Erkännande

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Erkännande

Inlägg av /LO »

Hej.
Har varit hos kompisar och firat midsommar. Mycket trevligt för övrigt.
Vi pratade mycket om barn och hur barn är. Det var fyra små tjejer med från två månader till drygt två år. Plus minst två magar med bebisar.

På kvällen pratade jag med värdinnan, som inte har egna barn än. Hon sa att när de får barn så småningom, så ville hon definitivt göra som vi hade gjort med Vera. När vi första gången berättade om strikta tider och vissa rutiner tyckte hon att det lät inrutat och tråkigt. Men när hon såg hur glada vi var hela familjen och hur lätt livet blir i övrigt (jämfört med många andra som fanns i hennes närhet) hade hon blivit mer än övertygad.

Man kan ju inte bli annat än stolt och glad. Mest över att det finns folk som ser att man gör ett gott jobb och det inte bara är tur.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Underbar historia! Känner igen mig i din beskrivning. Tillbringade vår midsommar hos mina föräldrar med mina övriga syskon och barn. Maja var en solstråle och deltog i alla måltider/aktiviteter som om det var den mest naturliga sak i världen. 18.00 somnade hon för natten precis som vanligt och vi kunde sitta och grilla (och njuta av vinet) i lugn och ro hela kvällen. Till skillnad från min syster som måste natta deras 3 åring genom att ligga bredvid i en timme. Detta efter en hel del spring upp ur sängen ZZzzzzzz.....

Heja oss alla! :D

/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
br

Inlägg av br »

härligt! Skönt att hon förstår att det inte är tur! :D Jag har bara träffat på en :shock: (hittills ialla fall) sin inser att vi inte har tur utan att vi har arbetat på att få tilvaron så trevlig som den är
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
JC

Inlägg av JC »

Måste också inlägga. Vi hade midsommarbesök här hemma.Och det var två andra av paren som hade barn, en har en åttamånaders och de har också helt tagit till sig barnaboken efter att ha sett våra barn sa hon.

De andra paret som hade sitt första barn med sig, några veckor gammal sa till oss att hon hoppas att deras barn skulle bli lika fina och glada som våra tjejer.

Och man blir så glad och stolt mamma och sänder en varm tanke till Anna Wahlgren som ju "ligger bakom" allt detta. Underbart är det!TACK!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ljuvligt :D TACK :oops: :oops: :oops: Pussa på dem :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"