om dem, titta in i andras liv och svallra om dem för att det är spännande..
miar70 skrev:Heja Bert, säger jag bara!
Heja Carola också skulle jag säga

!
Hon som har gjort om tre skolmatkök i Stockholm redan, gjort dem helt ekologiska och lagar all mat från grunden! Hoppas bara kommunerna kan börja lyssna på henne nu!
Eftersom jag känner henne, så visste jag om innan att programmet skulle komma, och det gjorde mig så glad att det här tas upp ordentligt!
Jag är oerhört glad att mina barn äter hemma på e.m och inte bara ska leva på skolmat och fritids mellanmål dvs. sötad yoghurt och vitt bröd..
Har ni inte sett det kolla webTV!