Vilda äventyr i SHN-familjen

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
mammajenny

Vilda äventyr i SHN-familjen

Inlägg av mammajenny »

Hej :D

Vi SHN-kurade sonen när han var 11 månader - då var vi alla grundligt trötta på avbruten nattsömn.

I korta drag tog själva kuren 3-4 dygn, och sen någon uppföljningsvecka. Dagsluren krånglade länge och visst blev det många tidiga mornar när man ramsade och svor under täcket :evil: :P Högt räknat tog det tre månader innan kuren satt som berget, men då gjorde den det!

I alla fall: syftet med kuren är ju bland annat, att när den sitter ska ungen kunna nattas var som helst och av vem som helst, och man ska kunna ge sig ut på vilka vilda äventyr som helst, bara man följde tiderna. Och i ärlighetens namn: efter ca 15 månader var vi jäääkligt sugna på de där äventyren! :lol:

Nu är vi där. Under försommaren har sonen blivit nattad av tre olika personer (som han känner väl förvisso), varav en gång på hotell! Dessa tre har fått noggranna instruktioner, som de följt, och allt har gått som på räls! Vidare har vi varit bortbjudna på middag några ggr, och vi har nattat sonen i vagnen i mörkt rum. Han har somnat direkt, och vid midnatt har vi väckt honom, tagit taxi hem, lagt honom i sängen och han har somnat om på stuberten!

Jag och min man då? Jaa, vi har varit på bröllop, fest, romantiska middagar... :heart: eller bara tatt en fika :)
Vi blir oerhört snälla föräldrar av detta :D

Livet efter SHN-kuren och i Barnaboksanda i övrigt är gott. :D
Mamma till en pojke född feb. -04
SHN-kurad jan. -05, BB-barn sen dess
Nu också mamma till en flicka född feb. -08
BB-barn från start!
Josefin

Inlägg av Josefin »

DET gav mig nya krafter! Har satt i gång i dag med min 11,5 månaders och bara tanken på att lillen kan somna någon annanstans...att jag ska kunna gå ut...inte sitta hemma vareviga kväll....Gud vad jag LÄNGTAR dit!!!!!!!!

Du har så rätt i det du säger att man blir bättre förälder av att komma bort i bland. Jag är ju ensamstående med min lille och ibland känns det som om jag överhuvudtaget inte har något enda tillstymmelse till eget liv. Förutom då att sitta på nätet och försöka komma underfund med hur 17 jag ska få killen att sova! :)

Kul att det gått så bra - det säger jag också i egen egoistisk mening - kunde er plutt, så kanske min kan också?!
Josefin med lille F, f?dd 040731, en liten svensk-spanjor-syrian som sover OK, men kan sova b?ttre...
br

Inlägg av br »

kan bara instämma med mammajenny! det är lätt att få barnvakt !
och det är skönt att veta att man kan ta med barnen och att de kan somna i en medhavd reseäng eller vagnen eller på golvet eller.....
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
mammajenny

Inlägg av mammajenny »

Absolut Josefin,
det kommer att gå lika bra för dig - om du beväpnar dig med enorm uthållighet och Attityd, för det behövdes verkligen! Kanske extra mycket eftersom du är ensamstående - för mig och maken fanns ju alltid ngn som kunde peppa i tvivlets mörka stunder, så att man inte tappade attityden och konsekvensen.

Du får hänga mycket här och få allt stöd du behöver. Lycka till och välkommen ut på andra sidan, det är såååå värt det!

:D
Mamma till en pojke född feb. -04
SHN-kurad jan. -05, BB-barn sen dess
Nu också mamma till en flicka född feb. -08
BB-barn från start!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Vlken absolut underbar rapport, mammajenny. TACK :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar